Nieuwe UR10e van Universal Robots heeft een kwart meer payload

Cobot biedt met hogere payload meer toepassingsmogelijkheden

Universal Robots (UR) introduceert een verbeterde UR10e, waarvan de payload werd verhoogd van 10 naar 12,5 kilo. De cobot beschikt daardoor over meer toepassingsmogelijkheden, zoals palletiseren, machinebelading en verpakken. De prijs blijft onveranderd.

Kim Povlsen, President van Universal Robots: “Universal Robots zet zich in voor continue verbetering op basis van gesprekken met klanten en door te profiteren van belangrijke marktkansen. Onze klanten gebruiken UR-cobots al voor veel verschillende toepassingen op het vlak van palletiseren. Om op die behoefte in te spelen, hebben we de UR10e geüpgraded met ondersteuning voor een grotere payload, waardoor klanten de cobot voor nieuwe toepassingen kunnen inzetten.”

391282 05 2021 robotiq palletizing solution 15fdb3 original 1621327875

De verbeterde UR10e behoudt de kleine voetafdruk, intuïtieve programmeerervaring, het vermogen om routinematige taken uit te voeren, de kwaliteit en vertrouwde performance die Universal Robots-klanten van de cobot verwachten. Maar zijn grotere payload betekent ook dat gebruikers meer mogelijkheden krijgen:

  • De UR10e is nu in te zetten voor het palletiseren van verpakkingen met een maximaal gewicht van tien kilo en een grijper van 2,5 kilo.
  • De UR10e is veelzijdiger voor wat betreft de verwerking van materialen, zoals het laden en lossen van zwaardere onderdelen in machinebeladingstaken en het verpakken van zwaardere items.
  • De verbeterde payload van de UR10e ontlast medewerkers en resulteert in betere ergonomische werkomstandigheden.
Povlsen: “Door niet-ergonomische activiteiten over te nemen, verhogen UR-cobots de productiviteit, verbeteren ze de productkwaliteit en helpen ze bedrijven om het meeste te halen uit het creatieve en probleemoplossende vermogen van hun medewerkers, zonder ze gevaarlijke of repetitieve taken te laten uitvoeren.”

De feedback van UR-partners is erg positief. Zo heeft MBO Postpress Solutions uit Duitsland de UR10e geïntegreerd als onderdeel van zijn CoBo-Stack-stackingcobot. “De grotere payload van de UR10e maakt onze MBO CoBo-Stack veel winstgevender voor onze klanten, omdat ze hun toepassingsmogelijkheden kunnen uitbreiden naar grotere pakketten en zwaardere producten”, aldus Sebastian König, Head of Research & Development bij MBO Postpress Solutions GmBH.

Daarnaast heeft de geüpdatete UR10e ook plug-and-play-compatibiliteit met producten van het UR+-ecosysteem van Universal Robots dat bestaat uit gerelateerde hardware en software. Zo kunnen gebruikers snel en eenvoudig starten met collaboratieve toepassingen.

De nieuwe UR10e is vanaf nu te bestellen bij UR-distributeurs wereldwijd. Naar verwachting worden de eerste bestellingen vanaf half juni verzonden.

###

Over Universal Robots

Universal Robots is opgericht in 2005 om robottechnologie voor iedereen toegankelijk te maken door de ontwikkeling van kleine, gebruiksvriendelijke, betaalbare en flexibele collaboratieve robots (cobots) die veilig ingezet kunnen worden in de buurt van mensen. Sinds de introductie van de eerste cobot in 2008 is het bedrijf stevig gegroeid en wordt de gebruiksvriendelijke cobot nu wereldwijd verkocht. Het bedrijf, onderdeel van Teradyne, Inc., is gevestigd in Odense (Denemarken) en heeft regionale kantoren in de Verenigde Staten, Duitsland, Frankrijk, Spanje, Italië, het Verenigd Koninkrijk, Tsjechië, Polen, Hongarije, Roemenië, Rusland, Turkije, China, India, Singapore, Japan, Zuid-Korea, Taiwan en Mexico.  Ga voor meer informatie naar www.universal-robots.com

Over Progress Communications Nederland

Wij zijn een Benelux PR-bureau voor B2B- en B2C-bedrijven in de ICT en consumentenelektronica.

Onze PR-consultants blijven allemaal langer op kantoor voor de webcast van Windows 10 of een koerier die nog een mooie robotstofzuiger komt afleveren. We houden ervan om onze klanten te positioneren als thought leaders in hun segment en we zijn te vinden op beurzen als Infosecurity, Mobile World Congress (MWC), International Broadcasting Convention (IBC), Integrated Systems Europe (ISE), IFA enCeBIt. Als techliefhebbers genieten we van mooie wearables, slimme thermostaten en innovaties.

Bovenal worden we blij van een uitstekende score voor onze klant in de media. Wij geloven dat dit alleen te bereiken is door een goede samenwerking. Samen met onze klant vormen we een team. Samen achterhalen en bepalen we de doelgroepen. Om vervolgens de boodschappen te definiëren, deze boodschappen consistent te verwerken in de storytelling en de juiste media te selecteren. Van eigen platformen (owned media) en betaalde kanalen (paid media) tot en met free publicity (earned media) – of een combinatie daarvan.

Dit zijn klussen die wij al sinds 2002 dagelijks klaren. Hierdoor weten we elke communicatieboodschap op het juiste moment via het juiste kanaal bij de juiste mensen te krijgen. Dat doen we met enthousiaste PR-consultants vanuit onze kantoren in Amsterdam en Brussel.

berichten
×

Select country