Xiaomi overtreft marktverwachtingen met solide groei van omzet en winst in 2020

Amsterdam, 24 maart 2021– In het crisisjaar 2020 wist Xiaomi, het internetbedrijf dat vooral bekendstaat om zijn smartphones en slimme hardware, topresultaten te boeken. In alle bedrijfssegmenten meldt Xiaomi een solide groei van zowel omzet als winst, ondersteund door de kernstrategie van ‘Smartphone x AIoT’. Xiaomi behield zijn positie in de top drie van smartphonebedrijven: de verkoop van smartphones steeg met 57,3% jaar-op-jaar en had een marktaandeel van 10,9%.

De totale omzet van Xiaomi over 2020 bedraagt 245,9 miljard RMB (Chinese renminbi) – een stijging van 19,4 procent jaar-op-jaar. De aangepaste nettowinst over het hele jaar overtreft marktverwachtingen, en kwam met een winst van 12,8 procent jaar-op-jaar uit op 13 miljard RMB.

Lees het volledige (Engelse) persbericht hier.

Mocht je interesse hebben in een interview, neem gerust contact met ons op.  

###

Over Xiaomi Corporation

Xiaomi Corporation is opgericht in april 2010 en staat sinds 9 juli 2018 genoteerd aan de Main Board van de Hong Kong Stock Exchange (1810.HK). Xiaomi is een internetbedrijf met in de kern smartphones en slimme hardware die zijn verbonden met een internet of things-platform (IoT).

Met een even grote nadruk op innovatie als op kwaliteit, streeft Xiaomi voortdurend naar een hoogwaardige gebruikerservaring en operationele efficiëntie. Het bedrijf bouwt onophoudelijk kwalitatieve producten tegen eerlijke prijzen, zodat iedereen ter wereld kan genieten van een beter leven door middel van innovatieve technologie.

Xiaomi was in het vierde kwartaal van 2020 wereldwijd het op twee na grootste merk als het gaat om smartphoneverkopen. Ook heeft het bedrijf het toonaangevende AIoT-platform (AI+IoT) opgericht, met 324,8 miljoen slimme apparaten die op het platform zijn aangesloten, exclusief smartphones en laptops. Xiaomi-producten zijn verkrijgbaar in meer dan honderd landen en regio’s over de hele wereld. In augustus 2020 stond het bedrijf voor de tweede keer in de Fortune Global 500-lijst, op de 422e plek – 46 plaatsen hoger dan in 2019. Onder de internetbedrijven staat het bedrijf in deze lijst op de zevende plaats.

Xiaomi is een onderdeel van de Hang Seng Index, Hang Seng China Enterprises Index, Hang Seng TECH Index en Hang Seng China 50 Index.

Ga voor meer informatie over Xiaomi naar http://blog.mi.com/en.

Voor vragen neem contact met Tessa Graus & Tessa van der Meij via het emailadres xiaomi@progresscommunications.eu of bel naar +31 (0)20 363 11 52.

Over Progress Communications Nederland

Wij zijn een Benelux PR-bureau voor B2B- en B2C-bedrijven in de ICT en consumentenelektronica.

Onze PR-consultants blijven allemaal langer op kantoor voor de webcast van Windows 10 of een koerier die nog een mooie robotstofzuiger komt afleveren. We houden ervan om onze klanten te positioneren als thought leaders in hun segment en we zijn te vinden op beurzen als Infosecurity, Mobile World Congress (MWC), International Broadcasting Convention (IBC), Integrated Systems Europe (ISE), IFA enCeBIt. Als techliefhebbers genieten we van mooie wearables, slimme thermostaten en innovaties.

Bovenal worden we blij van een uitstekende score voor onze klant in de media. Wij geloven dat dit alleen te bereiken is door een goede samenwerking. Samen met onze klant vormen we een team. Samen achterhalen en bepalen we de doelgroepen. Om vervolgens de boodschappen te definiëren, deze boodschappen consistent te verwerken in de storytelling en de juiste media te selecteren. Van eigen platformen (owned media) en betaalde kanalen (paid media) tot en met free publicity (earned media) – of een combinatie daarvan.

Dit zijn klussen die wij al sinds 2002 dagelijks klaren. Hierdoor weten we elke communicatieboodschap op het juiste moment via het juiste kanaal bij de juiste mensen te krijgen. Dat doen we met enthousiaste PR-consultants vanuit onze kantoren in Amsterdam en Brussel.

berichten
×

Select country