Mollie benoemt Shane Happach tot nieuwe CEO

Voormalige Worldpay-executive naar betaaldienst-unicorn om internationale expansie te stimuleren

380753 mollie shane happach%20 0ce6e6 original 1614672361

Amsterdam, 2 maart 2021 - Mollie, een van de snelst groeiende payment service providers (PSP) in Europa, heeft Shane Happach benoemd tot zijn nieuwe CEO. Happach is afkomstig van Worldpay, waar hij de functie vervulde van EVP en Head of Global eCommerce. In 2020 realiseerde Mollie een groei van 120 procent ten opzichte van 2019 en kreeg het een financiering van 90 miljoen euro in een Series B-ronde. Deze ronde werd geleid door TCV en gaf Mollie de unicorn-status.

Voor zijn indiensttreding bij Mollie was Happach meer dan tien jaar actief bij Worldpay, eerst als Chief Commercial Officer van de e-commerce divisie, vervolgens promoveerde hij tot EVP en Head of Global eCommerce. Hij was onderdeel van het directieteam van Worldpay toen het bedrijf naar de beurs ging in Londen. Ook was hij betrokken bij de overnames van zowel Vantiv en FIS. Hiervoor werkte Happach bij GlobalCollect – dat in 2014 werd overgenomen door Ingenico – in business development-rollen in Noord- en Zuid-Amerika en EMEA.

Mollie is meer dan een traditionele PSP

“De voorbije vijftien jaar heb ik enkele van de grootste merken ter wereld geholpen bij het verwerken van betalingen. Die grote spelers zijn heel interessant voor de traditionele PSP’s, waarvan de businessmodellen vooral prijs- en volume gedreven zijn. Maar in Europa werkt deze aanpak veel minder goed; merchants hebben hier meer behoefte aan support en een samenwerking met de PSP.”, zegt Happach. “Bij Mollie staan ze voor een heel andere benadering, die daarbij aansluit. De mensen hier staan ook klaar voor merchants zonder grote afdelingen voor betalingsinfrastructuur, medewerkers om zich specifiek bezig te houden met abandoned shopping carts of het beveiligen van klantdata. Deze merchants hebben hierbij de hulp nodig van hun payment service provider, waarvan de belangrijkste taak moet zijn: klanten helpen groeien. Daarom ben ik enthousiast om leiding te geven aan Mollie en hier volop mee te werken aan de productinnovatie en de expansie binnen heel Europa.”

“Het waren bizarre maanden voor Mollie, met onze sterke groei, uitbreiding in het Verenigd Koninkrijk en nu de komst van Shane”, zegt Adriaan Mol, oprichter van Mollie. “Shane ‘snapt het’. Hij begrijpt de problemen met het huidige PSP-model. En hij begrijpt wat Mollie kan doen om deze problemen op te lossen en complexe financiële diensten te vereenvoudigen, om zo bedrijven te helpen groeien. Shane leverde een enorme bijdrage - 500 procent - aan de groei bij WorldPay. We weten dat hij de juiste persoon is om de internationale expansie van Mollie te stimuleren en ervoor te zorgen dat onze productinnovatie tegemoet komt aan de steeds veranderende behoeftes van de meer dan 110.000 klanten van Mollie in Europa.”

Happach volgt Gaston Aussems op, die CEO was van Mollie tussen 2013 en medio 2020. Hij begint op 1 april 2021 en is formeel benoemd door de Raad van Toezicht van Mollie. Zijn benoeming is bevestigd door De Nederlandsche Bank.

Over Mollie

Mollie is een pionier binnen de payment-industrie. Het bedrijf is een van de snelst groeiende betalingsverwerkers binnen Europa en enorm ambitieus. Mollie faciliteert bedrijven van verschillende groottes om gezamenlijk op te schalen en te groeien door gebruik te maken van de verschillende betaalmethodes. Met behulp van de simpele en duidelijke betalings-API kan Mollie verschillende betaalmethodes aanbieden op een uniforme wijze. De missie van Mollie is: de meest geliefde PSP van Europa worden door complexe financiële diensten eenvoudiger te maken. Momenteel heeft Mollie meer dan 110.000 klanten in Europa. Het bedrijf bestaat uit een internationaal team van meer dan 350 professionals en is gevestigd in Amsterdam en in verschillende andere Europese landen, met kantoren in Londen, München, Gent en Parijs.

 

Voor meer informatie: www.mollie.com.

Over Progress Communications Nederland

Wij zijn een Benelux PR-bureau voor B2B- en B2C-bedrijven in de ICT en consumentenelektronica.

Onze PR-consultants blijven allemaal langer op kantoor voor de webcast van Windows 10 of een koerier die nog een mooie robotstofzuiger komt afleveren. We houden ervan om onze klanten te positioneren als thought leaders in hun segment en we zijn te vinden op beurzen als Infosecurity, Mobile World Congress (MWC), International Broadcasting Convention (IBC), Integrated Systems Europe (ISE), IFA enCeBIt. Als techliefhebbers genieten we van mooie wearables, slimme thermostaten en innovaties.

Bovenal worden we blij van een uitstekende score voor onze klant in de media. Wij geloven dat dit alleen te bereiken is door een goede samenwerking. Samen met onze klant vormen we een team. Samen achterhalen en bepalen we de doelgroepen. Om vervolgens de boodschappen te definiëren, deze boodschappen consistent te verwerken in de storytelling en de juiste media te selecteren. Van eigen platformen (owned media) en betaalde kanalen (paid media) tot en met free publicity (earned media) – of een combinatie daarvan.

Dit zijn klussen die wij al sinds 2002 dagelijks klaren. Hierdoor weten we elke communicatieboodschap op het juiste moment via het juiste kanaal bij de juiste mensen te krijgen. Dat doen we met enthousiaste PR-consultants vanuit onze kantoren in Amsterdam en Brussel.

berichten
×

Select country