Sitecore haalt investeringsplan van 1,2 miljard dollar binnen om groei te versnellen

De grootste kapitaalinvestering ooit in de marketingtechnologie zal worden gebruikt om productinnovatie te stimuleren, de go-to-market-inspanningen te verdubbelen, de geografische aanwezigheid uit te breiden en het merk wereldwijd te versterken.

San Francisco, 19 januari 2021 – Sitecore®, de wereldwijde leider in digitale software voor experience management, heeft vandaag aangekondigd dat het zich heeft verzekerd van steun voor een grootschalig groeiplan dat wordt gefinancierd door 1,2 miljard dollar aan investeringen. Deze enorme investering is de grootste kapitaalinvestering ooit in marketingtechnologie en komt binnen vijf maanden nadat Steve Tzikakis CEO werd van de digitale experience-leider.

SItecore is gepositioneerd om te groeien en behaalde de afgelopen drie kwartalen recordomzetten. Volgens data van McKinsey heeft de branche in acht weken tijd een sprong van vijf jaar gemaakt op het gebied van digitale adoptie door consumenten en bedrijven door de toegenomen vraag naar digitale experience-oplossingen als gevolg van de pandemie.

"Een investering van deze omvang is ongekend in onze branche", zegt Steve Tzikakis, CEO van Sitecore. "Nu bedrijven en consumenten op zoek zijn naar meer naadloze manieren om te communiceren, te coördineren en samen te werken tijdens deze gedenkwaardige periode, zal Sitecore's investering de productinnovatie aanjagen om een diepere en meer boeiende ervaring in de hele customer journey mogelijk te maken.”

Dave Palmer, Global Head of Marketing bij Aggreko: “Aggreko werkt al meer dan vier jaar samen met Sitecore en profiteert daarbij van zowel de Business Optimization Strategy Service als het Experience Platform van het bedrijf. Op die manier kunnen we voldoen aan de vraag van klanten naar contentrijke, gelokaliseerde en boeiende ervaringen die bij hun uiteenlopende behoeften passen. We zijn enthousiast over de samenwerking met Sitecore, omdat het bedrijf voortdurend productinnovaties levert die zijn toegesneden op de steeds veranderende markt.”

Sitecore's investeringsplan komt binnen in een jaar waarin het bedrijf zijn twintigste verjaardag viert. De marktleider op het gebied van digitale experience-oplossingen is opgericht in 2001 en werkt met meer dan een derde van alle bedrijven uit de Fortune 100 en met bijna de helft van alle bedrijven uit de S&P Global 100 en van de Dow Jones Global Titans. Sitecore ondersteunt ook drie van de tien grootste retailers in de wereld, 16 van de 18 grootste financiële merken, de helft van de grootste zorggroepen en zes van de tien grootste autofabrikanten.

###

Over Sitecore

Sitecore levert een digital experience platform waarmee 's werelds meest vooruitstrevende merken langdurige relaties met hun klanten op kunnen bouwen. Marktleider Sitecore kreeg al tal van awards en brengt als enige organisatie content, commerce en data samen in één verbonden platform, dat elke dag goed is voor miljoenen digitale ervaringen. Toonaangevende bedrijven als American Express, ASOS, Carnival Cruise Lines, Kimberly-Clark, L'Oréal en Volvo Cars vertrouwen op Sitecore, zodat zij hun klanten een boeiender en persoonlijker ervaring kunnen bieden. Ontdek meer op Sitecore.com.

Sitecore is een geregistreerd handelsmerk van Sitecore Corporation A/S in de Verenigde Staten en andere landen. Alle andere merknamen, productnamen of handelsmerken zijn het eigendom van hun respectievelijke rechthebbenden. 

Voor vragen neem contact met Tessa van der Meij via het emailadres sitecore@progresscommunications.eu of bel naar +31 (0)20 363 11 52.

Over Progress Communications Nederland

Wij zijn een Benelux PR-bureau voor B2B- en B2C-bedrijven in de ICT en consumentenelektronica.

Onze PR-consultants blijven allemaal langer op kantoor voor de webcast van Windows 10 of een koerier die nog een mooie robotstofzuiger komt afleveren. We houden ervan om onze klanten te positioneren als thought leaders in hun segment en we zijn te vinden op beurzen als Infosecurity, Mobile World Congress (MWC), International Broadcasting Convention (IBC), Integrated Systems Europe (ISE), IFA enCeBIt. Als techliefhebbers genieten we van mooie wearables, slimme thermostaten en innovaties.

Bovenal worden we blij van een uitstekende score voor onze klant in de media. Wij geloven dat dit alleen te bereiken is door een goede samenwerking. Samen met onze klant vormen we een team. Samen achterhalen en bepalen we de doelgroepen. Om vervolgens de boodschappen te definiëren, deze boodschappen consistent te verwerken in de storytelling en de juiste media te selecteren. Van eigen platformen (owned media) en betaalde kanalen (paid media) tot en met free publicity (earned media) – of een combinatie daarvan.

Dit zijn klussen die wij al sinds 2002 dagelijks klaren. Hierdoor weten we elke communicatieboodschap op het juiste moment via het juiste kanaal bij de juiste mensen te krijgen. Dat doen we met enthousiaste PR-consultants vanuit onze kantoren in Amsterdam en Brussel.

berichten
×

Select country