Xiaomi luidt nieuwe jaar in met geïntegreerde 5G X AIoT-strategie

Amsterdam, 6 januari 2021 - Xiaomi, het technologiebedrijf met in de kern betaalbare smartphones en slimme hardware, kondigt voor 2021 een strategie aan waarbij het 5G zoveel mogelijk integreert met AIoT. In een jaar waarin het 5G-netwerk in Nederland breder uitgerold wordt, zet Xiaomi zo zijn missie voort om de nieuwste technologie toegankelijk te maken voor iedereen.

We starten 2021 in corona-modus. Ons huis is zowel onze werkplek als de plek waar we koken, studeren en gezellig samenzijn en moet dus entertainment én functionaliteit bieden voor al deze activiteiten. Connectiviteit vormt hierbij vaak een grote uitdaging. De beschikbaarheid van 5G in Nederland lost dat probleem op. Zeker nu Xiaomi komt met een strategie die AIoT en 5G integreert en met zijn 5G smartphones - van instapniveau tot meer high-end modellen - iedereen de kans biedt om de voordelen van de nieuwe 5G technologie te ontdekken.

AIoT en 5G

Het internet der dingen (IoT) omvat de vele slimme apparaten waarmee we ons leven makkelijker maken door middel van technologie. Denk hierbij aan smartphones, smart speakers en andere smart home en smart mobility devices. Op dit moment vereisen deze toestellen vaak nog veel input van de gebruiker om echt goed te werken. Daarom zet Xiaomi het komende jaar nog meer in op de Artificial Intelligence of Things (AIoT) of de slimmere versie van het Internet der Dingen. Het doel van Xiaomi is het handmatig bedienen van apparaten te elimineren en consumenten zo toe te laten alledaagse taken die ze vervelend vinden of die veel tijd vragen, probleemloos en veilig aan apparaten te delegeren. Dit kan door apparaten onze gewoontes in kaart te laten brengen en aan elkaar door te geven hoe en wanneer ze moeten functioneren.

Met de beschikbaarheid van 5G in Nederland, zet Xiaomi een grote stap in het verwezenlijken van dit doel. 5G zorgt er immers niet enkel voor dat we sneller en beter verbonden zijn maar biedt ook een betere interconnectiviteit tussen verschillende devices - smartphones én andere apparaten. Bovendien kan het alle verschillende toepassingen van de technologie ondersteunen en grote hoeveelheden data verwerken. En dat is precies wat nodig is.

Xiaomi AIoT-producten

Xiaomi beschikt over een heel ecosysteem van slimme AIoT producten en 5G smartphones die consumenten het leven makkelijker maken. In 2020, registreerde het bedrijf zo wereldwijd 289 miljoen IoT apparaten. Dat zijn er 35,8% meer dan het jaar voordien. Daarnaast steeg het aantal mensen met vijf of meer aangesloten IoT apparaten met 59%. Ook blijkt uit de jaarlijkse GfK Smart Home Monitor 2020* dat tijdens de lockdown van 2020 de verkoop van smarthome apparaten met 500-700% steeg. 

Innovatie dankzij 5G

Xiaomi wil met zijn geïntegreerde AIoT en 5G strategie niet enkel technologie toegankelijk maken voor iedereen, maar ook bijdragen tot innovatie. Zo ziet het bedrijf tal van mogelijkheden om AIoT en 5G in te zetten voor de verdere ontwikkeling van een gezondere en veiligere levensstijl, bijvoorbeeld door contactloze identificatie- en beveiligingssystemen die gebruik maken van gezichtsherkenning. Iets wat - zeker in tijden van een wereldwijde pandemie - belangrijk is. Anderzijds kunnen AIoT en 5G ook helpen bij het detecteren van virussen en het beperken van de verspreiding ervan door bijvoorbeeld identificatie van mensen die geïnfecteerd zijn of het communiceren met mensen met wie zij in contact zijn geweest.

Daarnaast is Xiaomi ervan overtuigd dat de markt voor AIoT-oplossingen die inzicht geven in gezondheidsgegevens, de komende jaren aanzienlijk zal groeien. Tal van consumenten gebruiken op dit moment al wearables zoals de Mi Smart Band of Mi Watch om een idee te krijgen van hun persoonlijke gezondheid. De vraag naar deze en andere apparaten gericht op het opvolgen van gezondheid zal blijven stijgen. AIoT kan ook hier helpen door sensoren met elkaar te verbinden en zo als één systeem te functioneren en een completer beeld te geven.

###

Over Xiaomi Corporation 

Xiaomi Corporation is opgericht in april 2010 en staat op 9 juli 2018 (1810.HK) genoteerd aan de Main Board van de Hong Kong Stock Exchange. Xiaomi is een internetbedrijf met in de kern smartphones en slimme hardware die is verbonden met een IoT-platform. 

Met een even grote nadruk op innovatie en kwaliteit streeft Xiaomi voortdurend naar een hoogwaardige gebruikerservaring en operationele efficiëntie. Het bedrijf bouwt onophoudelijk geweldige producten met eerlijke prijzen om iedereen in de wereld te laten genieten van een beter leven door middel van innovatieve technologie. 

Xiaomi is momenteel het op drie na grootste smartphonemerk ter wereld en heeft een toonaangevend IoT-consumentenplatform opgericht, met 289.5 miljoen slimme apparaten die op het platform zijn aangesloten, met uitzondering van smartphones en laptops. Momenteel is Xiaomi aanwezig in meer dan 90 landen en regio’s over de hele wereld. 

In augustus 2020 stond het bedrijf voor de tweede keer op de Fortune Global 500-lijst. Dit jaar op de 422e plaats, wat 46 plaatsen hoger is dan vorig jaar. Ook is het bedrijf op de 7de plaats onder de internetbedrijven op deze lijst. In mei 2020 stond het bedrijf weer op de Forbes Global 2000-lijst en steeg het op de ranglijst naar de 384e plaats.

Xiaomi is een onderdeel van de Hang Seng Index, Hang Seng China Enterprises Index en Hang Seng TECH Index. 

Voor meer informatie over Xiaomi, zie http://blog.mi.com/en.

Voor vragen neem contact met Tessa Graus & Tessa van der Meij via het emailadres xiaomi@progresscommunications.eu of bel naar +31 (0)20 363 11 52.

Over Progress Communications Nederland

Wij zijn een Benelux PR-bureau voor B2B- en B2C-bedrijven in de ICT en consumentenelektronica.

Onze PR-consultants blijven allemaal langer op kantoor voor de webcast van Windows 10 of een koerier die nog een mooie robotstofzuiger komt afleveren. We houden ervan om onze klanten te positioneren als thought leaders in hun segment en we zijn te vinden op beurzen als Infosecurity, Mobile World Congress (MWC), International Broadcasting Convention (IBC), Integrated Systems Europe (ISE), IFA enCeBIt. Als techliefhebbers genieten we van mooie wearables, slimme thermostaten en innovaties.

Bovenal worden we blij van een uitstekende score voor onze klant in de media. Wij geloven dat dit alleen te bereiken is door een goede samenwerking. Samen met onze klant vormen we een team. Samen achterhalen en bepalen we de doelgroepen. Om vervolgens de boodschappen te definiëren, deze boodschappen consistent te verwerken in de storytelling en de juiste media te selecteren. Van eigen platformen (owned media) en betaalde kanalen (paid media) tot en met free publicity (earned media) – of een combinatie daarvan.

Dit zijn klussen die wij al sinds 2002 dagelijks klaren. Hierdoor weten we elke communicatieboodschap op het juiste moment via het juiste kanaal bij de juiste mensen te krijgen. Dat doen we met enthousiaste PR-consultants vanuit onze kantoren in Amsterdam en Brussel.

berichten
×

Select country