De luchtkwaliteit thuis onder controle met Airthings

We zijn meer thuis dan ooit. We werken zoveel mogelijk thuis en moeten soms onze kinderen ook thuis lesgeven – binnen blijven is de norm in de huidige situatie. Voor veel gezinnen is de keukentafel dan ook de nieuwe werk- en studieplek geworden. Het vele binnenzitten heeft gevolgen voor onze gezondheid. Niet alleen doordat we minder buiten komen en minder bewegen – het heeft ook gevolgen voor de luchtkwaliteit in huis. Men is zich daar vaak niet van bewust en daar wil Airthings, wereldleider in oplossingen voor binnenluchtkwaliteit, verandering in brengen.

Impact van slechte binnenluchtkwaliteit

De Noorse onderneming, opgericht door drie CERN-wetenschappers, is al sinds 2008 bezig met hun missie: betere binnenluchtkwaliteit voor mensen overal ter wereld met behulp van eenvoudige, betaalbare en nauwkeurige technologische oplossingen. Een nobele missie als je je realiseert dat de westerse mens gemiddeld negentig procent van de tijd binnen doorbrengt, waar de lucht twee tot vijf keer zo vervuild kan zijn als buiten. Denk hier aan een verhoogd CO2-gehalte (niet te verwarren met CO, het dodelijke koolmonoxide), VOS (vluchtige organische stoffen – chemicaliën die net als fijnstof schadelijk zijn voor de gezondheid), de luchtvochtigheid, de luchtdruk en de temperatuur.

Het CO2-gehalte in gesloten ruimten stijgt snel doordat wijzelf CO2 uitademen. Een te hoog CO2-gehalte kan leiden tot lagere productiviteit, slaperigheid, hoofdpijn, concentratieverlies en slechte besluitvorming. Wetenschappers hebben ontdekt dat het besluitvormingsvermogen afneemt wanneer de hoeveelheid CO2-concentratie stijgt tot 1.000 ppm, en dat bij 1.400 ppm het cognitieve vermogen met vijftig procent afneemt. Dat zijn cijfers om bij stil te staan, zeker nu we zoveel thuis zijn.

Een hoog CO2-gehalte is niet de enige veroorzaker van een slechte binnenluchtkwaliteit. Een hoge concentratie VOS (vluchtige organische stoffen), een te hoge of te lage temperatuur en luchtvochtigheid leiden ook tot een slechte luchtkwaliteit binnen. Elke veroorzaker brengt eigen gezondheidsproblemen met zich mee. Volgens de Environmental Protection Agency (EPA) kan VOS onze ogen, neus en keel irriteren, astma en andere allergieën veroorzaken en ons hoofdpijn bezorgen. VOS zit in alledaagse producten en materialen, zoals matrassen, huishoudelijke schoonmaakmiddelen, tapijten, meubels, kaarsen en verf. Langdurige blootstelling en hoge concentraties kunnen zelfs leiden tot ernstige gezondheidsproblemen.

Luchtkwaliteit smart meten met de Wave Plus

Airthings’ innovatieve en gebruiksvriendelijke luchtkwaliteitssensors zijn beschikbaar voor zowel de consument als voor kantoren, scholen en professionals. Sommige producten meten alleen het radioactieve radon, de stof die verantwoordelijk is voor de meeste gevallen van longkanker onder niet-rokers. Andere producten detecteren ook het CO2-gehalte, de luchtvochtigheid, de luchtdruk, de temperatuur en VOS, zoals Airthings’ populairste product, de Wave Plus. Dit is de eerste smart luchtkwaliteitsmeter met alle zes sensoren voor binnen, die op batterijen werkt.

Met de Airthings Wave App heb je jouw gegevens over luchtkwaliteit en radon altijd bij de hand. De app is eenvoudig in te stellen, gemakkelijk te gebruiken en zorgt voor een volledig zicht op de kwaliteitsniveaus van de binnenlucht. De app, maar ook de Glow Ring op Wave Plus zelf, geven de status van de luchtkwaliteit weer door middel van een groene, oranje of rode kleur. Door langs het apparaat te ‘waven’ (zwaaien), zie je meteen hoe het met de binnenluchtkwaliteit gesteld is. Als de Glow Ring de kleur geel of rood aangeeft, kun je in de app zien welke sensor deze trigger geeft.

Meer bewustwording rond schone lucht

Hoe vervelend en verwoestend de pandemie ook is: de bewustwording rond schone lucht is er wel door in de hoogste versnelling geraakt, ook in Nederland. Dat bleek wel bij de start van het nieuwe schooljaar in september 2020, toen scholen een ware run op CO2-meters veroorzaakten. Tijd voor Airthings om de Nederlanders te helpen bij het onder controle krijgen van de luchtkwaliteit. 

###

Noot voor de redactie 

Heb je interesse om een product van Airthings te testen? Neem dan contact op via onderstaande contactgegevens.

Over Airthings

Airthings is een wereldwijd technologiebedrijf dat bekroonde radon- en binnenluchtkwaliteitsmonitoren produceert voor huiseigenaren, bedrijven en professionals. Airthings is opgericht in 2008 en heeft als missie ervoor te zorgen dat mensen en bedrijven over de hele wereld zich bewust worden van de impact van de binnenluchtkwaliteit en controle krijgen over hun gezondheid door middel van eenvoudige, betaalbare en nauwkeurige technologische oplossingen. De producten van Airthings hebben ervoor gezorgd dat radondetectie en bewaking van de binnenluchtkwaliteit eenvoudig te implementeren, nauwkeurig en gebruiksvriendelijk zijn. Airthings heeft verschillende prijzen ontvangen, waaronder de TIME's Best Inventions of 2019 Award en de CES 2019 Innovation Award. Het hoofdkantoor van Airthings is gevestigd in het centrum van Oslo en heeft kantoren in de VS, Zweden en Canada. Het bedrijf heeft meer dan 100 medewerkers van meer dan 25 nationaliteiten - en groeit nog steeds. 

Ga voor meer informatie naar airthings.com.

Voor vragen neem contact met Mireen van Limpt & Tessa van der Meij via het emailadres airthings@progresscommunications.eu of bel naar +31 (0)20 363 11 52.

Over Progress Communications Nederland

Wij zijn een Benelux PR-bureau voor B2B- en B2C-bedrijven in de ICT en consumentenelektronica.

Onze PR-consultants blijven allemaal langer op kantoor voor de webcast van Windows 10 of een koerier die nog een mooie robotstofzuiger komt afleveren. We houden ervan om onze klanten te positioneren als thought leaders in hun segment en we zijn te vinden op beurzen als Infosecurity, Mobile World Congress (MWC), International Broadcasting Convention (IBC), Integrated Systems Europe (ISE), IFA enCeBIt. Als techliefhebbers genieten we van mooie wearables, slimme thermostaten en innovaties.

Bovenal worden we blij van een uitstekende score voor onze klant in de media. Wij geloven dat dit alleen te bereiken is door een goede samenwerking. Samen met onze klant vormen we een team. Samen achterhalen en bepalen we de doelgroepen. Om vervolgens de boodschappen te definiëren, deze boodschappen consistent te verwerken in de storytelling en de juiste media te selecteren. Van eigen platformen (owned media) en betaalde kanalen (paid media) tot en met free publicity (earned media) – of een combinatie daarvan.

Dit zijn klussen die wij al sinds 2002 dagelijks klaren. Hierdoor weten we elke communicatieboodschap op het juiste moment via het juiste kanaal bij de juiste mensen te krijgen. Dat doen we met enthousiaste PR-consultants vanuit onze kantoren in Amsterdam en Brussel.

berichten
×

Select country