Accenture introduceert Accenture Cloud First en investeert drie miljard dollar om de overstap naar de cloud en de digitale transformatie van klanten te versnellen

Belangrijke stap om nieuw model te ontwikkelen voor snelle migratie naar de cloud

Amsterdam, 17 september 2020 – Accenture introduceert Accenture Cloud First en investeert de komende drie jaar drie miljard dollar om klanten in alle sectoren te helpen snel cloudgedreven bedrijven te worden. Het bedrijf wil de digitale transformatie bij klanten versnellen om zo sneller en op grotere schaal meer waarde voor hen te realiseren. Karthik Narain krijgt per 1 oktober de leiding over Accenture Cloud First en treedt toe tot het wereldwijde bestuur.

Accenture wordt erkend als een toonaangevende partner van 's werelds grootste cloudaanbieders. Het bedrijf boekte in boekjaar 2019 een cloudomzet van ongeveer elf miljard dollar. De diensten omvatten Software as a Service en migratie-, infrastructuur- en applicatie-clouddiensten. Meer dan 100.000 cloudprofessionals van Accenture helpen klanten bij het vormgeven, verplaatsen, bouwen en beheren van hun bedrijfsvoering in de cloud en bij het realiseren van voordelen van de cloud op het gebied van zakelijke waarde, snelheid, kosten, talent en innovatie.

Julie Sweet, chief executive officer van Accenture: “COVID-19 heeft een nieuw omslagpunt gecreëerd dat vereist dat elk bedrijf de overstap naar de cloud drastisch moet versnellen als basis voor digitale transformatie. Daarmee zijn veerkracht, nieuwe ervaringen en producten, vertrouwen, snelheid en structurele kostenreducties op te bouwen, die nodig zijn in de nog steeds actuele gezondheids-, economische en maatschappelijke crisis, en die noodzakelijk zijn voor een betere toekomst voor iedereen. Accenture Cloud First en onze aanzienlijke investering tonen aan dat wij ons inzetten voor het leveren van meer waarde aan onze klanten op het moment dat zij die het meest nodig hebben. Digitale transformatie vraagt om cloud op schaal, en huidig leiderschap  vereist dat elk bedrijf een 'cloud first'-bedrijf wordt.”

Accenture Cloud First is een nieuwe multiservicegroep van 70.000 cloudprofessionals die de volledige kracht en breedte van Accenture's industrie- en technologiecapaciteiten, ecosysteempartnerschappen en diepe betrokkenheid bij het leren en bijscholen van de werknemers van klanten en bij verantwoord ondernemen samenbrengt. Dit met als enige doel organisaties in staat te stellen sneller naar de cloud over te stappen en meer waarde voor al hun stakeholders te creëren op dit kritieke moment. In het bijzonder integreert deze nieuwe groep de brede cloud-expertise van het bedrijf op het gebied van cloudmigratie, infrastructuur, applicatiediensten en ecosysteempartnerschappen met zijn industrie- en bedrijfstakoverkoepelende inzichten en capaciteiten op het gebied van data en Applied Intelligence. Ook is er integratie met Accenture Interactive's specialisatie in experience design en met inzichten en ervaring van het bedrijf in het moderniseren en exploiteren van grote IT-omgevingen en van belangrijke financiële, HR-, marketing, supplychain en industriespecifieke bedrijfsprocessen. Deze grootschalige operationele ervaring is van cruciaal belang om ervoor te zorgen dat bedrijven waarde uit hun cloud en digitale transformatie halen. Edge computing, geïntegreerd met de cloud, zal ook een belangrijk aandachtspunt zijn.

Accenture Cloud First combineert ook hoogwaardige leer- en talentontwikkelingsexpertise, diepgaande ervaring in cloud change management en cloud-ready bedrijfsmodellen met een commitment aan verantwoord business by design – met beveiliging, dataprivacy, verantwoord gebruik van kunstmatige intelligentie, duurzaamheid en ethiek en compliance ingebouwd in de fundamentele veranderingen die Accenture helpt bedrijven te bereiken.

De investering van drie miljard dollar van Accenture zal worden gebruikt om verder te gaan – vaak samen met cloud- en technologie-ecosysteempartners – met roadmaps voor de industrie, gegevensmodellen en oplossingen, cloud AI-gegevens en AI-architecturen, geïntegreerde full-stack infrastructuur en applicatiemogelijkheden, cloudinstrumenten, en -automatisering om lagere kosten per eenheid en innovatie te stimuleren, en onderzoek en ontwikkeling op het gebied van edge computing en aanverwante cloudtechnologieën.

Karthik Narain zal Accenture Cloud First leiden. Narain, een veteraan in de technologie-industrie die gevestigd is in Silicon Valley, gaf leiding aan Accenture Technology in Noord-Amerika. Hij hielp Global 2000-merken de voordelen van de cloud en andere technologieën te benutten en hun bedrijf te transformeren. In de loop van zijn twintig jaar durende carrière heeft hij tal van innovatieve technologieprogramma's geleid voor klanten in verschillende industriële sectoren, waaronder Software & Platforms, Financial Services Diensten en High Tech. Karthik leidde eerder ook de technologische diensten voor de segmenten Communicatie, Media en High Tech van Accenture.

Paul Daugherty, group chief executive van Accenture Technology: “De cloud is de meest disruptieve en meest waardevolle technologie van onze tijd. Het vormt de basis voor de digitale transformatie die diepgaande veranderingen teweegbrengt in de manier waarop bedrijven werken, concurreren en waarde creëren voor al hun stakeholders. Nu de meeste bedrijven momenteel voor slechts twintig procent in de cloud actief zijn, is een snelle en kosteneffectieve overstap naar tachtig procent of meer een enorme verandering die een nieuw, gedurfd model vereist. Met Accenture Cloud First kunnen we onze klanten waarde, snelheid en innovatie bieden in elk onderdeel van hun cloud journey.”

De bekendmaking volgt op een sterke stijging van de wereldwijde vraag naar cloud computing als gevolg van de COVID-19-pandemie. Volgens Gartner groeit de markt voor public-clouddiensten met 6,3 procent in 2020, naar een totaal van 257,9 miljard dollar. In 2019 was de markt nog goed voor 242,7 miljard dollar

Sid Nag, research vice president van Gartner: “Toen COVID-19 toesloeg, waren er aanvankelijk enkele problemen, maar de cloud leverde uiteindelijk precies wat het moest opleveren. Het gaf antwoord op de toegenomen vraag en speelde in op de voorkeuren van klanten voor flexibele pay-as-you-go-gebruiksmodellen.”1

 

 

Over Accenture  Accenture is een wereldwijd toonaangevend bedrijf in de zakelijke dienstverlening, dat een breed scala van diensten aanbiedt op het gebied van strategie en consulting, technologie en interactieve en operationele dienstverlening, met digitale mogelijkheden voor al deze diensten. We combineren ongeëvenaarde ervaring en gespecialiseerde mogelijkheden in meer dan 40 industrieën - mogelijk gemaakt door 's werelds grootste netwerk van centra in Advanced Technology en Intelligent Operations. Met 513.000 mensen die klanten in meer dan 120 landen bedienen, biedt Accenture voortdurende innovatie om klanten te helpen hun prestaties te verbeteren en blijvende waarde te creëren in hun gehele onderneming. Bezoek ons op www.accenture.com.

Over Progress Communications Nederland

Wij zijn een Benelux PR-bureau voor B2B- en B2C-bedrijven in de ICT en consumentenelektronica.

Onze PR-consultants blijven allemaal langer op kantoor voor de webcast van Windows 10 of een koerier die nog een mooie robotstofzuiger komt afleveren. We houden ervan om onze klanten te positioneren als thought leaders in hun segment en we zijn te vinden op beurzen als Infosecurity, Mobile World Congress (MWC), International Broadcasting Convention (IBC), Integrated Systems Europe (ISE), IFA enCeBIt. Als techliefhebbers genieten we van mooie wearables, slimme thermostaten en innovaties.

Bovenal worden we blij van een uitstekende score voor onze klant in de media. Wij geloven dat dit alleen te bereiken is door een goede samenwerking. Samen met onze klant vormen we een team. Samen achterhalen en bepalen we de doelgroepen. Om vervolgens de boodschappen te definiëren, deze boodschappen consistent te verwerken in de storytelling en de juiste media te selecteren. Van eigen platformen (owned media) en betaalde kanalen (paid media) tot en met free publicity (earned media) – of een combinatie daarvan.

Dit zijn klussen die wij al sinds 2002 dagelijks klaren. Hierdoor weten we elke communicatieboodschap op het juiste moment via het juiste kanaal bij de juiste mensen te krijgen. Dat doen we met enthousiaste PR-consultants vanuit onze kantoren in Amsterdam en Brussel.

berichten
×

Select country