Mollie haalt 90 miljoen euro op in Series B-financiering geleid door TCV

Investering draagt bij aan internationale uitbreiding en ontwikkeling van nieuwe producten

Amsterdam, 8 september 2020 – Mollie, een van de snelst groeiende payment service providers in Europa, heeft 90 miljoen euro opgehaald in een Series B-financieringsronde, wat het door het bedrijf opgehaalde bedrag op een totaal van 115 miljoen euro brengt. De ronde werd geleid door TCV, een van de grootste investeringsfondsen in technologie. Mollie gaat de financiering gebruiken om de internationale groei te versnellen en in Product & Engineering te investeren, om zo hun visie te verwezenlijken: de meest geliefde payment service provider (PSP) in Europa worden.

Mollie – opgericht in 2004 – is een van de grootste PSP’s in Europa en bedient er nu bijna 100.000 bedrijven. De verwachting is dat het bedrijf dit jaar ruim tien miljard euro aan betalingsvolume zal verwerken en dit jaar-op-jaar gaat verdubbelen. Alleen al in Duitsland namen de verwerkte volumes het laatste jaar toe met duizend procent. Deze groei is het gevolg van Mollie’s missie om complexe financiële diensten makkelijker te maken voor bedrijven. Dit levert een product op dat gemak, vertrouwen en veiligheid uitstraalt bij het afrekenen, eenvoudig in gebruik en transparant geprijsd is, geen lock-in contracten kent en de beste klantenservice biedt. Klanten van Mollie zijn onder meer Wickey, TOMS® en UNICEF.

Adriaan Mol, oprichter van Mollie: “Het portfolio van TCV omvat veel bekende namen: Netflix, Facebook, Spotify en Revolut – om er maar een paar te noemen. Deze financiering is een enorme bevestiging voor ons bedrijf, onze technologie en onze inspanningen om de beste betaaloplossingen te bieden die waarde toevoegen en bedrijven helpen te groeien. Andere betaalproviders richten zich puur op prijs en volume. Maar middelgrote bedrijven komen erachter dat de relatie met hun PSP om meer draait dan alleen transacties. Ze hebben een partner nodig die hen helpt te groeien en hun bedrijf helpt te optimaliseren – een aanpak die ook door TCV wordt gezien als een die waarde oplevert voor de lange termijn.”

“Het is een moeilijke tijd voor bedrijven in heel Europa, maar het is tegelijkertijd ook een uitnodiging om het meeste uit technologie te halen,” vervolgt Adriaan Mol. “De juiste ‘growth mindset’ is hierin essentieel voor bedrijven om succesvol te zijn in het nieuwe normaal. In heel Europa heeft COVID-19 de verschuiving naar e-commerce enorm versneld, een proces dat we nog kunnen versterken door online betalen voor iedereen zo makkelijk mogelijk te maken. Dus bieden wij de beste betaaloplossingen en eerlijke, transparante prijzen, zodat bedrijven kunnen groeien en opschalen.”

John Doran, General Partner bij TCV: “We vinden het fantastisch om samen te werken met Adriaan en het team van Mollie. TCV investeert in technologiebedrijven die binnen hun branche toonaangevend zijn en markten opschudden, en dat is precies wat Mollie nu doet. Mollie staat klaar voor zijn e-commerce klanten met prachtige producten die hen het leven makkelijk maken en helpen te groeien.”

Muz Ashraf, directeur van TCV, voegt daaraan toe: “We volgen Mollie nu al een tijdje, en zien dat zij een product hebben gebouwd dat probleemloos werkt, zeer klantvriendelijk is en heel goed afgestemd is op de lokale markt. De propositie valt bij bedrijven in zeer goede aarde en heeft van Mollie een toonaangevende payment service provider in Europa gemaakt. We werken heel graag samen met Adriaan en het team en kijken uit naar de toekomst.”

NOOT VOOR DE REDACTIE

Download de perskit hier.

###

Over Mollie

Mollie is een pionier binnen de payment-industrie. Het bedrijf is een van de snelst groeiende betalingsverwerkers binnen Europa en enorm ambitieus. Mollie faciliteert bedrijven van verschillende groottes om gezamenlijk op te schalen en te groeien door gebruik te maken van de verschillende betaalmethodes. Met behulp van de simpele en duidelijke betalings-API kan Mollie verschillende betaalmethodes aanbieden op een uniforme wijze. De missie van Mollie is: de meest geliefde PSP van Europa worden door complexe financiële diensten eenvoudiger te maken. Momenteel heeft Mollie bijna 100.000 klanten in Europa. Het bedrijf bestaat uit een internationaal team van bijna driehonderd professionals en is gevestigd in Amsterdam en in verschillende andere Europese landen, waaronder Duitsland. 

Voor meer informatie: www.mollie.com.

Over TCV

TCV is opgericht in 1995 en verstrekt kapitaal aan private en publieke ondernemingen in de technologiesector die zich in de groeifase bevinden. Sinds zijn oprichting heeft TCV meer dan dertien miljard dollar geïnvesteerd in toonaangevende technologiebedrijven, waaronder meer dan twee miljard dollar in fintech, en heeft het CEO's begeleid bij meer dan 120 beursgangen en strategische overnames.

TCV heeft geïnvesteerd in Airbnb, AxiomSL, Dollar Shave Club, ExactTarget, Expedia, Facebook, LinkedIn, Netflix, Nubank, Payoneer, Splunk, Spotify, WorldRemit en Zillow. In Europa heeft TCV twee miljard dollar geïnvesteerd in bedrijven zoals Believe Digital, brillen.de, Perfecto, FlixMobility, RELEX Solutions, Revolut, RMS, Sportradar, The Pracuj Group en WorldRemit. Het hoofdkantoor van TCV is gevestigd in Menlo Park in Californië (Verenigde Staten) en verder zijn er kantoren in New York en Londen. Voor meer informatie over TCV, waaronder een volledige lijst van TCV-investeringen: www.tcv.com/.

Over Progress Communications Nederland

Wij zijn een Benelux PR-bureau voor B2B- en B2C-bedrijven in de ICT en consumentenelektronica.

Onze PR-consultants blijven allemaal langer op kantoor voor de webcast van Windows 10 of een koerier die nog een mooie robotstofzuiger komt afleveren. We houden ervan om onze klanten te positioneren als thought leaders in hun segment en we zijn te vinden op beurzen als Infosecurity, Mobile World Congress (MWC), International Broadcasting Convention (IBC), Integrated Systems Europe (ISE), IFA enCeBIt. Als techliefhebbers genieten we van mooie wearables, slimme thermostaten en innovaties.

Bovenal worden we blij van een uitstekende score voor onze klant in de media. Wij geloven dat dit alleen te bereiken is door een goede samenwerking. Samen met onze klant vormen we een team. Samen achterhalen en bepalen we de doelgroepen. Om vervolgens de boodschappen te definiëren, deze boodschappen consistent te verwerken in de storytelling en de juiste media te selecteren. Van eigen platformen (owned media) en betaalde kanalen (paid media) tot en met free publicity (earned media) – of een combinatie daarvan.

Dit zijn klussen die wij al sinds 2002 dagelijks klaren. Hierdoor weten we elke communicatieboodschap op het juiste moment via het juiste kanaal bij de juiste mensen te krijgen. Dat doen we met enthousiaste PR-consultants vanuit onze kantoren in Amsterdam en Brussel.

berichten
×

Select country