Xiaomi kondigt voormalig APAC senior executive van Credit Suisse aan als nieuwe CFO

Naast dit grote nieuws, kondigt Xiaomi ook aan dat het bedrijf winst heeft gemaakt in Q2 2020 en zet zo zijn groei onverminderd door in Europa

Amsterdam, 27 augustus 2020 – Xiaomi Corporation ("Xiaomi" of de "Group"; stockcode: 1810), heeft gisteren aangekondigd dat de Chief Financial Officer ("CFO") Search Committee de heer Alain Lam heeft geselecteerd als CFO en Vice President van de Group. Hij zal zijn nieuwe functie op 8 oktober 2020 intreden. Daarnaast is gisteren ook het rapport over de kwartaalcijfers van Q2 2020 verschenen. Xiaomi heeft een goed tweede kwartaal gedraaid.

De heer Lam, 46 jaar oud, behaalde zijn masterdiploma in engineering aan de Universiteit van Oxford. Hij heeft meer dan 20 jaar ervaring op het gebied van investment banking en was voorheen werkzaam als managing director en hoofd technologie, media en telecom op de afdeling investment banking en kapitaalmarkten van Credit Suisse in Asia Pacific. Daarvoor was hij managing director bij Morgan Stanley, waar hij ook de technologie, media and telecom kapitaalmarkten in Asia Pacific beheerde. 

Op 29 november 2019 kondigde Xiaomi aan dat zijn uitvoerend bestuurder, Senior Vice President en voormalig CFO, de heer Chew Shou Zi, de rol van President of International van de Group op zich zal nemen door middel van functieroulering en als uitvoerend bestuurder en Senior Vice President zal blijven fungeren. De heer Wang Xiang werd vervolgens benoemd tot waarnemend CFO sinds 10 april 2020, totdat het CFO Search Committee een geschikte kandidaat heeft gevonden om als CFO te dienen.

Naast het goede bericht over Xiaomi’s nieuwe aanwinst, kondigt het bedrijf ook aan dat het winst heeft gemaakt in Q2 2020. Xiaomi rapporteerde een stijging van 3,1 procent door de toegenomen vraag naar Xiaomi’s premie-smartphones in Europa. Deze stijging benadrukt dat Xiaomi ook dit jaar bijzonder goed presteert, ondanks de pandemie. De verkoop in het kwartaal, dat eindigt op 30 juni, nam toe tot 53,54 miljard yuan (7,77 miljard dollar) van 51,95 miljard yuan in dezelfde periode vorig jaar, waardoor de verwachtingen van analisten van 51,41 miljard yuan werden overtroffen. 

Lees het volledige rapport over de kwartaalcijfers op de blogpagina van Xiaomi.

###

Over Xiaomi Corporation

Xiaomi Corporation is opgericht in april 2010 en staat op 9 juli 2018 (1810.HK) genoteerd aan de Main Board van de Hong Kong Stock Exchange. Xiaomi is een internetbedrijf met in de kern smartphones en slimme hardware die is verbonden met een IoT-platform. 

Met een even grote nadruk op innovatie en kwaliteit streeft Xiaomi voortdurend naar een hoogwaardige gebruikerservaring en operationele efficiëntie. Het bedrijf bouwt onophoudelijk geweldige producten met eerlijke prijzen om iedereen in de wereld te laten genieten van een beter leven door middel van innovatieve technologie. 

Xiaomi is momenteel het op vier na grootste smartphonemerk ter wereld en heeft een toonaangevend IoT-consumentenplatform opgericht, met 271 miljoen slimme apparaten die op het platform zijn aangesloten, met uitzondering van smartphones en laptops. Momenteel is Xiaomi aanwezig in meer dan 90 landen en regio’s over de hele wereld. 

In augustus 2020 stond het bedrijf voor de tweede keer op de Fortune Global 500-lijst. Dit jaar op de 422e plaats, wat 46 plaatsen hoger is dan vorig jaar. Ook is het bedrijf op de 7de plaats onder de internetbedrijven op deze lijst. In mei 2020 stond het bedrijf weer op de Forbes Global 2000-lijst en steeg het op de ranglijst naar de 384e plaats.

Xiaomi is een onderdeel van de Hang Seng Index, Hang Seng China Enterprises Index en Hang Seng TECH Index. 

Voor meer informatie over Xiaomi, zie http://blog.mi.com/en.

Voor vragen neem contact met Tessa Graus & Tessa van der Meij via het emailadres xiaomi@progresscommunications.eu of bel naar +31 (0)20 363 11 52.

Over Progress Communications Nederland

Wij zijn een Benelux PR-bureau voor B2B- en B2C-bedrijven in de ICT en consumentenelektronica.

Onze PR-consultants blijven allemaal langer op kantoor voor de webcast van Windows 10 of een koerier die nog een mooie robotstofzuiger komt afleveren. We houden ervan om onze klanten te positioneren als thought leaders in hun segment en we zijn te vinden op beurzen als Infosecurity, Mobile World Congress (MWC), International Broadcasting Convention (IBC), Integrated Systems Europe (ISE), IFA enCeBIt. Als techliefhebbers genieten we van mooie wearables, slimme thermostaten en innovaties.

Bovenal worden we blij van een uitstekende score voor onze klant in de media. Wij geloven dat dit alleen te bereiken is door een goede samenwerking. Samen met onze klant vormen we een team. Samen achterhalen en bepalen we de doelgroepen. Om vervolgens de boodschappen te definiëren, deze boodschappen consistent te verwerken in de storytelling en de juiste media te selecteren. Van eigen platformen (owned media) en betaalde kanalen (paid media) tot en met free publicity (earned media) – of een combinatie daarvan.

Dit zijn klussen die wij al sinds 2002 dagelijks klaren. Hierdoor weten we elke communicatieboodschap op het juiste moment via het juiste kanaal bij de juiste mensen te krijgen. Dat doen we met enthousiaste PR-consultants vanuit onze kantoren in Amsterdam en Brussel.

berichten
×

Select country