E-commercesoftwarespecialist Shopware gaat de cloud in met payment service provider Mollie

De ‘Starter Edition’-cloudoplossing van Shopware is een snelle en eenvoudige ‘Business-in-the-box’-oplossing voor retailers. De software maakt het mogelijk om in zeer korte tijd en zonder complex project met een online shop te starten. De Europese payment service provider Mollie biedt als exclusieve partner deze cloud-oplossing aan.

Amsterdam, 18 juni 2020 – De Europese Payment Service Provider (PSP) Mollie is de exclusieve partner voor het afhandelen van betalingen binnen de nieuwe cloudoplossing van Shopware AG, een van de meest toonaangevende spelers in de e-commercesector. Met de nieuwe producten ‘Starter Edition’ en ‘Starter Professional’ betreedt Shopware de cloudmarkt voor online shops en breidt het zijn assortiment van self-hosted-oplossingen uit. Hierbij is de e-tailer als eindklant zelf verantwoordelijk voor het opzetten en runnen van zijn online shop.

“Het doel van Mollie is om de betaling van elke klant stressvrij te maken. Daarom zijn we enthousiast dat we als PSP betrokken zijn bij Shopware's nieuwe Software-as-a-Service-oplossing”, zegt Adriaan Mol, oprichter van Mollie. “De integratie van Mollie in de cloudsoftware van Shopware voorziet in een vergaand geïntegreerde betaaloplossing, waarmee alle relevante betaalmethoden zijn aan te bieden door ze simpelweg te activeren.”

De ‘Starter Edition’ van Shopware is een snel inzetbare en eenvoudige ‘business-in-the-box’-versie voor retailers. Zij kunnen hiermee in korte tijd en zonder complex project een online shop starten. Dankzij het zogenaamde Freemium-model zijn er geen risico’s voor retailers, omdat er pas kosten aan verbonden zijn ​​als er omzet wordt gegenereerd via de online shop. Daarnaast is per direct de Shopware ‘Professional Edition’ beschikbaar als cloudoplossing. Deze is ook zeer eenvoudig in gebruik te nemen.  “Zeker voor retailers is de self-hosted-aanpak niet altijd ideaal, vooral omdat hun technische kennis beperkt is”, zegt Sebastian Hamann, lid van de raad van bestuur van Shopware. "Met onze nieuwe Starter Edition combineren we nu de flexibiliteit van een self-hosted-oplossing met de eenvoud van de cloud.”

Ken Serdons, Chief Commercial Officer bij Mollie: “Shopware is voor ons de perfecte partner. De communicatie verloopt snel, soepel en doelgericht. Je ziet dat beide bedrijven technologie-gedreven zijn en dezelfde waarden delen. Samen willen we ondernemers helpen groeien. Het sterke partner- en developer-netwerk maakt ons bijzonder. Zelfs in de cloud profiteren gebruikers van dit ecosysteem en onze competente partners.”

Over Mollie  

Mollie is een pionier binnen de payment-industrie. Het bedrijf is daarnaast een van de snelst groeiende betalingsverwerkers binnen Europa. Mollie faciliteert bedrijven van verschillende groottes om gezamenlijk op te schalen en te groeien door gebruik te maken van de verschillende betaalmethodes. Met behulp van de simpele en duidelijke betalings-API kan Mollie verschillende betaalmethodes aanbieden op een uniforme wijze. Mollie is in staat om een complex proces simpel te maken. Mollie is enorm ambitieus. Op dit moment heeft het bedrijf meer dan 85.000 klanten in Europa en is het de missie van het bedrijf om de meest geliefde PSP van Europa te worden. Het bedrijf bestaat uit een internationaal team van tweehonderd professionals, is gevestigd in Amsterdam en op drie andere locaties in Europa.  

Voor meer informatie: www.mollie.com 

 

Over Progress Communications Nederland

Wij zijn een Benelux PR-bureau voor B2B- en B2C-bedrijven in de ICT en consumentenelektronica.

Onze PR-consultants blijven allemaal langer op kantoor voor de webcast van Windows 10 of een koerier die nog een mooie robotstofzuiger komt afleveren. We houden ervan om onze klanten te positioneren als thought leaders in hun segment en we zijn te vinden op beurzen als Infosecurity, Mobile World Congress (MWC), International Broadcasting Convention (IBC), Integrated Systems Europe (ISE), IFA enCeBIt. Als techliefhebbers genieten we van mooie wearables, slimme thermostaten en innovaties.

Bovenal worden we blij van een uitstekende score voor onze klant in de media. Wij geloven dat dit alleen te bereiken is door een goede samenwerking. Samen met onze klant vormen we een team. Samen achterhalen en bepalen we de doelgroepen. Om vervolgens de boodschappen te definiëren, deze boodschappen consistent te verwerken in de storytelling en de juiste media te selecteren. Van eigen platformen (owned media) en betaalde kanalen (paid media) tot en met free publicity (earned media) – of een combinatie daarvan.

Dit zijn klussen die wij al sinds 2002 dagelijks klaren. Hierdoor weten we elke communicatieboodschap op het juiste moment via het juiste kanaal bij de juiste mensen te krijgen. Dat doen we met enthousiaste PR-consultants vanuit onze kantoren in Amsterdam en Brussel.

berichten
×

Select country