Na digitale finale zijn dit de winnaars van startup-competitie Blue Tulip Awards 2020

Amsterdam, 12 juni 2020 – De winnaars van de Blue Tulip Awards 2020 zijn bekendgemaakt. De Blue Tulip Awards erkennen en onderscheiden initiatieven uit binnen- en buitenland die innovatie stimuleren en versnellen in Nederland. De winnaars van de jaarlijkse innovatiewedstrijd werden gisteravond bekendgemaakt in samenwerking met Accenture, Boom Chicago en RTLZ in een anderhalf uur durende digitale finaleshow.

In het livestream-programma sprak RTLZ presentator Roland Koopman met Frank Rennings, Managing Director Innovation bij Accenture Nederland en met de juryvoorzitters van de acht expertjury’s die gezamenlijk alle innovatieve concepten beoordeeld hebben, over de betekenis en het belang van innovatie in Nederland. Vervolgens werden de acht winnende partijen bekend gemaakt in de categorieën: Health, Nutrition, Living & Working, Security, Climate, Education, Mobility en Finance.

Dit jaar verliepen de Blue Tulip Awards anders dan gepland als gevolg van COVID-19. Hierdoor kon de halve finale niet doorgaan en deden gister, voorafgaand aan de finaleshow, de tien finalisten per categorie hun digitale pitch vanuit huis voor de categoriejury’s. De hosting hiervan was in handen van Boom Chicago. Op basis van de pitches zijn later in de avond de acht winnaars bekendgemaakt. Naast de award, die alle winnaars uiteraard nog bezorgd krijgen, ontvangen alle winnaars advies, workshops en mediawaarde van de verschillende partners van de Blue Tulip Awards.

Frank Rennings, Managing Director Innovation bij Accenture Nederland: “Technologische ontwikkelingen spelen een belangrijke rol in onze maatschappij en economie, zeker in deze tijden. Daarom is het juist nu van belang om het innovatie-ecosysteem te intensiveren, zodat we gezamenlijk innovatie naar een hoger niveau kunnen brengen. Dat is waar de Blue Tulip Awards voor staat, het vergroten van de impact van het start-upecosysteem waarin we veelbelovende start-ups koppelen aan innovatiepartners, investeerders en accelerators. Door samen te werken, kunnen we de manier waarop we werken en leven, verbeteren en ons voorbereiden op de toekomst”. 

De winnaars

Dit zijn de winnaars in alle categorieën, die tijdens de digitale Blue Tulip Awards op donderdag 11 juni 2020 bekend zijn gemaakt.

Nutrition: PATS Drones

Insecten vormen een ware plaag in de glastuinbouw en de bestrijding ervan kost tuinders veel geld, zorgen en energie. PATS ontwikkelt drones die vliegende plaaginsecten opsporen en elimineren. Zo worden gewassen beschermd en worden telers geholpen in hun strijd tegen insectenplagen. Eind 2020 wil het bedrijf ten minste tien hectare kas kunnen beschermen.

Education: Faqta

Faqta is een online, gepersonaliseerd, video-gebaseerd leerplatform voor basisschoolkinderen, waarbij de leerkracht de coach, motivator en inspirator is. Het slimme platform analysteert het gedrag van kinderen en levert materiaal aan dat past bij de leervragen van elk kind. Faqta heeft als doel om kinderen voor te bereiden op toekomstige beroepen en een duurzame samenleving.

Mobility: Avy

Avy produceert vleugel-drones die uitsluitend voor goede doelen worden gebruikt. Zo wordt de Avy drone ingezet voor medische leveringen en eerste hulpoperaties. De Avy is autonoom  en ontworpen voor lange afstanden, gemaakt om op moeilijk bereikbare plaatsen te komen. Zo wordt dringende gezondheidszorg toegankelijk gemaakt voor iedereen die dat nodig heeft.

PolyStyreneLoop heeft innovatieve technologie ontwikkeld die een duurzame oplossing biedt voor het recyclen van ‘bouwpiepschuim’ tot nieuw isolatiemateriaal. Met dit innovatieve recyclingproces wil PolyStyreneLoop snel opschalen door een recyclingprogramma op industriële schaal op te zetten.

Pandora Intelligence richt zich op het bestrijden van criminaliteit door historische en recente data over criminele activiteiten te combineren en te verwerken tot voorspellende algoritmes. Op basis van de resultaten kunnen er toekomstige scenario’s worden opgesteld. Deze helpen non- en commerciële organisaties om bedreigingen in te perken.

Living & Working: DeNoize

De Wereldgezondheidsorganisatie beschouwt geluidsoverlast als een van de grootste problemen in het stadsleven, komend van vliegtuigen, autoverkeer, treinen etcetera. DeNoize is een innovatief product tegen geluidsoverlast. De ruisonderdrukkingstechnologie die in raamkozijnen kan worden geïntegreerd en 90% extra ruisonderdrukking biedt, moet tot meer comfort en rust in zowel huizen als kantoren leiden.

Health: UV Smart

UV Smart gebruikt UV-straling voor gevalideerde desinfectie van medische instrumenten en apparatuur. UV Smart ontwikkelde het nieuwe product D60, waarmee instrumenten binnen een minuut worden gedesinfecteerd zonder gebruik te maken van schadelijke chemicaliën of vloeistoffen. De D60 maakt binnen 15 minuten alle merken apparatuur gereed voor veilig gebruik bij de volgende patiënt. Dit vermindert het aantal benodigde endoscopen, de omlooptijd en de kans op beschadigingen.

De Blue Tulip Awards is de opvolger van de Accenture Innovation Awards. Er werd voor deze naamsverandering gekozen om de slagkracht van het grote startup-ecosysteem, bestaande uit startende ondernemers, grote bedrijven, accelerators, investeerders en andere innovatiepartners, verder te vergroten en groei te stimuleren. Accenture wil zo meer samenwerkingen aangaan en beginnende ondernemers een podium bieden. Samen met zijn partners kan Accenture startups helpen om hun innovatieve producten en oplossingen onder de aandacht te brengen. Daarnaast kunnen start-ups hun oplossingen verder uitrollen via het Blue Tulip Awards-netwerk.

356718 blue%20tulip%20awards 995985 original 1591942417

###

Over Accenture

Accenture is een wereldwijd toonaangevend bedrijf in de zakelijke dienstverlening, dat een breed scala van diensten aanbiedt op het gebied van strategie en consulting, technologie en interactieve en operationele dienstverlening, met digitale mogelijkheden voor al deze diensten. We combineren ongeëvenaarde ervaring en gespecialiseerde mogelijkheden in meer dan 40 industrieën - mogelijk gemaakt door 's werelds grootste netwerk van centra in Advanced Technology en Intelligent Operations. Met 505.000 mensen die klanten in meer dan 120 landen bedienen, biedt Accenture voortdurende innovatie om klanten te helpen hun prestaties te verbeteren en blijvende waarde te creëren in hun gehele onderneming. Bezoek ons ​​op www.accenture.com.

Voor meer informatie

Progress Communications

Tessa Bron & Maurizio Koolhoven

E.: BTA@progresscommunications.eu

Tel.: 020-3631152

Over Progress Communications Nederland

Wij zijn een Benelux PR-bureau voor B2B- en B2C-bedrijven in de ICT en consumentenelektronica.

Onze PR-consultants blijven allemaal langer op kantoor voor de webcast van Windows 10 of een koerier die nog een mooie robotstofzuiger komt afleveren. We houden ervan om onze klanten te positioneren als thought leaders in hun segment en we zijn te vinden op beurzen als Infosecurity, Mobile World Congress (MWC), International Broadcasting Convention (IBC), Integrated Systems Europe (ISE), IFA enCeBIt. Als techliefhebbers genieten we van mooie wearables, slimme thermostaten en innovaties.

Bovenal worden we blij van een uitstekende score voor onze klant in de media. Wij geloven dat dit alleen te bereiken is door een goede samenwerking. Samen met onze klant vormen we een team. Samen achterhalen en bepalen we de doelgroepen. Om vervolgens de boodschappen te definiëren, deze boodschappen consistent te verwerken in de storytelling en de juiste media te selecteren. Van eigen platformen (owned media) en betaalde kanalen (paid media) tot en met free publicity (earned media) – of een combinatie daarvan.

Dit zijn klussen die wij al sinds 2002 dagelijks klaren. Hierdoor weten we elke communicatieboodschap op het juiste moment via het juiste kanaal bij de juiste mensen te krijgen. Dat doen we met enthousiaste PR-consultants vanuit onze kantoren in Amsterdam en Brussel.

berichten
×

Select country