Moneyou voegt nieuwe dienst toe na PSD2

  • Nieuwe mogelijkheden met PSD2-dienst voor consument
  • Go-app uitgebreid met ICS-creditcards
  • Klanten profiteren van nieuwe mogelijkheden

Amsterdam, 22 april 2020 – Moneyou, de innovatieve onlinebank, is gestart om de belofte van PSD2 waar te maken: meer gemak voor de consument. De onlinebank breidt haar Go-app uit en biedt klanten nu de mogelijkheid om ook creditcards van derde partijen toe te voegen. Het gaat om onder andere de creditcards van ABN AMRO Bank, ANWB, De Bijenkorf, en de Mastercard en Visa Card van ICS. Met het toevoegen van creditcards aan de app werkt Moneyou hard aan haar ambitie: een grotere keuze in financiële diensten, klanten meer betaalgemak verschaffen met nog beter inzicht in uitgaven en beschikbare financiën met als uitgangspunt: de klant blijft in control.

Moneyou Go is de gratis betaalrekening van Moneyou en werkt via een innovatieve app. De app is voor consumenten een uniek middel om meer overzicht in dagelijkse financiën aan te brengen. Door je geld te verdelen over betaal- en spaarpotjes, houd je overzicht en kun je financiële doelen beter realiseren. Met de toevoeging van de ICS-creditcards in het overzicht houdt de gebruiker nog beter overzicht op uitgaven en wordt het nog makkelijker om zelf alle financiën te regelen. In de app zie je niet alleen hoeveel je al hebt uitgegeven met de Moneyou-betaalkaart, maar ook met de creditcard van derden, zoals ABN AMRO Bank, ANWB en De Bijenkorf, en de Mastercard en Visa Card van ICS. Tevens is inzichtelijk hoeveel je nog te besteden hebt.

PSD2 en multibanking

De nieuwe feature in Moneyou Go is een praktische toepassing van de mogelijkheden van PSD2, de vernieuwde Europese richtlijn voor betaaldiensten. Deze richtlijn is sinds 19 februari 2019 van kracht en maakt dat consumenten ook andere dienstverleners dan hun eigen bank toegang kunnen geven tot betaalrekeningen. Door dit zogenoemde multibanking kunnen Moneyou-klanten nu eenvoudig ICS-creditcards veilig toevoegen aan de Moneyou Go-app en hoeven ze niet meer in te loggen bij andere partijen om hun geldzaken in te zien. Uitgangspunt is dat de Moneyou-rekeninghouder zelf bepaalt: beslis zelf wie je toevoegt en je kunt je toestemming altijd weer zonder problemen intrekken.

De nieuwe creditcardfunctionaliteit in de Go-app is al beschikbaar voor Android-toestellen; in mei 2020 kunnen ook iOS-toestellen gebruikmaken van de nieuwe feature.

PSD2 voor het eerst in actie

Bas Boelhouwers, CEO van Moneyou: “Sinds de nieuwe wetgeving hebben we hard gewerkt om dit soort mooie, nieuwe diensten, die nu mogelijk worden, aan onze klanten te bieden. Innovatie staat bij ons hoog in het vaandel, we zijn een onlinebank die constant streeft naar nog meer gemak voor de gebruikers. Nu hebben klanten hun uitgaven inclusief creditcards overzichtelijk in één app. Deze innovatie laat zien wat PSD2 allemaal mogelijk maakt en wat de voordelen ervan zijn. We zijn trots dat we vooroplopen met innovaties.”

Meer informatie over de Go-app is te vinden op www.moneyou.nl/betalen/features.

Over Moneyou 

Moneyou is een innovatieve online financiële dienstverlener. Via de Moneyou Go-app kunnen klanten altijd en overal hun financiële zaken makkelijk regelen en overzicht houden. Moneyou biedt innovatieve producten en services die makkelijk in gebruik zijn. Klanten kunnen bij Moneyou terecht voor producten en diensten met betrekking tot sparen, betalen hypotheken, en lenen. Moneyou B.V. is een 100%-dochteronderneming van ABN AMRO Bank N.V. en is in 2001 opgericht in Nederland. Voor meer informatie, zie www.moneyou.nl

Over Progress Communications Nederland

Wij zijn een Benelux PR-bureau voor B2B- en B2C-bedrijven in de ICT en consumentenelektronica.

Onze PR-consultants blijven allemaal langer op kantoor voor de webcast van Windows 10 of een koerier die nog een mooie robotstofzuiger komt afleveren. We houden ervan om onze klanten te positioneren als thought leaders in hun segment en we zijn te vinden op beurzen als Infosecurity, Mobile World Congress (MWC), International Broadcasting Convention (IBC), Integrated Systems Europe (ISE), IFA enCeBIt. Als techliefhebbers genieten we van mooie wearables, slimme thermostaten en innovaties.

Bovenal worden we blij van een uitstekende score voor onze klant in de media. Wij geloven dat dit alleen te bereiken is door een goede samenwerking. Samen met onze klant vormen we een team. Samen achterhalen en bepalen we de doelgroepen. Om vervolgens de boodschappen te definiëren, deze boodschappen consistent te verwerken in de storytelling en de juiste media te selecteren. Van eigen platformen (owned media) en betaalde kanalen (paid media) tot en met free publicity (earned media) – of een combinatie daarvan.

Dit zijn klussen die wij al sinds 2002 dagelijks klaren. Hierdoor weten we elke communicatieboodschap op het juiste moment via het juiste kanaal bij de juiste mensen te krijgen. Dat doen we met enthousiaste PR-consultants vanuit onze kantoren in Amsterdam en Brussel.

berichten
×

Select country