Een jaar lang water voor Oost-Knollendam dankzij refurbished Apple-producten

Amsterdam, 16 januari 2020 – Zeg eens eerlijk, wat zijn jouw goede voornemens voor 2020? Grote kans dat – naast sporten en gezonder eten – ook duurzaamheid een plek inneemt op jouw lijst. Begin 2019 bleek namelijk al dat Nederlanders graag duurzamer willen leven. Daar slagen we nog niet altijd even goed in. Maar er is hoop: een betere wereld begint in 2020 gewoon bij je eigen smartphone of tablet. Als je in dit nieuwe jaar op een eenvoudige en betaalbare manier je ecologische voetafdruk wilt verkleinen, kun je namelijk niet om het hergebruik van elektronische apparaten heen.

Je kent het misschien wel: wanneer je oude telefoon of tablet versleten of kapot is, is een gloednieuw product al snel aangeschaft. Door telkens nieuwe producten te kopen, zorgen we jaarlijks echter voor een enorme hoeveelheid e-waste. Zonde, want je kunt tegenwoordig ook kiezen voor gereviseerde – of refurbished – producten. Deze producten zijn niet alleen van uitstekende kwaliteit, maar ook een betaalbaarder én duurzamer alternatief. Door het aanschaffen van gebruikte elektronica help je namelijk om e-waste tegen te gaan. Kies jij voor (meer) duurzaam dit jaar? Jouw keuze kan een behoorlijke impact hebben.   

Waterbesparing gelijk aan jaarlijks verbruik in Oost-Knollendam

Naast het tegengaan van e-waste ga je met een refurbished product ook bewuster om met grondstoffen en materialen. Van plastic tot roestvrijstaal en van de CO₂-uitstoot tot het waterverbruik: de productie van een elektronisch apparaat heeft een grote invloed op het milieu. Dat weet ook Renewd, leverancier van gereviseerde Apple-producten. Het bedrijf kijkt terug op 2019 als een succesvol jaar. Zo bespaarde het met zijn hergebruikte apparaten ruim 25 miljoen liter water*, die anders nodig waren geweest voor de productie van nieuwe apparaten. Is dat veel? Behoorlijk: deze hoeveelheid staat gelijk aan het waterverbruik van alle inwoners van Almere op een hele dag. En aan het verbruik van de inwoners van Oost-Knollendam in een heel jaar*. Kun je nagaan! 

Vijf keer de aarde rond dankzij gereviseerde producten

Voor wat betreft CO₂-uitstoot bespaarde Renewd een hoeveelheid die gelijkstaat aan honderd vluchten van Amsterdam naar Parijs, oftewel 14.000 ton*. Ben jij ook milieubewust en reis je liever met de trein? Dan had je met deze besparing vijf keer om de aarde kunnen reizen. Tot slot keek Renewd ook naar de besparing in grondstoffen die het realiseerde met zijn gereviseerde producten. In 2019 leidde dat tot hergebruik van 3,6 kilo goud. Ter vergelijking, dat is genoeg om 1.200 trouwringen* te maken. Dus mocht trouwen tot jouw goede voornemens behoren; grijp die kans!

342877 visual pr%20art jan2020 v03 a37f27 large 1579163952

Over Renewd

Renewd is een merk van refurbished iPhones, iPads en MacBooks van de hoogst denkbare kwaliteit. Het Utrechtse bedrijf, opgericht in 2014 en inmiddels in heel Europa actief, focust zich op het verduurzamen van de telecommarkt door Apple devices een tweede leven te geven. De missie is dan ook om te helpen het wereldwijde e-waste-probleem terug te dringen en duurzame keuzes beter betaalbaar te maken. Alle iPhones, iPads en MacBooks van Renewd zijn gelabeld met het Keurmerk Refurbished. Daarnaast is Renewd het enige merk dat kan aantonen dat zijn producten worden geleverd met alleen 100% originele Apple-onderdelen. 

*Berekening gebaseerd op cijfers van Apple en Brian Merchant, in combinatie met cijfers van Renewd en publiekelijk beschikbare cijfers over CO2-uitstoot per vlucht, gemiddeld verbruik goud per trouwring en waterverbruik per huishouden.

Neem voor meer informatie contact op met:  

Progress Communications  

Tessa Graus  

T: +31 (0)20 363 1152

Over Progress Communications Nederland

Wij zijn een Benelux PR-bureau voor B2B- en B2C-bedrijven in de ICT en consumentenelektronica.

Onze PR-consultants blijven allemaal langer op kantoor voor de webcast van Windows 10 of een koerier die nog een mooie robotstofzuiger komt afleveren. We houden ervan om onze klanten te positioneren als thought leaders in hun segment en we zijn te vinden op beurzen als Infosecurity, Mobile World Congress (MWC), International Broadcasting Convention (IBC), Integrated Systems Europe (ISE), IFA enCeBIt. Als techliefhebbers genieten we van mooie wearables, slimme thermostaten en innovaties.

Bovenal worden we blij van een uitstekende score voor onze klant in de media. Wij geloven dat dit alleen te bereiken is door een goede samenwerking. Samen met onze klant vormen we een team. Samen achterhalen en bepalen we de doelgroepen. Om vervolgens de boodschappen te definiëren, deze boodschappen consistent te verwerken in de storytelling en de juiste media te selecteren. Van eigen platformen (owned media) en betaalde kanalen (paid media) tot en met free publicity (earned media) – of een combinatie daarvan.

Dit zijn klussen die wij al sinds 2002 dagelijks klaren. Hierdoor weten we elke communicatieboodschap op het juiste moment via het juiste kanaal bij de juiste mensen te krijgen. Dat doen we met enthousiaste PR-consultants vanuit onze kantoren in Amsterdam en Brussel.

berichten
×

Select country