Ontruck zet internationale expansie voort: nu ook actief in Nederland

● Ontruck rolt zijn diensten in vijf grote Nederlandse steden uit

● Het bedrijf is nu actief in vier Europese landen als transportbedrijf voor korte en middellange afstanden.

● Ontruck is het eerste technologiebedrijf in Nederland dat zich specialiseert in goederentransport op korte tot middellange afstand voor alle typen vracht.

330571 launch%20foto 45a1f5 original 1568723381

Amsterdam, 17 september 2019 – Ontruck, het Spaanse transportbedrijf voor regionaal wegtransport van gepalletiseerde goederen, maakt vaart met zijn internationale uitbreiding. Na Spanje, het Verenigd Koninkrijk en Frankrijk opent het bedrijf nu ook een kantoor in Amsterdam. Daarmee introduceert het bedrijf zijn innovatieve oplossingen voor wegtransport in Nederland. Bovendien verstevigt Ontruck zijn positie als hét platform voor wegtransport binnen Europa.

Met deze eerste introductie van Ontruck in Nederland ontplooit het bedrijf zijn activiteiten in vijf Nederlandse steden: Amsterdam, Rotterdam, Utrecht, Den Haag en Breda. In deze hubs biedt Ontruck vanaf nu toegang tot transport op korte en middellange afstand, en focust zich op transport rondom de grote steden. In de aanloop naar de officiële lancering is Ontruck met honderden vervoerders in Nederland samenwerkingen aangegaan om zo zijn groeiende netwerk van chauffeurs in Europa verder uit te breiden. In dit netwerk bevinden zich verschillende soorten voertuigen; van lichte voertuigen zoals bestelwagens en bakwagens tot trucks en trailers.

Iñigo Juantegui, CEO en medeoprichter van Ontruck: “Het is ons doel om uit te groeien tot het grootste Europese netwerk voor goederentransport. We zijn er trots op om Ontruck in onze vierde markt te introduceren. De vrachtwagensector in Nederland vervoert per jaar honderd miljoen ton aan gepalletiseerde goederen en biedt dus grote kansen voor uitbreiding van onze diensten. Geografisch gezien, is Nederland een logische keuze voor de uitbreiding van Ontruck. Gezien de functie van Nederland als belangrijke logistieke hub, kunnen we meer Europese vervoerders en verzenders met elkaar verbinden. Met de lancering van Ontruck in Nederland bedienen we negenduizend vierkante kilometer extra en verbeteren we de service voor zowel verzenders als vervoerders.”

Nederland heeft een stevige basis van vervoerders en die vervoeren een groot aantal goederen over de weg; meer dan elders in Europa. Daarnaast zijn er in Nederland twee belangrijke logistieke Europese hubs: Schiphol en de haven van Rotterdam.

Pjotr Horowitz, Chief Sales Officer van Ontruck, die recent in dienst is getreden van het bedrijf na twintig jaar werkzaam te zijn geweest in de logistieke sector in Nederland: “Door de technologische ontwikkeling, de sterke, bestaande infrastructuur voor goederentransport en een beroepsbevolking met veel kennis van de vrachtsector en -handel, is Nederland een ideale kandidaat voor uitbreiding. De Nederlandse sector heeft echter nog wel te maken met inefficiëntie op het gebied van transport over korte en middellange afstanden. Hier kan Ontruck waarde toevoegen en verzenders een effectief en slim alternatief bieden voor een goed beheer van de goederenstroom.”

###

Over Ontruck

Ontruck is opgericht met als doel om door middel van technologie goederenvervoer over de weg soepel en efficiënt maken voor zowel chauffeurs als bedrijven die zendingen versturen. Het bedrijf doet dit door het aantal lege kilometers dat door vrachtwagens wordt afgelegd, drastisch te verminderen en de bezettingsgraad van voertuigen te verhogen. Bovendien draagt Ontruck bij aan het behoud van het milieu door de CO2-uitstoot te verlagen. Dankzij het Ontruck-platform melden verzenders hun zendingen snel en eenvoudig aan en selecteren vervoerders via de app welke zendingen ze willen vervoeren.

Over Progress Communications Nederland

Wij zijn een Benelux PR-bureau voor B2B- en B2C-bedrijven in de ICT en consumentenelektronica.

Onze PR-consultants blijven allemaal langer op kantoor voor de webcast van Windows 10 of een koerier die nog een mooie robotstofzuiger komt afleveren. We houden ervan om onze klanten te positioneren als thought leaders in hun segment en we zijn te vinden op beurzen als Infosecurity, Mobile World Congress (MWC), International Broadcasting Convention (IBC), Integrated Systems Europe (ISE), IFA enCeBIt. Als techliefhebbers genieten we van mooie wearables, slimme thermostaten en innovaties.

Bovenal worden we blij van een uitstekende score voor onze klant in de media. Wij geloven dat dit alleen te bereiken is door een goede samenwerking. Samen met onze klant vormen we een team. Samen achterhalen en bepalen we de doelgroepen. Om vervolgens de boodschappen te definiëren, deze boodschappen consistent te verwerken in de storytelling en de juiste media te selecteren. Van eigen platformen (owned media) en betaalde kanalen (paid media) tot en met free publicity (earned media) – of een combinatie daarvan.

Dit zijn klussen die wij al sinds 2002 dagelijks klaren. Hierdoor weten we elke communicatieboodschap op het juiste moment via het juiste kanaal bij de juiste mensen te krijgen. Dat doen we met enthousiaste PR-consultants vanuit onze kantoren in Amsterdam en Brussel.

berichten
×

Select country