Accenture opent registratie Blue Tulip Awards 2020

Acceleratorprogramma zoekt naar de beste start-upinitiatieven

Amsterdam, 29 augustus 2019 – Vanaf vandaag kunnen ondernemers en bedrijven hun start-upinitiatieven inschrijven voor de Blue Tulip Awards, de opvolger van de Accenture Innovation Awards. Met de naamsverandering wil Accenture de slagkracht van het grote start-upecosysteem van startende ondernemers, grote bedrijven, accelerators, investeerders en andere innovatiepartners verder vergroten en groei stimuleren. Op deze manier hoopt Accenture meer samenwerkingen aan te gaan om innovatie gezamenlijk naar een hoger niveau te tillen.

De Blue Tulip Awards erkennen en onderscheiden impactvolle innovaties uit binnen- en buitenland met het stimuleren en versnellen van innovatie als doel. Zowel startende ondernemers als grote bedrijven met start-upinitiatieven die jonger zijn dan drie jaar, kunnen zich vanaf nu aanmelden voor de Blue Tulip Awards. Deelnemers registreren zich voor de volgende thema’s: Health, Nutrition, Living & Working, Security, Climate, Education, Mobility en Finance. Inschrijven kan tot en met 17 november 2019.

Uitgebreide workshops, expertadvies en trainingen

Deelnemers krijgen gedurende het Blue Tulip Awards-programma via het netwerk, bijeenkomsten en workshops inzichten en ondersteuning van vooraanstaande experts en organisaties binnen en buiten hun branche, die mogelijke nieuwe samenwerkingen initiëren en exposure creëren. Partners van de Blue Tulip Awards zijn onder andere Avanade, Dell EMC, Growth Tribe, Impacthub, Microsoft, nlgroeit, Oracle, PNO, Rockstart, Silicon Canals, Stibbe, SubTracers, Symbid, Techleaps.nl, TekDelta, The Next Web en YesDelft.

Het Nederlandse innovatie-ecosysteem

Kirsten Spahr van der Hoek, Innovation Lead bij Accenture Nederland: “Nu technologische ontwikkelingen onze economische structuur in rap tempo veranderen, spelen start-upinitiatieven een steeds belangrijker rol. Ze geven invulling aan een geheel nieuwe internationale markt: een die gebaseerd is op ondernemerschap, innovatie en daadkracht. Om innovatie naar een hoger niveau te tillen, wil Accenture het innovatie-ecosysteem intensiveren en meer samenwerkingen stimuleren. Daarom hebben we het acceleratorprogramma omgedoopt tot de Blue Tulip Awards. Op deze manier hopen we meer organisaties aan te moedigen zich aan te sluiten. Daarmee kunnen we gezamenlijk de impact van het ecosysteem vergroten door veelbelovende start-ups te verbinden met accelerators, investeerders en innovatiepartners.”

Irine Gaasbeek, Country Managing Director van Accenture Nederland: “Met het Blue Tulip Awards-acceleratorprogramma creëren we een groter innovatie-ecosysteem waarin nieuwe en veelbelovende initiatieven de begeleiding, kennis en hulp van professionals en experts krijgen om samen belangrijke uitdagingen aan te gaan op onderwerpen die invloed hebben op toekomstige generaties. Vaak zien bedrijven de huidige ontwikkelingen op het gebied van technologie als organisatorische uitdagingen, terwijl start-ups nieuwe technologie inzetten om maatschappelijke vraagstukken aan te pakken. Door samen te werken, kunnen we de manier waarop we werken en leven, verbeteren en ons voorbereiden op de toekomst. Die verantwoordelijkheid hebben we allemaal.”

Belangrijke data

Alle ingezonden innovaties worden per thema beoordeeld door een ervaren jury bestaande uit branche-experts, opinieleiders, influencers en voorgaande winnaars van de Accenture Innovation Awards. De tijdlijn ziet er als volgt uit:

  • de inschrijvingstermijn voor innovaties loopt tot en met 17 november 2019;
  • 2 tot 10 december 2019: jurybijeenkomsten;
  • 14 januari 2020: bekendmaking van de top 25-innovaties per thema;
  • 14 februari 2020: bekendmaking van de top 10-innovaties per thema;
  • 13 maart 2020: bekendmaking van de top 5-innovaties per thema;
  • 17 april 2020: de finales van de Blue Tulip Awards vinden plaats tijdens de Accenture Innovation Summit. Na pitches van de finalisten worden de winnaars per categorie bekendgemaakt.
Hqdefault

Up-to-date blijven? Volg de Blue Tulip Awards op social media: Facebook, LinkedIn, Twitter, Instagram.

###

Noot voor de redactie

Pers is van harte welkom tijdens de Accenture Innovation Summit op 17 april 2020 om bij de uitreiking van de Blue Tulip Awards te zijn. Neem voor aanmelden of meer informatie contact op via onderstaande gegevens.

Over de Blue Tulip Awards

De Blue Tulip Awards komen tot stand met de gezamenlijke inspanning van meer dan honderd toonaangevende Nederlandse bedrijven, start-upincubators en accelerators, waaronder Accenture. Doel van het programma is om innovatie-initiatieven en -oplossingen te verbinden, te versnellen en te voorzien van de kennis en exposure die nodig zijn om succesvol op te schalen. De naamsverandering van Accenture Innovation Awards naar Blue Tulip Awards draagt bij aan het uitbreiden van het Nederlandse innovatie-ecosysteem. Lees meer op www.bluetulipawards.nl.

Over Accenture 

Accenture is wereldwijd een toonaangevende dienstverlener met een uitgebreide reeks diensten en oplossingen op het gebied van strategie, advies, technologie, digitale en operationele dienstverlening. Door de combinatie van een ongeëvenaarde ervaring en specialisaties in meer dan veertig bedrijfstakken en voor alle bedrijfsdisciplines – ondersteund door ’s werelds grootste leveringsnetwerk – werkt Accenture op het snijvlak van bedrijfsleven en technologie, en helpt het klanten hun prestaties te verbeteren, die van duurzame waarde zijn voor hun aandeelhouders. Met 482.000 medewerkers die in meer dan 120 landen klanten bedienen, is Accenture een drijfveer voor innovatie die de wijze waarop de wereld werkt en leeft, verbetert. Kijk voor meer informatie op: www.accenture.com

Voor meer informatie

Progress Communications

Iwanna de Jonge & Tessa Bron

Tel.: 020 - 3631152

Over Progress Communications Nederland

Wij zijn een Benelux PR-bureau voor B2B- en B2C-bedrijven in de ICT en consumentenelektronica.

Onze PR-consultants blijven allemaal langer op kantoor voor de webcast van Windows 10 of een koerier die nog een mooie robotstofzuiger komt afleveren. We houden ervan om onze klanten te positioneren als thought leaders in hun segment en we zijn te vinden op beurzen als Infosecurity, Mobile World Congress (MWC), International Broadcasting Convention (IBC), Integrated Systems Europe (ISE), IFA enCeBIt. Als techliefhebbers genieten we van mooie wearables, slimme thermostaten en innovaties.

Bovenal worden we blij van een uitstekende score voor onze klant in de media. Wij geloven dat dit alleen te bereiken is door een goede samenwerking. Samen met onze klant vormen we een team. Samen achterhalen en bepalen we de doelgroepen. Om vervolgens de boodschappen te definiëren, deze boodschappen consistent te verwerken in de storytelling en de juiste media te selecteren. Van eigen platformen (owned media) en betaalde kanalen (paid media) tot en met free publicity (earned media) – of een combinatie daarvan.

Dit zijn klussen die wij al sinds 2002 dagelijks klaren. Hierdoor weten we elke communicatieboodschap op het juiste moment via het juiste kanaal bij de juiste mensen te krijgen. Dat doen we met enthousiaste PR-consultants vanuit onze kantoren in Amsterdam en Brussel.

berichten
×

Select country