ABBYY versterkt leiderschapsrol in digitale transformatie met overname TimelinePI

Amsterdam, 5 augustus 2019 – ABBYY, internationaal leider op het gebied van Digital IQ-oplossingen, heeft de overname van de in Philadelphia (VS) gevestigde ontwikkelaar van uitgebreid process intelligence-platform TimelinePI afgerond. Het platform is ontworpen om gebruikers te helpen elk bedrijfsproces te begrijpen, te monitoren en te optimaliseren.

De overname van TimelinePI vormt een belangrijke mijlpaal in het versterken van ABBYY’s leiderschapsrol in de digitale-transformatiemarkt en als internationaal speler in de opkomende process-mining-markt. Gartner verwacht dat deze markt in 2023 drie keer zo groot zal zijn. De combinatie van ABBYY’s diepgaande inzicht in zakelijke content in al zijn vormen met de kritische procescontext geleverd door de technologie van TimelinePI, maakt het voor klanten mogelijk een niveau van digitale intelligentie te bereiken, dat eerder niet haalbaar was. Dit heet Digital IQ for the enterprise.

Digital IQ is geschikt voor alle mogelijke sectoren. Zo staan financiële instellingen voor de uitdaging van het onboarden van nieuwe klanten voor producten, zoals hypotheken, consumptief krediet, traditionele bankdiensten en investeringsproducten. Elke dienst volgt een ander bedrijfsproces en vereist specifieke ondersteunende documentatie die nodig is om arbeidsstatus, activa, inkomen en identiteit te verifiëren. Een vertraging of fout in deze onboarding-processen hindert transacties, resulterend in misgelopen omzet, hogere verwerkingskosten of een negatieve klantervaring.

“We merken dat er veel interesse is in de combinatie van de process analytics-technologie van TimelinePI en ons volledige Digital IQ-portfolio vanwege de mogelijkheden die deze combinatie te bieden heeft”, zegt Ulf Persson, CEO van ABBYY. “We zullen vaart maken met onze delivery-to-market om organisaties te helpen de bedrijfsvoering, bedrijfsprocessen en klantinteracties te analyseren en hierop in te spelen. Hierbij is het doel om bedrijfswaarde te creëren.”

ABBYY’s Digital IQ-oplossingen zijn ontworpen om deze processen te optimaliseren via een geautomatiseerd begrip van gestructureerde en ongestructureerde content (zoals ID’s, loonstrookjes, belastingformulieren et cetera). Dit inzicht is noodzakelijk om de snelheid en nauwkeurigheid van deze processen te vergroten en tegelijkertijd de kosten ervan te verlagen. Dankzij de toevoeging van TimelinePI-technologie zijn organisaties in staat deze processen op diepgaande wijze te analyseren om zo verbeteringsmogelijkheden en compliance-problemen te identificeren en de prestaties van menselijke en digitale werknemers binnen processen te beoordelen.

“De acquisitie van TimelinePI is een strategische beslissing van ABBYY, omdat process-mining voornamelijk wordt gebruikt in business process automation en robotic process automation, oftewel zaken die perfect aansluiten bij wat ABBYY doet”, aldus Cathy Tornbohm, Distinguished VP Analyst bij Gartner. “TimelinePI voorziet in ondersteuning voor alle procestypen, en met name de ad-hocprocespatronen die veel voorkomen bij casemanagement. Daarnaast biedt TimelinePI specifieke analysemodulen die zijn geoptimaliseerd voor unieke processtijlen, iets dat niet mogelijk is met schemacentrische benaderingen.”

ABBYY blijft het TimelinePI-platform aanbieden en verbeteren, en maakt het beschikbaar voor zijn duizenden klanten wereldwijd, inclusief zorgaanbieders, banken, verzekeraars en overheidsinstanties. De oplossingen zijn zowel apart als in gebundelde vorm beschikbaar, en vormen een uitbreiding op de huidige en toekomstige producten van ABBYY.

“TimelinePI’s en ABBYY’s klanten en partners hebben zeer goed gereageerd op het nieuws dat we ons bij de ABBYY-organisatie voegen”, zegt Scott Pitz, President en CEO van TimelinePI. “De combinatie van onze toonaangevende process intelligence-technologie met ABBYY’s uitgebreide content intelligence-oplossingen en AI- en ML-resources maakt het voor ons mogelijk ons leiderschap verder uit te breiden dan alleen traditionele process-mining-producten, en onze positie als must have voor digitale-transformatieprojecten te verstevigen.”

TimelinePI-oprichters Scott Opitz en Alex Elkin sluiten aan bij ABBYY’s managementteam en zullen bijdragen aan ABBYY’s process inteligence-visie en bedrijfsgroei. Bovendien breidt ABBYY de research en development-mogelijkheden van TimelinePI uit met behulp van grotere investeringen en door de organisatie toegang te bieden tot ABBYY’s uitgebreide resources op het gebied van artificial intelligence en machine-learning.

Verdere details over de transactie worden niet bekendgemaakt.

###

Over ABBYY  

ABBYY is een internationale leider op het gebied van content intelligence-oplossingen en -diensten. Het softwarebedrijf biedt oplossingen waarmee bedrijven hun documenten en content transformeren in producten die business value opleveren. ABBYY levert digitale-transformatieoplossingen aan financiële instanties, verzekerings- en vervoersbedrijven, organisaties in de gezondheidszorg en andere sectoren. Door intelligente, responsieve realtime systemen te leveren, helpt de softwareproducent bedrijven om klanten beter te begrijpen, met als uiteindelijke doel groei te stimuleren. De flexibiliteit van de AI-oplossingen van ABBYY stelt klanten in staat om gebruik te maken van een gevarieerd aanbod van geavanceerde technologieën, platformen en oplossingen op het gebied van classificatie, tekstanalyse, data, entiteitsextractie en datavalidatie. Ongeacht het communicatiekanaal en de indeling. De ABBYY-technologieën worden gebruikt door verschillende grote internationale ondernemingen en overheidsorganisaties, evenals het mkb en particulieren. Het bedrijf heeft kantoren in Australië, op Cyprus, in Duitsland. Frankrijk, Japan, Oekraïne, Rusland, Spanje, Taiwan, het Verenigd Koninkrijk en de Verenigde Staten. Bezoek voor meer informatie www.abbyy.com/en-eu/. 

Over Progress Communications Nederland

Wij zijn een Benelux PR-bureau voor B2B- en B2C-bedrijven in de ICT en consumentenelektronica.

Onze PR-consultants blijven allemaal langer op kantoor voor de webcast van Windows 10 of een koerier die nog een mooie robotstofzuiger komt afleveren. We houden ervan om onze klanten te positioneren als thought leaders in hun segment en we zijn te vinden op beurzen als Infosecurity, Mobile World Congress (MWC), International Broadcasting Convention (IBC), Integrated Systems Europe (ISE), IFA enCeBIt. Als techliefhebbers genieten we van mooie wearables, slimme thermostaten en innovaties.

Bovenal worden we blij van een uitstekende score voor onze klant in de media. Wij geloven dat dit alleen te bereiken is door een goede samenwerking. Samen met onze klant vormen we een team. Samen achterhalen en bepalen we de doelgroepen. Om vervolgens de boodschappen te definiëren, deze boodschappen consistent te verwerken in de storytelling en de juiste media te selecteren. Van eigen platformen (owned media) en betaalde kanalen (paid media) tot en met free publicity (earned media) – of een combinatie daarvan.

Dit zijn klussen die wij al sinds 2002 dagelijks klaren. Hierdoor weten we elke communicatieboodschap op het juiste moment via het juiste kanaal bij de juiste mensen te krijgen. Dat doen we met enthousiaste PR-consultants vanuit onze kantoren in Amsterdam en Brussel.

berichten
×

Select country