Miljoenen passagiers dreigen te stranden door mogelijke stakingen British Airlines

Vluchtcompensatie-experts adviseren passagiers zich in te lezen in hun rechten

Amsterdam, 1 augustus 2019 - De loononderhandelingen tussen de British Airline Pilots’ Association (BALPA) en British Airways zijn niet gelukt. Op 22 juli stemde 93 procent van de BA-piloten voor een staking in de tweede week van augustus. Momenteel zijn de twee partijen nog steeds in gesprek, maar de staking zal hoogstwaarschijnlijk plaatsvinden. Erwin Hoekstra, expert op het gebied van luchtvaartpassagiersrechten bij AirHelp, zei het volgende in het licht van de mogelijke staking:

“Als de staking medio augustus zal plaatsvinden, kunnen we nu al een groot aantal vertragingen en annuleringen van vluchten verwachten. Miljoenen passagiers lopen het risico te stranden op de luchthaven tijdens het hoogseizoen. Zij hebben mogelijk recht op compensatie.”

“We dringen er bij alle passagiers op aan zich in te lezen in hun rechten. Als ze tijdens de staking van de BA-piloten te maken krijgen met een vertraging van meer dan drie uur of een annulering van de vlucht die minder dan veertien dagen van tevoren bekendgemaakt is, vinden wij dat ze recht hebben op compensatie onder de EU-wetgeving.”

“We leven mee met de vakantiegangers die mogelijk lang op het vliegveld moeten wachten. Daarom willen we iedereen laten weten dat het Europese Hof van Justitie heeft geoordeeld dat passagiers in aanmerking komen voor compensatie als hun vlucht is verstoord door stakend luchtvaartpersoneel. Wanneer je onderweg naar je vakantie grote stress ervaart, kan AirHelp je stress wegnemen en je helpen de vergoeding te krijgen waar je recht op hebt. Indien nodig, zullen we zelfs de luchtvaartmaatschappij voor de rechter slepen. Tot op heden heeft AirHelp drie vergelijkbare zaken tegen British Airways in het Verenigd Koninkrijk gewonnen en we zullen blijven strijden voor de rechten van getroffen passagiers.”

Vluchtproblemen: ken uw rechten

Volgens de EU-wetgeving voor luchtvaartreizigers (EC261) kunnen passagiers in aanmerking komen voor compensatie tot 600 euro per persoon in het geval van een vertraging van meer dan drie uur, een geannuleerde vlucht en een instapweigering, wanneer de oorzaak bij de luchtvaartmaatschappij ligt. Een passagier kan een dergelijke vergoeding aanvragen als ze vertrekken uit een EU-land of aankomen in een EU-land met een in de EU geregistreerde luchtvaartmaatschappij.

Als je langer dan twee uur op een luchthaven moet wachten, zijn de luchtvaartmaatschappijen ook verplicht om passagiers maaltijden, gratis drankjes, toegang tot communicatie en accommodatie te bieden.

Luchtvaartpassagiers met vertraagde of geannuleerde vluchten kunnen controleren of ze in aanmerking komen voor compensatie op de luchthaven of onderweg, en kunnen binnen enkele minuten een claim indienen via de AirHelp-website: www.airhelp.com

###

Over AirHelp

AirHelp is ’s werelds grootste organisatie die gespecialiseerd is in de rechten van vliegtuigpassagiers. De organisatie helpt reizigers compensatie te krijgen voor vertraagde of geannuleerde vluchten, of wanneer hen de toegang tot het vliegtuig wordt ontzegd. Ook neemt het bedrijf juridische en politieke stappen om de uitbreiding en handhaving van de rechten van vliegtuigpassagiers wereldwijd te ondersteunen. AirHelp heeft al meer dan 13 miljoen mensen geholpen, is in te schakelen in dertig landen en heeft meer dan zevenhonderd medewerkers in dienst.

Over Progress Communications Nederland

Wij zijn een Benelux PR-bureau voor B2B- en B2C-bedrijven in de ICT en consumentenelektronica.

Onze PR-consultants blijven allemaal langer op kantoor voor de webcast van Windows 10 of een koerier die nog een mooie robotstofzuiger komt afleveren. We houden ervan om onze klanten te positioneren als thought leaders in hun segment en we zijn te vinden op beurzen als Infosecurity, Mobile World Congress (MWC), International Broadcasting Convention (IBC), Integrated Systems Europe (ISE), IFA enCeBIt. Als techliefhebbers genieten we van mooie wearables, slimme thermostaten en innovaties.

Bovenal worden we blij van een uitstekende score voor onze klant in de media. Wij geloven dat dit alleen te bereiken is door een goede samenwerking. Samen met onze klant vormen we een team. Samen achterhalen en bepalen we de doelgroepen. Om vervolgens de boodschappen te definiëren, deze boodschappen consistent te verwerken in de storytelling en de juiste media te selecteren. Van eigen platformen (owned media) en betaalde kanalen (paid media) tot en met free publicity (earned media) – of een combinatie daarvan.

Dit zijn klussen die wij al sinds 2002 dagelijks klaren. Hierdoor weten we elke communicatieboodschap op het juiste moment via het juiste kanaal bij de juiste mensen te krijgen. Dat doen we met enthousiaste PR-consultants vanuit onze kantoren in Amsterdam en Brussel.

berichten
×

Select country