Verizon Connect en UTA voorzien in tankpasdata en inzichten die bijdragen aan geldbesparing

Amsterdam, 22 juli 2019 – Verizon Connect en UTA, toonaangevend aanbieder van tankpasbeheer, slaan de handen ineen om vereenvoudigde data over tankpastransacties aan te bieden via het Verizon Connect Reveal-platform. Daarmee helpen de bedrijven wagenparkbeheerders manieren te vinden om brandstofkosten en CO2-uitstoot terug te dringen.

De UTA-integratie maakt het voor wagenparkbeheerders mogelijk om snel en eenvoudig rapportages uit te draaien, die brandstof- en gps-data combineren. Daarmee kunnen ze brandstoftransacties en -activiteiten identificeren om meer grip te krijgen op hun brandstofkosten. De belangrijkste rapporten zijn:

  • aangeschafte brandstof: analyseert brandstoftransacties voor elk voertuig en identificeert inefficiëntie en verbeteringsmogelijkheden;
  • brandstofefficiëntie: voorziet in brandstofconsumptiedata voor elk voertuig en toont brandstofverspillend rijgedrag;
  • verloren brandstof: vergelijkt brandstoftransacties voor elk voertuig en controleert of een voertuig op de transactieplek was en of er niet teveel brandstof werd getankt;
  • CO2-uitstoot: berekent de CO2-uitstoot van elk voertuig, zodat bedrijven actie kunnen ondernemen om hun impact op het milieu te verminderen.

Over UTA

UNION TANK Eckstein GmbH & Co. KG (UTA) behoort tot de toonaangevende aanbieders van tank- en servicekaarten in Europa. Via het UTA-kaartsysteem kunnen klanten aan meer dan 62.000 acceptatiepunten in veertig Europese landen merkonafhankelijk tanken, zonder contanten betalen en tevens gebruikmaken van verdere dienstverleningen onderweg. Daartoe behoren onder andere de tolafrekening, garagekosten, pech- en sleepdiensten evenals de restitutie van btw en benzinedieselaccijnzen. Het bedrijf, dat in 1963 werd opgericht door Heinrich Eckstein, is in meerderheid eigendom van Edenred SA (83 procent). Edenred, ’s werelds grootste leverancier van betaaloplossingen voor de werkomgeving, verbindt 830.000 zakelijke klanten, 47 miljoen werknemers die gebruikmaken van haar betaaloplossingen, en 1,7 miljoen partnerbedrijven in 45 landen. In 2018 heeft de groep, dankzij zijn wereldwijde technologieplatform, 2,5 miljard transacties verwerkt, voornamelijk via mobiele toepassingen, onlineplatforms en kaarten. Dit komt overeen met een omzet van meer dan 28 miljard euro. De familie Eckstein heeft een aandeel van zeventien procent in UTA. UTA heeft in 2019 de gerenommeerde Image Award van het vakblad VerkehrsRundschau gewonnen in de categorie ‘tankkaarten’, en dit voor de vijfde keer. Deze award wordt elke twee jaar toegekend op basis van een onafhankelijk marktonderzoek door marktonderzoeksbureau Kleffmann. https://www.uta.com

Over Verizon Connect

Verizon Connect is de gids in een wereld waarin alles met elkaar verbonden is. Wij werken aan de automatisering, optimalisatie en revolutie van de manier waarop mensen, voertuigen en andere apparaten zich door de wereld bewegen. Onze toonaangevende oplossingen zetten innovatie, automatisering en connected data voor onze klanten aan het werk, zodat zij zelf slimmer, efficiënter en meer compliant kunnen opereren. Verizon Connect heeft meer dan 3.500 betrokken werknemers in vijftien landen, die zich inzetten om ’s werelds meest toonaangevende mobiele-technologieplatform te ontwikkelen. Ga voor meer informatie naar https://www.verizonconnect.com.

Over Progress Communications Nederland

Wij zijn een Benelux PR-bureau voor B2B- en B2C-bedrijven in de ICT en consumentenelektronica.

Onze PR-consultants blijven allemaal langer op kantoor voor de webcast van Windows 10 of een koerier die nog een mooie robotstofzuiger komt afleveren. We houden ervan om onze klanten te positioneren als thought leaders in hun segment en we zijn te vinden op beurzen als Infosecurity, Mobile World Congress (MWC), International Broadcasting Convention (IBC), Integrated Systems Europe (ISE), IFA enCeBIt. Als techliefhebbers genieten we van mooie wearables, slimme thermostaten en innovaties.

Bovenal worden we blij van een uitstekende score voor onze klant in de media. Wij geloven dat dit alleen te bereiken is door een goede samenwerking. Samen met onze klant vormen we een team. Samen achterhalen en bepalen we de doelgroepen. Om vervolgens de boodschappen te definiëren, deze boodschappen consistent te verwerken in de storytelling en de juiste media te selecteren. Van eigen platformen (owned media) en betaalde kanalen (paid media) tot en met free publicity (earned media) – of een combinatie daarvan.

Dit zijn klussen die wij al sinds 2002 dagelijks klaren. Hierdoor weten we elke communicatieboodschap op het juiste moment via het juiste kanaal bij de juiste mensen te krijgen. Dat doen we met enthousiaste PR-consultants vanuit onze kantoren in Amsterdam en Brussel.

berichten
×

Select country