Managed Service Provider meer en meer strategisch adviseur voor het mkb

Amsterdam, 11 juli 2019 – De Managed Service Provider (MSP) wordt meer en meer een strategisch adviseur van zijn mkb-klanten. Dat blijkt uit de laatste versie van Datto’s State of the MSP Report. Grote bedrijven en organisaties maken al jaren gebruik van de bekende adviesbureaus om hun bedrijfsprocessen te optimaliseren. Dit gebeurt volgens het rapport nu ook steeds meer bij het mkb. Het rapport van Datto is gebaseerd op onderzoek onder circa 1.600 MSP’s wereldwijd.

Het rapport laat zien dat MSP’s hun bedrijfsmodellen aanpassen en meer managed services bieden. Meer dan 80 procent van de respondenten zegt dat terugkerende services een deel van hun omzet drijven. Dat wijst op een veranderende rol van MSP’s, die niet langer alleen ad-hocdiensten leveren, maar ook een strategische partner worden van hun mkb-klanten. 44 procent geeft aan dat meer dan de helft van de omzet behaald wordt uit terugkerende diensten. 

323834 datto mspreport 1 e0dc8c original 1562833650

Volgens Rob Rae, vicepresident Business Development van Datto, is dit een positieve ontwikkeling: “Bedrijven hebben kennelijk behoefte aan advies en ondersteuning. Zij zien en horen dat technologie kan zorgen voor meer efficiëntie en willen daar ook van profiteren. Tegelijkertijd zijn zij niet altijd in staat om zelf de juiste keuzes te maken. Daar springen MSP’s nu op in door kennis te vergaren over hun klant en de specifieke branche, zodat zij goed advies kunnen geven en de juiste diensten kunnen leveren.”

MSP’s breiden hun portfolio uit met diensten die traditioneel niet gekoppeld zijn aan langer lopende contracten. Een voorbeeld is Networking-as-a-Service, dat ervoor zorgt dat een mkb’er zijn IT-infrastructuur en netwerken efficiënt draaiende kan houden. Ook is er steeds meer specialisatie binnen bepaalde sectoren. De gezondheidszorg staat daarbij voor het tweede achtereenvolgende jaar op nummer één. Om de groei in managed services te kunnen ondersteunen, verwacht 71 procent van de MSP’s de komende twaalf maanden meer mensen aan te nemen.

323833 datto mspreport 2 b012a5 large 1562833650

Het State of the MSP Report is te downloaden via de website van Datto

###

Over Datto  

Datto beschermt bedrijfsgegevens en biedt tienduizenden snelgroeiende bedrijven over de gehele wereld een veilige verbinding. Datto’s Total Data Protection-oplossingen zorgen voor probleemloze toegang tot bedrijfsgegevens op locatie, onderweg en in de cloud. Door de bundeling met Autotask zijn ook businesssoftware en endpoint management geïntegreerd. Wereldwijd vertrouwen duizenden IT-dienstverleners op Datto’s combinatie van toonaangevende technologie en toegewijde dienstverlening, die er samen voor zorgen dat bedrijven ‘always on’ zijn. Het hoofdkantoor van Datto wereldwijd staat in Norwalk, Connecticut (VS). Het Europese hoofdkantoor staat in Reading, Engeland. Andere vestigingen bevinden zich in Rochester, Boston, Portland, Toronto, Londen, Singapore, Sydney, München en Amsterdam. Bezoek www.datto.com voor meer informatie.  

Over Progress Communications Nederland

Wij zijn een Benelux PR-bureau voor B2B- en B2C-bedrijven in de ICT en consumentenelektronica.

Onze PR-consultants blijven allemaal langer op kantoor voor de webcast van Windows 10 of een koerier die nog een mooie robotstofzuiger komt afleveren. We houden ervan om onze klanten te positioneren als thought leaders in hun segment en we zijn te vinden op beurzen als Infosecurity, Mobile World Congress (MWC), International Broadcasting Convention (IBC), Integrated Systems Europe (ISE), IFA enCeBIt. Als techliefhebbers genieten we van mooie wearables, slimme thermostaten en innovaties.

Bovenal worden we blij van een uitstekende score voor onze klant in de media. Wij geloven dat dit alleen te bereiken is door een goede samenwerking. Samen met onze klant vormen we een team. Samen achterhalen en bepalen we de doelgroepen. Om vervolgens de boodschappen te definiëren, deze boodschappen consistent te verwerken in de storytelling en de juiste media te selecteren. Van eigen platformen (owned media) en betaalde kanalen (paid media) tot en met free publicity (earned media) – of een combinatie daarvan.

Dit zijn klussen die wij al sinds 2002 dagelijks klaren. Hierdoor weten we elke communicatieboodschap op het juiste moment via het juiste kanaal bij de juiste mensen te krijgen. Dat doen we met enthousiaste PR-consultants vanuit onze kantoren in Amsterdam en Brussel.

berichten
×

Select country