Datto kondigt uitbreiding managementteam en technologie-updates aan

Verdere bedrijfsgroei en gebruiksgemak voor MSP’s staan centraal

Amsterdam, 18 juni 2019 – Datto, Inc., de toonaangevende leverancier van IT-oplossingen geleverd via managed service providers (MSP’s), breidt het managementteam uit met drie nieuwe executives. Zij zullen het bedrijf ondersteunen bij de voortdurende en wereldwijde groei. 

Datto verwelkomt Sanjay Singh als Chief Sales Officer. Singh brengt ruim twintig jaar managementervaring mee en zal zich richten op de wereldwijde go-to-market-strategie en -uitvoering van alle Datto-oplossingen. Daarnaast is Mark Simonaangesteld als Managing Director EMEA. In deze functie is hij verantwoordelijk voor de groeiende EMEA-aanwezigheid van Datto. Simon bekleedde eerder diverse functies bij Toluna, waaronder die van Managing Director Noord-Amerika en Global Head of Products. Singh en Simon sluiten zich aan bij Chris McCloskey, die eind 2018 al werd aangesteld als Customer Experience Officer van Datto. McCloskey richt zich op wereldwijd klantensucces, technische ondersteuning en klantervaring, en leidt implementatieteams.  

“We zien veelbelovende groei voor onze partners en we verwachten dat onze nieuwe executives helpen de visie van Datto vorm te geven en te voldoen aan de verwachtingen van de markt”, zegt Tim Weller, CEO van Datto. “Meer dan achttien maanden na onze fusie met Autotask groeit ons ecosysteem nog steeds. Sinds het begin van 2019 meldden 1.500 nieuwe partners zich aan en we blijven hen helpen hun omzet op jaarbasis te laten groeien.”

Productupdates gericht op gebruiksgemak MSP’s

Naast een uitbreiding van het managementteam kondigt Datto ook meer dan twintig nieuwe producten en technologie-updates aan. Het bedrijf maakte de updates bekend tijdens DattoCon19, de zevende editie van het grootste MSP-evenement ter wereld. Alle updates zijn gericht op snellere prestaties en meer gebruiksgemak voor MSP’s.

De updates omvatten onder meer ‘Cloud Continuity for PCs’, waardoor MSP’s nog slechts één leverancier nodig hebben om alle bedrijfskritische gegevens op lokale pc’s te beschermen. SIRIS 4 is als BCDR-oplossing (business continuity & disaster recovery) geoptimaliseerd voor MSP-efficiëntie met betere back-upmogelijkheden, hogere virtualisatieprestaties en een langere levensduur. Het volledig vernieuwde cloudmanagemenplatform Network Manager biedt een efficiënte lay-out en een auditlogboek om acties, evenementen en alerts vast te leggen. Een andere update is de Autotask PSA-gebruikerservaring. Alle nieuwe accountdashboards geven een realtime samenvatting van accounts binnen het Autotask-CRM. Hierdoor hebben gebruikers direct inzicht in hun account en eventueel te ondernemen acties. Dankzij deze updates kunnen MSP’s kritieke IT-problemen van hun klanten aanpakken en kansen creëren om hun managed services te laten groeien.

Alle productupdates die aangekondigd zijn tijdens DattoCon19, zijn te vinden op de website van Datto.

###

Over Datto   

Datto beschermt bedrijfsgegevens en biedt tienduizenden snelgroeiende bedrijven over de gehele wereld een veilige verbinding. Datto’s Total Data Protection-oplossingen zorgen voor probleemloze toegang tot bedrijfsgegevens op locatie, onderweg en in de cloud. Door de bundeling met Autotask zijn ook businesssoftware en endpoint management geïntegreerd. Wereldwijd vertrouwen duizenden IT-dienstverleners op Datto’s combinatie van toonaangevende technologie en toegewijde dienstverlening, die er samen voor zorgen dat bedrijven ‘always on’ zijn. Het hoofdkantoor van Datto wereldwijd staat in Norwalk, Connecticut (VS). Het Europese hoofdkantoor staat in Reading, Engeland. Andere vestigingen bevinden zich in Rochester, Boston, Portland, Toronto, Londen, Singapore, Sydney, Frankfurt en Amsterdam. Bezoek www.datto.com voor meer informatie. 

Over Progress Communications Nederland

Wij zijn een Benelux PR-bureau voor B2B- en B2C-bedrijven in de ICT en consumentenelektronica.

Onze PR-consultants blijven allemaal langer op kantoor voor de webcast van Windows 10 of een koerier die nog een mooie robotstofzuiger komt afleveren. We houden ervan om onze klanten te positioneren als thought leaders in hun segment en we zijn te vinden op beurzen als Infosecurity, Mobile World Congress (MWC), International Broadcasting Convention (IBC), Integrated Systems Europe (ISE), IFA enCeBIt. Als techliefhebbers genieten we van mooie wearables, slimme thermostaten en innovaties.

Bovenal worden we blij van een uitstekende score voor onze klant in de media. Wij geloven dat dit alleen te bereiken is door een goede samenwerking. Samen met onze klant vormen we een team. Samen achterhalen en bepalen we de doelgroepen. Om vervolgens de boodschappen te definiëren, deze boodschappen consistent te verwerken in de storytelling en de juiste media te selecteren. Van eigen platformen (owned media) en betaalde kanalen (paid media) tot en met free publicity (earned media) – of een combinatie daarvan.

Dit zijn klussen die wij al sinds 2002 dagelijks klaren. Hierdoor weten we elke communicatieboodschap op het juiste moment via het juiste kanaal bij de juiste mensen te krijgen. Dat doen we met enthousiaste PR-consultants vanuit onze kantoren in Amsterdam en Brussel.

berichten
×

Select country