House of Marley introduceert duurzame Exodus-hoofdtelefoon uit 2019-collectie

House of Marley, bekend van de duurzame en sociaal-verantwoorde audioproducten, introduceert de Exodus. Deze draadloze, over-ear-hoofdtelefoon levert uitstekend geluid en is gemaakt van FSC®-gecertificeerd hout, recyclebaar aluminium en natuurlijk leder. Later dit jaar worden meer producten uit de 2019-collectie geïntroduceerd, waaronder de volledig draadloze ‘Liberate Air’-oordopjes en de bluetoothversie van de ‘Stir it up’ platenspeler. Daarnaast wordt de Exodus in een Active Noise Cancelling variant geïntroduceerd.

House of Marley is opgericht in samenwerking met de Marley-familie als eerbetoon aan Bob Marley. Het merk is gebaseerd op de principes en filosofie van zijn naamgever. De kernwaarden van Marley vind je in alle producten terug: superieure kwaliteit en duurzaamheid. Door materialen van hoge kwaliteit te combineren met innovatief en eco-bewust design, creëert de milieuvriendelijke audiofabrikant state-of-the-art producten die beter zijn voor de aarde en voor de muziek.

313435 exodus 06 a9bf09 large 1558447379

Meer en langer luisterplezier

De over-ear-hoofdtelefoon Exodus heeft een indrukwekkende batterijduur van dertig uur. Daarmee heeft hij de langste batterijduur van alle House of Marley-hoofdtelefoons en biedt hij langer luisterplezier per oplaadbeurt. Is de batterij leeg? Dan laad je hem binnen twee uur weer volledig op en geniet je dankzij de 50 mm hi-definition drivers meteen weer van een perfect gebalanceerde, akoestische prestatie.

Eenvoudig in gebruik

Dankzij de bluetooth LE-technologie is de hoofdtelefoon makkelijk te verbinden, is het bereik groter en vraagt hij minder energie van verbonden apparaten. De luxe oorkussens van memory foam bieden comfort van het hoogste niveau. Daarnaast neem je de Exodus overal mee naartoe dankzij het opvouwbare travel design, de bedieningsknoppen op de oorschelp en de ingebouwde microfoon voor handsfree bellen.

“We wilden een over-ear-hoofdtelefoon ontwerpen die langere tijd gebruikt kan worden zonder ongemak of akoestische vermoeidheid te veroorzaken,” vertelt Josh Poulsen, Director of Product Development bij House of Marley. “Daarnaast moest de hoofdtelefoon vervaardigd zijn van premium, duurzaam materiaal en retro designelementen bevatten. In het geval van de Exodus reikt onze focus op duurzaamheid verder dan de gebruikte materialen. Het vakmanschap waarmee het product is gemaakt, verlengt de levensduur en dus de duurzaamheid van de hoofdtelefoon. De nadruk op comfort laat de gebruiker bovendien langer van zijn of haar muziek genieten.”

Project Marley

In samenwerking met de organisatie ‘One Tree planted’, plant House of Marley bij elk verkocht item een boom in een gebied waar herbebossing noodzakelijk is.

Sinds 2017 heeft House of Marley geholpen 168.000 bomen te planten. Het merk wil op die manier aandacht vragen voor de consumptie en afvalproductie van de plastic-gedreven consumentenelektronicamarkt. Herbebossing leidt tot CO2-compensatie, een schonere lucht, waterzuivering en een grotere biodiversiteit in de bossen wereldwijd en heeft zo een positieve impact op sociaal en economisch vlak en uiteraard op het milieu.

Prijs en verkrijgbaarheid

De Exodus is vanaf vandaag onder andere verkrijgbaar via Coolblue, Bol, Baxmusic, FNAC en Mediamarkt. De adviesprijs van de hoofdtelefoon bedraagt 189,90 euro. De Exodus wordt geleverd met een premium opbergetui gemaakt van REWIND™-geüpcyclede stof.

Productspecificaties

  • Materiaal: FSC®-gecertificeerd hout, roestvrij staal, recyclebaar aluminium, natuurlijk leder
  • Batterijduur van 30 uur, interne lithium-polymeer batterij en opladen via USB-C
  • 50 mm hi-definition drivers
  • Premiumcomfort oorkussens van memory foam
  • Ingebouwde microfoon en bedieningsknoppen op de oorschelp
  • Quick charge (binnen 2 uur volledig opgeladen)
  • Meegeleverde Aux-kabel met 1-knopsbediening en microfoon
  • Bluetooth versie; 5.0 + BLE

Over House of Marley

House of Marley is opgericht in samenwerking met de Marley-familie als eerbetoon aan Bob Marley. Het merk is gebaseerd op de principes en filosofie van zijn naamgever. De kernwaarden van Marley: superieure kwaliteit, duurzaamheid en liefdadigheid. Door materialen van hoge kwaliteit te combineren met innovatief design creëert de milieuvriendelijke audiofabrikant state-of-the-art producten die beter zijn voor de aarde en voor de muziek. De producten van House of Marley worden op duurzame wijze gemaakt van sociaal-verantwoorde materialen als FSC®-gecertificeerd hout, REWIND™-geüpcyclede stoffen, REGRIND™-gerecyclede siliconen en gerecycled plastic, bamboe, kurk en recyclebare verpakkingen. Elk jaar draagt House of Marley via zijn Project Marley give-backplatform bij aan One Tree Planted, een non-profitorganisatie gericht op wereldwijde herbebossing. Daarnaast is The House of Marley sinds 2012 sponsor van de Johan Cruyff Foundation voor het spelend kind.

Kijk voor meer informatie op www.marley.nl.

Autovision is de officiële distributeur voor het merk House of Marley in de Benelux.

Over Progress Communications Nederland

Wij zijn een Benelux PR-bureau voor B2B- en B2C-bedrijven in de ICT en consumentenelektronica.

Onze PR-consultants blijven allemaal langer op kantoor voor de webcast van Windows 10 of een koerier die nog een mooie robotstofzuiger komt afleveren. We houden ervan om onze klanten te positioneren als thought leaders in hun segment en we zijn te vinden op beurzen als Infosecurity, Mobile World Congress (MWC), International Broadcasting Convention (IBC), Integrated Systems Europe (ISE), IFA enCeBIt. Als techliefhebbers genieten we van mooie wearables, slimme thermostaten en innovaties.

Bovenal worden we blij van een uitstekende score voor onze klant in de media. Wij geloven dat dit alleen te bereiken is door een goede samenwerking. Samen met onze klant vormen we een team. Samen achterhalen en bepalen we de doelgroepen. Om vervolgens de boodschappen te definiëren, deze boodschappen consistent te verwerken in de storytelling en de juiste media te selecteren. Van eigen platformen (owned media) en betaalde kanalen (paid media) tot en met free publicity (earned media) – of een combinatie daarvan.

Dit zijn klussen die wij al sinds 2002 dagelijks klaren. Hierdoor weten we elke communicatieboodschap op het juiste moment via het juiste kanaal bij de juiste mensen te krijgen. Dat doen we met enthousiaste PR-consultants vanuit onze kantoren in Amsterdam en Brussel.

berichten
×

Select country