Meer dan de helft van de Nederlanders biedt gasten thuis naast koffie ook WiFi aan

Amsterdam, 25 maart 2019 – Routers zijn tegenwoordig, niet alleen met de bekende functionaliteiten, maar ook met een hoop minder vanzelfsprekende functies uitgerust. De helft van de Nederlanders is bekend met de aanvullende functies op hun router. Zo blijkt de meerderheid (59 procent) vertrouwd te zijn met de gasttoegangsfunctie en de helft (49 procent) met de kinderslotfunctie. Dit alles blijkt uit een onderzoek dat WiFi-expert AVM heeft uitgevoerd onder ruim duizend Nederlanders*.

307521 avm lifestyle hotspot 02 be9e88 original 1553517362

WiFi bij de koffie

Met de gasttoegangsfunctie kunnen gebruikers hun gasten – naast een koekje bij de koffie – ook WiFi-toegang bieden zónder dat daarbij de netwerkveiligheid in het gedrang komt. Met de FRITZ!Box maken gebruikers namelijk heel makkelijk een gastnetwerk aan, dat volledig van het thuisnetwerk is gescheiden. Apparaten in het gastnetwerk hebben dus geen toegang tot FRITZ!Box of andere apparaten in het thuisnetwerk. Handig voor als je thuis bezoek hebt, maar ook voor dokterspraktijken, horecagelegenheden of andere mkb-bedrijven. Ruim de helft van de ondervraagden (56 procent) maakt op dit moment daadwerkelijk gebruik van deze functie.

307522 avm lifestyle boundless 02 e36c6f large 1553517397

Hulp bij het maken van afspraken

Kinderslot is nog zo’n extra functie op veel routers. Hoewel de helft van de ondervraagde Nederlanders bekend is met deze functie (49 procent), maakt slechts 25 procent er ook daadwerkelijk gebruik van. Dat is zonde, want deze functie biedt veel voordelen – en is ook nog eens heel makkelijk in te stellen. Zo is het mogelijk om bepaalde sites te blokkeren of juist toe te staan, en kun je als ouders of opvoeders een time-out op WiFi instellen, wanneer kinderen moeten leren voor een toets. Ook kan de functie helpen bij het naleven van afspraken omtrent WiFi-gebruik door kinderen. Zo kunnen ouders zelfs bepaalde apparaten – zoals de Playstation of tablet – aan specifieke personen toewijzen en hier een surftijd voor instellen.

Eric van Uden, Country Manager Nederland bij AVM: “Wanneer kinderen voor het eerst alleen op internet surfen, maak je je als ouder vaak zorgen. En niet helemaal ten onrechte. Wat krijgen ze allemaal te zien? Besteden ze niet al hun tijd online als je van huis bent? Het kinderslot van de FRITZ!Box geeft ouders iets meer grip op de situatie en helpt ze bij het stellen van grenzen als het gaat om internetgebruik.”

* Onderzoek onder 1.003 Nederlanders tussen de 18 en 69 jaar, uitgevoerd door Research Now in opdracht van AVM.

Over AVM

AVM biedt veelzijdige producten voor de snelle breedbandaansluiting en het intelligente thuisnetwerk. Met de FRITZ!-familie is AVM in Duitsland en Europa een toonaangevende fabrikant van breedbandeindapparaten voor DSL, kabel, LTE en glasvezel. De smarthomeproducten, die met de standaarden WiFi, DECT en Powerline werken, zorgen voor een intelligent en veilig thuisnetwerk. Met het besturingssysteem FRITZ!OS kunnen alle FRITZ!-producten eenvoudig worden bediend. Dankzij kosteloze updates krijgen alle FRITZ!-producten regelmatig nieuwe functies voor meer comfort en veiligheid. FRITZ! is in Duitsland het toonaangevende merk voor het thuisnetwerk. Het bedrijf in Berlijn, dat in 1986 werd opgericht, investeert al vanaf het begin in eigen ontwikkeling voor veilige en innovatieve producten voor de breedbandaansluiting. De communicatiespecialist behaalde in 2018 met 750 medewerkers een omzet van 520 miljoen euro. Vind meer informatie over AVM en de producten op de website nl.avm.de, Facebook of bekijk het Twitter-kanaal en YouTube-kanaal. 

Neem voor meer informatie contact op met:  

Progress Communications  

Lianne van Dijk / Tessa Graus  

T: +31 (0)20 363 1152 

Over Progress Communications Nederland

Wij zijn een Benelux PR-bureau voor B2B- en B2C-bedrijven in de ICT en consumentenelektronica.

Onze PR-consultants blijven allemaal langer op kantoor voor de webcast van Windows 10 of een koerier die nog een mooie robotstofzuiger komt afleveren. We houden ervan om onze klanten te positioneren als thought leaders in hun segment en we zijn te vinden op beurzen als Infosecurity, Mobile World Congress (MWC), International Broadcasting Convention (IBC), Integrated Systems Europe (ISE), IFA enCeBIt. Als techliefhebbers genieten we van mooie wearables, slimme thermostaten en innovaties.

Bovenal worden we blij van een uitstekende score voor onze klant in de media. Wij geloven dat dit alleen te bereiken is door een goede samenwerking. Samen met onze klant vormen we een team. Samen achterhalen en bepalen we de doelgroepen. Om vervolgens de boodschappen te definiëren, deze boodschappen consistent te verwerken in de storytelling en de juiste media te selecteren. Van eigen platformen (owned media) en betaalde kanalen (paid media) tot en met free publicity (earned media) – of een combinatie daarvan.

Dit zijn klussen die wij al sinds 2002 dagelijks klaren. Hierdoor weten we elke communicatieboodschap op het juiste moment via het juiste kanaal bij de juiste mensen te krijgen. Dat doen we met enthousiaste PR-consultants vanuit onze kantoren in Amsterdam en Brussel.

berichten
×

Select country