Accenture Interactive breidt digital marketingservices uit met overname Nederlandse Storm Digital

Nieuwe stap in programmatic advertising in Nederland; schaalvergroting in Europa

Amsterdam, 15 maart 2019 Accenture (NYSE: ACN) heeft Storm Digital overgenomen, een full-service digital marketing-bureau gespecialiseerd in social, programmatic en search advertising-diensten. De diensten van het bureau transformeren de klantervaring met strategische, technologische, analytische en creatieve oplossingen in het marketingdomein.

De overname versterkt de positie van Accenture Interactive als experience agency in de Nederlandse markt en stelt het bureau in staat om betere klantervaringen te creëren. Dat begint bij creatieve strategie, contentcreatie en marketingactivatie tot en met de cross-mediale optimalisatie van media en campagnes. In combinatie met het recent overgenomen Amerikaanse Adaptly draagt de acquisitie van Storm Digital bij aan het versterken van de capaciteiten van Accenture Interactive Programmatic Services.

Storm Digital werd opgericht in 2006 en is gespecialiseerd in het creëren van impactvolle digitale ervaringen van klanten voor toonaangevende Nederlandse bedrijven en merken, waaronder ABN AMRO, Exact, KLM, Rituals en Transavia. De capaciteiten van het bedrijf omvatten dataverzameling, audience-analytics, social, programmatic en search advertising-diensten, mediaplanning en -inkoop, contentcreatie en digital business-diensten.

“De enorme drive en expertise van het Storm Digital-team vullen ons goed aan en versterken onze aanwezigheid als dé experience agency in Nederland. Samen kunnen we onze klanten een hoger niveau datagedreven media-ervaringen bieden”, zegt Ron Vrijmoet, Managing Director van Accenture Interactive, Nederland.

Viktor van der Wijk, CEO van Storm Digital: “We zijn erg trots dat we de aandacht hebben getrokken van ’s werelds grootste digital agency. Storm Digital gooit hoge ogen op het gebied van digital marketing en dat wordt door Accenture Interactive erkend. Door ons bij Accenture Interactive te voegen, verrijken we ons team en onze klanten met internationaal schaalbare digitale oplossingen die essentieel zijn om successen te behalen in een steeds veeleisender landschap.”

“Accenture Interactive blijft de programmatic services voor internationale merken uitbreiden. Met de toevoeging van Storm Digital kunnen we sneller en beter handelen in termen van lokale aanwezigheid, schaalbaarheid en expertise, en bijdragen aan sterke resultaten voor onze klanten”, aldus Anatoly Roytman, Managing Director van Accenture Interactive Europa, Afrika en Latijns-Amerika.

Storm Digital heeft circa negentig medewerkers in dienst en is gevestigd in Amsterdam en Groningen. Zij zullen deel gaan uitmaken van Accenture Interactive. Storm Digital bedient klanten in een uitgebreide reeks sectoren, met een specifieke aandacht voor de financiële dienstverlening, automotive, retail en de reisbranche.

De overname van Storm Digital is de tweede investering van Accenture Interactive in Nederland. In 2016 werd al de, in Amsterdam gevestigde, mobile-specialist Mobgen overgenomen. Ook benoemde Accenture Interactive onlangs drie nieuwe creatieve industrieleiders voor zijn team in Nederland.

###

Over Accenture

Accenture is wereldwijd een toonaangevende dienstverlener met een uitgebreide reeks diensten en oplossingen op het gebied van strategie, advies, technologie, digitale en operationele dienstverlening. Door de combinatie van een ongeëvenaarde ervaring en specialisaties in meer dan veertig bedrijfstakken en voor alle bedrijfsdisciplines – ondersteund door ’s werelds grootste leveringsnetwerk – werkt Accenture op het snijvlak van bedrijfsleven en technologie, en helpt het klanten hun prestaties te verbeteren, die van duurzame waarde zijn voor hun aandeelhouders. Met 469.000 medewerkers die in meer dan 120 landen klanten bedienen, is Accenture een drijfveer voor innovatie die de wijze waarop de wereld werkt en leeft, verbetert. Kijk voor meer informatie op: www.accenture.com.

Accenture Interactive helpt merken en bedrijven met de transformatie van klantervaringen. Middels ons aanbod in design, marketing, content en commerce creëren we nieuwe manieren om winst te behalen in een economie die wordt gedreven door ervaringen. Accenture Interactive is door AdAge voor het derde jaar op rij benoemd tot ’s werelds grootste digitale bureau in het meest recente Ad Age-bureaurapport. En werd daarnaast uitgeroepen tot 2019 Most Innovative Company in Advertising door Fast Company. Volg ons via @AccentureACTIVE en bezoek voor meer informatie www.accentureinteractive.com.

Voor meer informatie

Progress Communications

Inger Hund & Tessa Bron

Tel.: +31 (0)20 3631152

Over Progress Communications Nederland

Wij zijn een Benelux PR-bureau voor B2B- en B2C-bedrijven in de ICT en consumentenelektronica.

Onze PR-consultants blijven allemaal langer op kantoor voor de webcast van Windows 10 of een koerier die nog een mooie robotstofzuiger komt afleveren. We houden ervan om onze klanten te positioneren als thought leaders in hun segment en we zijn te vinden op beurzen als Infosecurity, Mobile World Congress (MWC), International Broadcasting Convention (IBC), Integrated Systems Europe (ISE), IFA enCeBIt. Als techliefhebbers genieten we van mooie wearables, slimme thermostaten en innovaties.

Bovenal worden we blij van een uitstekende score voor onze klant in de media. Wij geloven dat dit alleen te bereiken is door een goede samenwerking. Samen met onze klant vormen we een team. Samen achterhalen en bepalen we de doelgroepen. Om vervolgens de boodschappen te definiëren, deze boodschappen consistent te verwerken in de storytelling en de juiste media te selecteren. Van eigen platformen (owned media) en betaalde kanalen (paid media) tot en met free publicity (earned media) – of een combinatie daarvan.

Dit zijn klussen die wij al sinds 2002 dagelijks klaren. Hierdoor weten we elke communicatieboodschap op het juiste moment via het juiste kanaal bij de juiste mensen te krijgen. Dat doen we met enthousiaste PR-consultants vanuit onze kantoren in Amsterdam en Brussel.

berichten
×

Select country