RTB House opent nieuwe Creatives Lab-divisie

Amsterdam, 13 februari 2019 – RTB House, wereldwijd leverancier van state-of-the-art marketingtechnologie voor topadverteerders, opent een nieuwe divisie: het Creatives Lab. Deze divisie ontwikkelt oplossingen om klanten een breder scala van beter presterende dynamische banners te bieden voor zowel display als video. Deze oplossingen sluiten beter aan op de merkbehoeften van de klant.

RTB House verbetert zijn belangrijkste technologie continu op basis van deep-learning en andere aspecten van het RTB-ecosysteem – zoals advertenties –, die het algehele succes van een campagne bepalen. De prestaties van advertenties zijn echter niet volledig gebaseerd op algoritmen van artificial intelligence, ook menselijke input, consistentie met de merklijn en visuele campagnes zijn belangrijke factoren. Om klanten de beste en meest innovatieve oplossingen te bieden, is er nu de speciale Creatives Lab-divisie. De hoofdtaken bestaan uit het verbeteren van de algehele prestaties van advertenties en het ontwikkelen van nieuwe formats voor dynamische displays en videoadvertenties die worden afgestemd op de merkbehoeften van de klant.

Grzegorz Kłapkowski, Operational Manager van het AI Marketing Lab en het Creatives Lab: “Advertenties zijn cruciaal bij het bepalen van de algehele resultaten van campagnes. Ze nodigen gebruikers niet alleen uit om te klikken en een aankoop te doen, maar spelen ook een belangrijke rol in het merkimago. Vaak zijn merken niet in staat veel budget en middelen te besteden aan advertenties. Vooral niet wanneer het gaat om het inzetten van gepersonaliseerde advertenties waarvan de prestaties worden verbeterd door het gebruik van een aanbevelingsmechanisme. Daarom investeren we in het Creatives Lab. Als dienstverlener willen we producten en add-ons bieden, die van toegevoegde waarde zijn voor onze klanten, die lang meegaan en die van de beste kwaliteit zijn.”

De introductie van het Creatives Lab is een stap vooruit binnen de branche en verbetert het aanbod van RTB House. In 2017 implementeerde het bedrijf met succes deep-learning-algoritmen in honderd procent van zijn campagnes. In mei 2018 werd het AI Marketing Lab geopend, een afdeling voor het bedenken en ontwikkelen van nieuwe martech-oplossingen, los van de hoofdafdeling voor research & development die zich richt op gepersonaliseerde retargeting. Het AI Marketing Lab startte onlangs de testfase van drie nieuwe projecten: snippets, full-page recommendations en social banners. Deze innovaties zijn nauw verbonden met advertenties, daarom wordt de verdere ontwikkeling uitgevoerd door zowel het team van het Creatives Lab als het AI Marketing Lab. Naast deze samenwerking zal het Creatives Lab zich ook richten op eigen projecten. Het Creatives Lab-team bestaat vooralsnog uit tien ervaren grafisch ontwerpers, developers en analisten.

###

Over RTB House 

RTB House is een wereldwijde leverancier van state-of-the-art marketingtechnologie voor topadverteerders. Met zijn gepatenteerde, door deep-learning-algoritmen aangedreven advertentie-inkoopengine helpt RTB House adverteerders om meer te verkopen en hun doelen te behalen voor zowel de korte en middellange, als de lange termijn.  

RTB House is opgericht in 2012 en bedient ruim 1.500 klanten in zeventig landen in de regio’s EMEA, APAC en Amerika, met als hoofdlocaties New York, Londen, Tokio, Singapore, São Paulo, Moskou, Istanbul, Dubai en Warschau. Het bedrijf bestaat inmiddels uit meer dan vierhonderd professionals en is groeiende. In 2018 lanceerde RTB House met succes het AI Marketing Lab, nadat het succesvol deep-learning implementeerde in honderd procent van zijn algoritmen. De nieuwe Creatives Lab-divisie is gericht op het creëren van een omgeving voor het bedenken en ontwikkelen van nieuwe martech-oplossingen. Ga voor meer informatie naar www.rtbhouse.com.

Voor meer informatie

Progress Communications

Tessa Bron & Iris Vreekamp

Tel.: +31 (0)20-3631152

Over Progress Communications Nederland

Wij zijn een Benelux PR-bureau voor B2B- en B2C-bedrijven in de ICT en consumentenelektronica.

Onze PR-consultants blijven allemaal langer op kantoor voor de webcast van Windows 10 of een koerier die nog een mooie robotstofzuiger komt afleveren. We houden ervan om onze klanten te positioneren als thought leaders in hun segment en we zijn te vinden op beurzen als Infosecurity, Mobile World Congress (MWC), International Broadcasting Convention (IBC), Integrated Systems Europe (ISE), IFA enCeBIt. Als techliefhebbers genieten we van mooie wearables, slimme thermostaten en innovaties.

Bovenal worden we blij van een uitstekende score voor onze klant in de media. Wij geloven dat dit alleen te bereiken is door een goede samenwerking. Samen met onze klant vormen we een team. Samen achterhalen en bepalen we de doelgroepen. Om vervolgens de boodschappen te definiëren, deze boodschappen consistent te verwerken in de storytelling en de juiste media te selecteren. Van eigen platformen (owned media) en betaalde kanalen (paid media) tot en met free publicity (earned media) – of een combinatie daarvan.

Dit zijn klussen die wij al sinds 2002 dagelijks klaren. Hierdoor weten we elke communicatieboodschap op het juiste moment via het juiste kanaal bij de juiste mensen te krijgen. Dat doen we met enthousiaste PR-consultants vanuit onze kantoren in Amsterdam en Brussel.

berichten
×

Select country