Liefde is… je vieze schoenen in de gang laten staan

Amsterdam, 12 februari 2019 – Valentijnsdag staat weer voor de deur. De dag waarop romantiek in huis vaak een boost krijgt. Samenwonen met je grote liefde gaat echter niet elke dag over rozen. Met name als het om het huishouden gaat, wil er tussen partners nog wel eens frictie ontstaan. Zo ergert 62 procent van de samenwonenden zich aan vuile schoenen in huis. Ook rondslingerende vaat (37 procent) en het laten liggen van geknipte nagels (37 procent) zijn vieze gewoontes waar we ons aan ergeren. Een derde van de Nederlanders klaagt dan ook tegen zijn of haar partner over allerlei huishoudelijke taken die gedaan moeten worden. Dit blijkt uit een onderzoek over schoonmaken door onderzoeksbureau iVOX in opdracht van iRobot – marktleider in huishoudrobots voor consumenten. Bij veertig procent van de ondervraagden monden irritaties rondom het huishouden zelfs uit in verhitte discussies. Niet erg romantisch. Vermijd komende Valentijnsdag daarom dergelijke discussies en laat die vieze schoenen gewoon eens in de gang staan.

303343 valentijnsdag 3fcdd1 original 1549963217

Meer tijd voor romantiek

Je rommel opruimen in huis kan dus ergernissen en zelfs ruzies besparen. Stofzuigen lijkt in die zin al beter te gaan: Nederlanders spenderen hier gemiddeld zeven uur per maand aan, terwijl 35 procent het haat om te stofzuigen. De oplossing voor meer dan de helft (56 procent) van de ondervraagde samenwonenden is dan ook de aanschaf van een robotstofzuiger. Zij zien zo’n handig hulpmiddel als iets wat hen zeeën van tijd en frustratie bespaart – en discussies tot een minimum beperkt. Bovendien blijft er zo meer tijd over voor elkaar. Ga op Valentijnsdag bijvoorbeeld lekker uit eten en laat de robotstofzuiger thuis het werk doen. De enige discussie die je dan nog hoeft te voeren, is over de vraag wáár er gegeten gaat worden…

Meer informatie over robotstofzuigers is te vinden op www.irobot.nl.

###

Over het onderzoek

Het onlineonderzoek is tussen 3 en 10 augustus 2018 uitgevoerd door onderzoeksbureau iVOX in opdracht van iRobot. Het bureau ondervroeg duizend Nederlanders en duizend Belgen, representatief op geslacht, leeftijd en opleiding, over hun schoonmaakgedrag en mening over schoonmaakrobots. De maximale foutenmarge bij beide groepen bedraagt 3,02 procent.

Over iRobot Corp.

iRobot, het toonaangevende bedrijf voor huishoudrobots voor de consument, ontwerpt en bouwt robots die ervoor zorgen dat we zowel binnens- als buitenshuis meer doen. iRobot lanceerde in 2002 de huisstofzuigrobotcategorie met de introductie van zijn Roomba® Robotstofzuiger. Vandaag is iRobot wereldwijd actief en verkocht het al meer dan vijfentwintig miljoen robots. Het assortiment van iRobot, waaronder de Roomba®-stofzuigrobot en de Braava-familie van dweilrobots, beschikt over gepatenteerde technologieën en geavanceerde concepten in schoonmaak, mapping en navigatie. De ingenieurs van iRobot bouwen een ecosysteem van robots en technologieën voor het slimme huis. Surf voor meer informatie over iRobot naar www.irobot.nl.

Neem voor meer informatie contact op met:

Progress Communications

Marieke van Heijst / Tessa Graus

Tel.: +31 (0) 20 363 11 52 

Over Progress Communications Nederland

Wij zijn een Benelux PR-bureau voor B2B- en B2C-bedrijven in de ICT en consumentenelektronica.

Onze PR-consultants blijven allemaal langer op kantoor voor de webcast van Windows 10 of een koerier die nog een mooie robotstofzuiger komt afleveren. We houden ervan om onze klanten te positioneren als thought leaders in hun segment en we zijn te vinden op beurzen als Infosecurity, Mobile World Congress (MWC), International Broadcasting Convention (IBC), Integrated Systems Europe (ISE), IFA enCeBIt. Als techliefhebbers genieten we van mooie wearables, slimme thermostaten en innovaties.

Bovenal worden we blij van een uitstekende score voor onze klant in de media. Wij geloven dat dit alleen te bereiken is door een goede samenwerking. Samen met onze klant vormen we een team. Samen achterhalen en bepalen we de doelgroepen. Om vervolgens de boodschappen te definiëren, deze boodschappen consistent te verwerken in de storytelling en de juiste media te selecteren. Van eigen platformen (owned media) en betaalde kanalen (paid media) tot en met free publicity (earned media) – of een combinatie daarvan.

Dit zijn klussen die wij al sinds 2002 dagelijks klaren. Hierdoor weten we elke communicatieboodschap op het juiste moment via het juiste kanaal bij de juiste mensen te krijgen. Dat doen we met enthousiaste PR-consultants vanuit onze kantoren in Amsterdam en Brussel.

berichten
×

Select country