Nieuw in Nederland: de iRobot® Roomba® i7+-robotstofzuiger leert de indeling van het huis kennen en leegt zichzelf

Nieuw in Nederland: de iRobot® Roomba® i7+-robotstofzuiger leert de indeling van het huis kennen en leegt zichzelfiRobot haalt hands-free schoonmaken naar Roomba® i7+ met Clean Base™ Automatic Dirt Disposal – verkrijgbaar vanaf 15 februari

302804 i7 image 1 706505 original 1549385041

Amsterdam, 5 februari 2019 – Stel je eens voor: een robotstofzuiger die niet alleen de indeling van het huis en specifieke kamernamen onthoudt, maar zichzelf ook nog eens automatisch leegt. Alsof schoonmaken met de iRobot-robotstofzuigers niet al makkelijk genoeg was. iRobot Corp. (NASDAQ: IRBT), toonaangevend in consumentenrobots, introduceert de Roomba® i7+-stofzuiger met Clean Base™ Automatic Dirt Disposal. De Roomba i7+ beschikt over een hoog intelligentie- en automatiseringsniveau en is in staat de indeling van een huis in kaart te brengen, op te slaan en aan te passen. Dankzij Imprint™ Smart Mapping onthoudt de Roomba i7+ meerdere indelingen en kamernamen tegelijk, zodat gebruikers schoonmaaktaken kunnen aanpassen en de robot via stembediening of de iRobot HOME App kunnen opdragen om specifieke kamers schoon te maken. Zodra de Roomba i7+-robotstofzuiger klaar is met zijn taak leegt hij zijn eigen stofreservoir in de Clean Base™; tot dertig keer achter elkaar, zodat je wekenlang niet naar je robotstofzuiger hoeft om te kijken. De klantervaring wordt hiermee verhoogd, omdat je niet langer constant te maken krijgen met het stof en vuil dat vrijkomt bij het legen van het stofreservoir.

“Dankzij zijn mogelijkheid om de indeling van een huis in kaart te brengen, op te slaan en aan te passen, en de introductie van het automatisch legen van het stofreservoir, is de iRobot Roomba i7+ de meest geavanceerde robotstofzuiger op de markt”, zegt Colin Angle, voorzitter en CEO van iRobot. “Deze robot voldoet aan de originele visie die we hadden toen we zo’n twintig jaar geleden begonnen met het maken van robotstofzuigers.”

Kent de indeling van je huis

De Roomba i7+ introduceert een nieuw tijdperk van consumentenrobots en laat je specifieke kamers schoonmaken. Met behulp van Imprint™ Smart Mapping leert de Roomba i7+ de indeling van het huis kennen, waardoor je volledige controle hebt over welke kamers worden schoongemaakt en wanneer. De robot leert iedere kamer kennen – tot tien indelingen in totaal, zodat hij automatisch zijn gang gaat wanneer hij in een andere kamer wordt gezet. De gepatenteerde iAdapt® 3.0 Navigation met vSLAM®-technologie helpt de Roomba i7+ moeiteloos en efficiënt door het huis te navigeren door te onthouden waar hij al geweest is en waar hij nog moet schoonmaken. Daarnaast zijn veranderende omgevingen geen enkel probleem voor de Roomba i7+ en weet hij altijd hoe hij te werk moet gaan.  

De Roomba i7+ is te gebruiken in combinatie met apparaten die compatibel zijn met Google Assistent. Daarnaast is het de enige robotstofzuiger die op basis van stembediening specifieke kamers kan schoonmaken. Zeg simpelweg: “Hé Google, maak de woonkamer schoon”, en de Roomba i7+ weet precies in welke kamer hij aan de slag moet. Zodra hij klaar is, keert de robot automatisch terug naar zijn station om op te laden. Ook leegt hij automatisch zijn stofreservoir in combinatie met de Clean Base™ Automatic Dirt Disposal. 

302805 i7 image 2 620497 original 1549385110

Leegt zelf zijn reservoir

De iRobot Roomba® i7+-robotstofzuiger tilt gemak naar een nóg hoger niveau dankzij de unieke Clean Base™ Automatic Dirt Disposal, een feature die automatisch de inhoud van het Roomba i7+-stofreservoir in de Clean Base leegt. De Clean Base, die ook fungeert als het laadstation voor de robotstofzuiger, vangt vuil op in een afgesloten zak en zorgt ervoor dat het niet kan ontsnappen. Als de stofzak vol is, ontvang je een melding via de iRobot HOME App. Vervolgens haal je de zak simpelweg uit de Clean Base en plaats je een nieuwe. Het stofreservoir kan tot dertig keer worden geleegd in de Clean Base, zodat je wekenlang niet naar de robotstofzuiger hoeft om te kijken.

302806 i7 image 3 8fd01c original 1549385148

“iRobot komt eindelijk tegemoet aan de vraag naar een robotstofzuiger die na elke poetsbeurs zelf zijn reservoir leegt”, zegt Jean-Jacques Blanc, general manager en vicepresident, EMEA, bij iRobot. “Deze functie verrijkt de klantervaring, omdat je niet langer met het stof en vuil te maken hebt dat vrijkomt bij het legen van stofzuigerreservoirs. En met daarnaast zijn vermogen om de indeling van je huis op te slaan en specifieke ruimtes schoon te maken, bevrijdt de Roomba i7+ je wekenlang van ieder aspect van het stofzuigen – van begin tot eind.”

Krachtige prestaties, slim schoonmaken

De iRobot-robotstofzuigers beschikken als enige over twee rubberen borstels voor alle oppervlakken. Deze borstels werken samen om op effectieve wijze zowel tapijt als harde vloeren schoon te maken. De Roomba i7+-robot past de hoogte van de schoonmaakkop automatisch aan, zodat de twee borstels rechtstreeks contact maken met de vloer. De ene borstel maakt het vuil los en de andere borstel beweegt in tegenovergestelde richting om het vuil op te ruimen. In plaats van borstelharen, die vuil nog weleens kunnen missen, maken de rubberen borstels direct contact met de vloer en ruimen zo alles op – van stof en vuil tot haar en grotere rommel.

Ook heeft de Roomba i7+ een laag ontwerp, zodat hij gemakkelijk onder meubilair en langs kastjes kan schoonmaken. De robotstofzuiger beschikt daarnaast over een High-Efficiency Filter dat 99 procent van de pollen, schimmels, huisstofmijt en katten- en hondenallergenen verwijdert.

302807 i7 image 4 6dda04 original 1549385190

Dankzij Dirt Detect™ Technology – een gepatenteerde functie van iRobot – gaat de Roomba i7+ altijd op zoek naar plekken die de meeste aandacht nodig hebben. De sensoren herkennen viezere plekken, zoals zand bij de entree, en zorgen ervoor dat de robot daar extra goed schoonmaakt. Zodra de robotstofzuiger klaar is met schoonmaken, zie je via de Clean Map™ Reports in de iRobot Home App onder meer waar de robot is geweest [1].

Prijs en verkrijgbaarheid

De Roomba i7+-robotstofzuiger met Clean Base™ Automatic Dirt Disposal is vanaf 15 februari 2019 verkrijgbaar bij geselecteerde verkooppunten voor een adviesprijs van 1.199 euro (incl. btw). Daarnaast is de Roomba i7 verkrijgbaar zonder Clean Base™ vanaf 899 euro (incl. btw). De Automatic Dirt Disposal wordt apart verkocht vanaf 499 euro (incl. btw). Nieuwe Dirt Disposal Bags zijn verkrijgbaar per drie stuks voor een adviesprijs vanaf 19,99 euro.

Foto’s, video’s en meer informatie over de Roomba i7+-robotstofzuiger zijn hier te vinden.  ­­­­­­­­

Over iRobot Corp.

iRobot, het toonaangevende bedrijf voor huishoudrobots voor de consument, ontwerpt en bouwt robots die ervoor zorgen dat we zowel binnen- als buitenshuis meer doen. iRobot lanceerde in 2002 de huisstofzuigrobotcategorie met de introductie van zijn Roomba® Robotstofzuiger. Vandaag is iRobot wereldwijd actief en verkocht het al meer dan vijfentwintig miljoen robots. Het assortiment van iRobot, waaronder de Roomba® stofzuigrobot en de Braava-familie van dweilrobots, beschikt over gepatenteerde technologieën en geavanceerde concepten in schoonmaak, mapping en navigatie. De ingenieurs van iRobot bouwen een ecosysteem van robots en technologieën voor het slimme huis. Surf voor meer informatie over iRobot naar www.irobot.nl.

Voor iRobot-investeerders

Bepaalde verklaringen in dit persbericht, die niet gebaseerd zijn op historische informatie, zijn toekomstgerichte verklaringen die voortvloeien uit de Safe Harbor-bepalingen van de Private Securities Litigation Reform Act van 1995. Dit persbericht bevat expliciete en impliciete toekomstgerichte verklaringen die verband houden met de verwachtingen van iRobot Corporation voor wat betreft de plannen en doelen van de directie, waaronder producteigenschappen en productleveringstermijnen. Deze verklaringen zijn geen beloftes of garanties, maar afhankelijk van verschillende risico’s en onzekerheden, waarvan velen buiten onze controle liggen, en die kunnen leiden tot feitelijke resultaten die materieel afwijken van die in deze toekomstgerichte verklaringen. Bestaande en potentiële investeerders wordt aangeraden niet te zeer te vertrouwen op deze toekomstgerichte verklaringen, die uitsluitend worden geacht te zijn gedaan per de datum van dit persbericht.

iRobot neemt geen verplichting op zich om de informatie in dit persbericht te updaten of aan te passen, naar aanleiding van nieuwe informatie, toekomstige gebeurtenissen of anderszins. Voor aanvullende verklaringen over deze en andere risico’s van iRobot verwijzen we naar de verklaringen in onze openbare documenten die zijn ingediend bij de Securities and Exchange Commission, waaronder - maar niet beperkt tot – ons meest recente jaarverslag op basis van het 10K-formulier.

[1] Clean Map™ Reports zijn alleen beschikbaar voor de iRobot Roomba 900 Series-, i7- en i7+-robotstofzuigers 

Neem voor meer informatie contact op met:

Progress Communications

Marieke van Heijst / Tessa Graus

Tel.: +31 (0) 20 363 11 52

Over Progress Communications Nederland

Wij zijn een Benelux PR-bureau voor B2B- en B2C-bedrijven in de ICT en consumentenelektronica.

Onze PR-consultants blijven allemaal langer op kantoor voor de webcast van Windows 10 of een koerier die nog een mooie robotstofzuiger komt afleveren. We houden ervan om onze klanten te positioneren als thought leaders in hun segment en we zijn te vinden op beurzen als Infosecurity, Mobile World Congress (MWC), International Broadcasting Convention (IBC), Integrated Systems Europe (ISE), IFA enCeBIt. Als techliefhebbers genieten we van mooie wearables, slimme thermostaten en innovaties.

Bovenal worden we blij van een uitstekende score voor onze klant in de media. Wij geloven dat dit alleen te bereiken is door een goede samenwerking. Samen met onze klant vormen we een team. Samen achterhalen en bepalen we de doelgroepen. Om vervolgens de boodschappen te definiëren, deze boodschappen consistent te verwerken in de storytelling en de juiste media te selecteren. Van eigen platformen (owned media) en betaalde kanalen (paid media) tot en met free publicity (earned media) – of een combinatie daarvan.

Dit zijn klussen die wij al sinds 2002 dagelijks klaren. Hierdoor weten we elke communicatieboodschap op het juiste moment via het juiste kanaal bij de juiste mensen te krijgen. Dat doen we met enthousiaste PR-consultants vanuit onze kantoren in Amsterdam en Brussel.

berichten
×

Select country