Het grote stofzuigeronderzoek: zeven op tien Nederlanders moet extra schoonmaken door huisdier

Heb je een huisdier? Dan stofzuig je drie uur extra per maand

Amsterdam, 3 december 2018 - Ze zijn ontzettend lief, altijd blij als je thuiskomt en ze maken je huis net iets meer een thuis. Helaas maken ze je huis ook net iets viezer: huisdieren zorgen voor meer schoonmaakwerk. Huisdiereigenaren zeggen veel tijd te besteden aan schoonmaken: maar liefst 66 procent beaamt dit. Maar je bent niet alleen meer tijd kwijt aan het onderhouden van je huis, ook jaag je je huisdieren de stuipen op het lijf: 55 procent van de dieren is bang voor de klassieke stofzuiger. Dat blijkt uit een onlineonderzoek gericht op schoonmaken, uitgevoerd door onderzoeksbureau iVOX in opdracht van iRobot – marktleider in huishoudrobots voor consumenten.

Huisdiereigenaren besteden dus aanzienlijk meer tijd aan het huishouden dan mensen zonder dieren. Gemiddeld spenderen mensen zonder huisdier 5 uur en 15 minuten per maand aan het schoonmaken van hun huis. Huisdiereigenaren gaan hier ruim overheen met 8 uur en 5 minuten. Mensen met huisdieren besteden dus maar liefst 2 uur en 50 minuten per maand langer aan stofzuigen dan mensen zonder harige huisgenoten. 

Dat zijn veel extra schoonmaakuren als je bedenkt dat een meerderheid (56 procent) van de Nederlanders één of meer huisdieren heeft, waarvan de hond en kat (beide 53 procent) nog steeds het populairst zijn. 

297107 roomba pets irobot 31110a original 1543831642

Probleemzones

Er bestaat niet alleen een verschil in tijd, maar ook in probleemzones. Hoewel zowel huisdiereigenaren als mensen zonder dieren aangeven dat de keuken een van de smerigste ruimtes in hun huis is (85 procent), verschillen ze van mening over de overige probleemzones. Huisdiereigenaren (zeventig procent) vinden hun woonkamer vaak het smerigst. Een opvallend resultaat, aangezien 29 procent ook aangeeft wel dagelijks te stofzuigen. Mensen zonder huisdieren hebben de meeste problemen met hun badkamer.

Een eenvoudige manier om de schoonmaaktijd te verkorten, is het gebruik van een robotstofzuiger. iRobot ontwikkelde bijvoorbeeld de Roomba® Robotstofzuiger, waarvan er wereldwijd al twintig miljoen verkocht werden. Met een robotstofzuiger verkort je de schoonmaaktijd, zodat je meer tijd overhoudt voor leuke dingen, zoals een heerlijke winterwandeling met je viervoeter. 

###

Noot voor de redactie

Over het onderzoek

Het onlineonderzoek is tussen 3 en 10 augustus 2018 uitgevoerd door onderzoeksbureau iVOX in opdracht van iRobot. Het bureau ondervroeg duizend Nederlanders en duizend Belgen, representatief op geslacht, leeftijd en diploma, over hun schoonmaakgedrag en mening over schoonmaakrobots. De maximale foutenmarge bij beide groepen bedraagt 3,02 procent.

Over iRobot Corp.

iRobot, het toonaangevende bedrijf voor huishoudrobots voor de consument, ontwerpt en bouwt robots die ervoor zorgen dat we zowel binnen als buiten meer doen. iRobot lanceerde in 2002 de huisstofzuigrobotcategorie met de introductie van zijn Roomba® Robotstofzuiger. Vandaag is iRobot wereldwijd actief en verkocht het al meer dan twintig miljoen robots. Het assortiment van iRobot, waaronder de Roomba® en de Braava-familie van dweilrobots, beschikt over gepatenteerde technologieën en geavanceerde concepten in schoonmaak, mapping en navigatie. De ingenieurs van iRobot bouwen een ecosysteem van robots en technologieën voor het slimme huis. Surf voor meer informatie over iRobot naar www.irobot.nl.

Neem voor meer informatie contact op met:

Progress Communications

Marieke van Heijst / Tessa Graus

Tel.: +31 (0)20 363 1152 

Over Progress Communications Nederland

Wij zijn een Benelux PR-bureau voor B2B- en B2C-bedrijven in de ICT en consumentenelektronica.

Onze PR-consultants blijven allemaal langer op kantoor voor de webcast van Windows 10 of een koerier die nog een mooie robotstofzuiger komt afleveren. We houden ervan om onze klanten te positioneren als thought leaders in hun segment en we zijn te vinden op beurzen als Infosecurity, Mobile World Congress (MWC), International Broadcasting Convention (IBC), Integrated Systems Europe (ISE), IFA enCeBIt. Als techliefhebbers genieten we van mooie wearables, slimme thermostaten en innovaties.

Bovenal worden we blij van een uitstekende score voor onze klant in de media. Wij geloven dat dit alleen te bereiken is door een goede samenwerking. Samen met onze klant vormen we een team. Samen achterhalen en bepalen we de doelgroepen. Om vervolgens de boodschappen te definiëren, deze boodschappen consistent te verwerken in de storytelling en de juiste media te selecteren. Van eigen platformen (owned media) en betaalde kanalen (paid media) tot en met free publicity (earned media) – of een combinatie daarvan.

Dit zijn klussen die wij al sinds 2002 dagelijks klaren. Hierdoor weten we elke communicatieboodschap op het juiste moment via het juiste kanaal bij de juiste mensen te krijgen. Dat doen we met enthousiaste PR-consultants vanuit onze kantoren in Amsterdam en Brussel.

berichten
×

Select country