DattoCon 2018: Datto blijft groeien in Europa

Organisatie kondigt meer dan 750 nieuwe EMEA-partners en toegenomen investeringen in Europa aan

DattoCon, Barcelona, 30 oktober 2018  Datto, Inc., de wereldwijd toonaangevende leverancier van IT-oplossingen via managed service providers (MSP’s), groeit uitzonderlijk hard in Europa, het Midden-Oosten en Afrika (EMEA), waar het bedrijf via meer dan 3.000 MSP-partners kleine en middelgrote bedrijven bedient. Wereldwijd werkt Datto samen met meer dan 14.000 MSP’s om ruim 500.000 mkb-bedrijven in meer dan 130 landen te bedienen.

Datto maakte onder meer de volgende EMEA-cijfers bekend.

  • Op partners gerichte medewerkers: Datto investeert in de EMEA-regio onder meer in een uitgebreide hoeveelheid productmanagementteams en in medewerkers die zich specifiek richten op het creëren van producten, dienstverlening en de support aan Datto-partners in EMEA. Momenteel heeft Datto in deze regio veertig vacatures uitstaan.
  • Partnergroei: Datto heeft in EMEA sinds het begin van het jaar 750 nieuwe partners in de arm genomen, resulterend in een groei van veertig procent jaar op jaar. Met meer dan 125 partnerevents in onder meer Kaapstad, München en Barcelona blijft Datto zich inzetten voor zijn partners in de regio.
  • Groei van kantoor en datacenter: Datto heeft in Europa inmiddels meer dan 230 werknemers verspreid over zeven kantoren. Naast de datacenters in het Verenigd Koninkrijk, Duitsland en IJsland investeerde Datto begin 2018 in een nieuw datacenter in het Verenigd Koninkrijk en opent het in de eerste helft van 2019 en nieuw datacenter in Duitsland. Het doel is om Europese klanten vóór de Brexit te migreren, wat laat zien dat Datto betrokken blijft en bereid is te investeren in zijn dienstverlening in de EMEA-regio.

Mkb’ers besteden steeds vaker hun IT-behoeften uit aan MSP’s vanwege aanhoudende technologie-investeringen en strengere datawetgeving. Dit biedt groeikansen voor MSP’s. MarketsandMarkets’ Managed Services Market Forecast 2017-2022 voorspelt dat mkb-organisaties wereldwijd jaarlijks al meer dan 40 miljard US dollars uitgeven aan managed IT-services. In 2022 is dit bedrag naar verwachting 72 miljard US dollars. De EMEA-cijfers zijn al net zo indrukwekkend: in EMEA geven bedrijven momenteel 10 miljard US dollars uit aan managed services, in 2022 is dat waarschijnlijk 18 miljard US dollars.

“Bij Datto zet iedere medewerker zich in voor onze MSP-partners”, zegt Tim Weller, President en COO van Datto. “We investeren veel in de EMEA-markt en willen onze partners voorzien van de meest innovatieve oplossingen die hen helpen tegemoet te komen aan de behoeften van hun klanten – zowel nu als in de toekomst. De toegenomen vraag die we in de gehele regio ervaren, is een blijk van waardering voor onze oplossingen. Daarnaast laat het zien dat onze fusie met Autotask Datto heeft geholpen om te voldoen aan de branchebehoeften aan de hand van innovatie.”

Bovenstaande aankondigingen werden gedaan tijdens DattoCon Barcelona, Datto’s Europese partnerconferentie, bijgewoond door bijna 500 MSP-partners uit twintig landen wereldwijd.  

###

Over Datto

Datto beschermt bedrijfsgegevens en biedt tienduizenden snelgroeiende bedrijven over de gehele wereld een veilige verbinding. Datto’s Total Data Protection-oplossingen zorgen voor probleemloze toegang tot bedrijfsgegevens op locatie, onderweg en in de cloud. Door de bundeling met Autotask zijn ook businesssoftware en endpoint management geïntegreerd. Wereldwijd vertrouwen duizenden IT-dienstverleners op Datto’s combinatie van toonaangevende technologie en toegewijde dienstverlening, die er samen voor zorgen dat bedrijven ‘always on’ zijn. Het hoofdkantoor van Datto wereldwijd staat in Norwalk, Connecticut (VS). Het Europese hoofdkantoor staat in Reading, Engeland. Andere vestigingen bevinden zich in Rochester, Boston, Portland, Toronto, Londen, Singapore, Sydney, Frankfurt en Amsterdam. Bezoek https://www.datto.com/ voor meer informatie. 

Voor meer informatie

Progress Communications

Inger Hund & Tessa Bron

Tel.: 020-3631152

Over Progress Communications Nederland

Wij zijn een Benelux PR-bureau voor B2B- en B2C-bedrijven in de ICT en consumentenelektronica.

Onze PR-consultants blijven allemaal langer op kantoor voor de webcast van Windows 10 of een koerier die nog een mooie robotstofzuiger komt afleveren. We houden ervan om onze klanten te positioneren als thought leaders in hun segment en we zijn te vinden op beurzen als Infosecurity, Mobile World Congress (MWC), International Broadcasting Convention (IBC), Integrated Systems Europe (ISE), IFA enCeBIt. Als techliefhebbers genieten we van mooie wearables, slimme thermostaten en innovaties.

Bovenal worden we blij van een uitstekende score voor onze klant in de media. Wij geloven dat dit alleen te bereiken is door een goede samenwerking. Samen met onze klant vormen we een team. Samen achterhalen en bepalen we de doelgroepen. Om vervolgens de boodschappen te definiëren, deze boodschappen consistent te verwerken in de storytelling en de juiste media te selecteren. Van eigen platformen (owned media) en betaalde kanalen (paid media) tot en met free publicity (earned media) – of een combinatie daarvan.

Dit zijn klussen die wij al sinds 2002 dagelijks klaren. Hierdoor weten we elke communicatieboodschap op het juiste moment via het juiste kanaal bij de juiste mensen te krijgen. Dat doen we met enthousiaste PR-consultants vanuit onze kantoren in Amsterdam en Brussel.

berichten
×

Select country