Experian introduceert CyberAgent, oplossing voor internationale en proactieve cyberdetectie

CyberAgent helpt bedrijven hun klanten en personeel te beschermen tegen identiteitsfraude

Den Haag, 27 september 2018 – Experian introduceert CyberAgent, een nieuwe monitoringsoplossing voor internationale en proactieve cyberdetectie. Het systeem is ontwikkeld als antwoord op het aantal groeiende Europese bedrijven dat de noodzaak inziet van preventieve maatregelen tegen identiteitsfraude. De oplossing is een gepatenteerde online surveillancetechnologie die gestolen persoonsgegevens proactief detecteert en gelekte online vertrouwelijke informatie opspoort.

In de huidige digitale wereld is het soms lastig om de gebruikersnamen en wachtwoorden voor alle online accounts te onthouden. Veel consumenten gebruiken voor meerdere sites helaas dezelfde combinatie van gebruikersnaam en wachtwoord. Wat consumenten zich misschien niet volledig realiseren, is dat ze hierdoor het risico op online-fraude verhogen. Als criminelen een van de sites hacken, waarop consumenten een account hebben en hun inloggegevens worden ontvreemd, krijgen fraudeurs mogelijk ook toegang tot accounts op andere sites. CyberAgent doorzoekt het dark web op persoonlijke informatie. Het detecteert overeenkomsten tussen Persoonlijk Identificeerbare Informatie (PII) en gestolen persoonlijke of vertrouwelijke data. Als de softwareoplossing de persoonlijke informatie van klanten of medewerkers in een risicovolle positie vindt, stuurt CyberAgent een waarschuwing naar de betrokken personen. De technologie monitort voortdurend duizenden websites en miljoenen datapunten.

Behoefte aan betere identiteitsbescherming

Identiteitsfraude is voor bedrijven in Europa nog steeds een grote uitdaging. Wereldwijd worden er elke dag twaalf mensen per seconde slachtoffer van online-identiteitsfraude, wat neerkomt op 1 miljoen slachtoffers per dag*. Europa ervaart, als een digitaal geavanceerde regio, een onevenredig aantal cyberaanvallen vergeleken met veel andere delen van de wereld.

Herman Peeters, Senior Global Consultant bij Experian, stelt: “Identiteitsfraude heeft verregaande gevolgen. Op zowel financieel als emotioneel gebied kan de impact verwoestend en langdurig zijn. Ons CyberAgent-systeem biedt een ongeëvenaard pakket van identiteitsbeschermingsservices, dat bedrijven internationaal kunnen implementeren om hun klanten en personeel te beschermen tegen identiteitsfraude. Bovendien geeft de oplossing de mogelijkheid om merkloyaliteit te bouwen. Het is namelijk een manier voor bedrijven om klanten te laten zien dat ze aandacht besteden aan hun onlinebeveiliging.”

Demonstratie op Cyber Security Week 2018

Geïnteresseerd in een demo van het systeem? Experian staat van 2 tot en met 5 oktober 2018 op de Cyber Security Week in Den Haag. Adam Tyler, Chief Innovation Officer bij CSID –  onderdeel van Experian Partner Solutions –, is keynotespreker op het Cyber Security Congress & Expo over ‘Digitale identiteiten; de valuta van het dark web’ en zal live op het podium het systeem demonstreren. Verder zal Tyler ingaan op de grote toegankelijkheid, de zichtbaarheid en de opbouw van het dark web. Een omgeving die steeds aantrekkelijker wordt gemaakt door op sensatie beluste berichtgeving. Ook geeft Experian de workshop 'De impact van een datalek op een bedrijf en op individuen: hoe beschermd bent u?' op 4 oktober van 15.30 uur - 17.30 uur. U kunt zich via https://register.cybersecurityweek.nl aanmelden voor de expo.

* Volgens Symantec Internet Security Threat Report, 2017.

###

Over Experian 

Experian is een toonaangevende, wereldwijde informatiedienstverlener. Wij helpen consumenten en onze klanten op beslissende momenten in hun leven – bijvoorbeeld bij het aanschaffen van een huis of auto, het kiezen van een studie voor de kinderen of het uitbreiden van de klantenkring – bij het op de juiste manieren beheren van hun data. Wij helpen consumenten bij de controle over en toegang tot financiële diensten, bedrijven bij het nemen van slimmere beslissingen en groei, en kredietverstrekkers bij het voorkomen van identiteitsfraude en -misbruik.

We bieden werk aan meer dan 16.500 mensen in 39 landen en investeren dagelijks in nieuwe technologieën, talentvolle mensen en innovatie om onze klanten zo goed mogelijk van dienst te zijn. Wij hebben een notering aan London Stock Exchange (EXPN) en zijn opgenomen in de FTSE 100 Index.

Ga voor meer informatie naar www.experian.nl of bezoek ons wereldwijde blog voor het laatste nieuws.

Neem voor meer informatie contact op met:

Progress Communications 

Stella Jansen

T: 020 363 11 52

Over Progress Communications Nederland

Wij zijn een Benelux PR-bureau voor B2B- en B2C-bedrijven in de ICT en consumentenelektronica.

Onze PR-consultants blijven allemaal langer op kantoor voor de webcast van Windows 10 of een koerier die nog een mooie robotstofzuiger komt afleveren. We houden ervan om onze klanten te positioneren als thought leaders in hun segment en we zijn te vinden op beurzen als Infosecurity, Mobile World Congress (MWC), International Broadcasting Convention (IBC), Integrated Systems Europe (ISE), IFA enCeBIt. Als techliefhebbers genieten we van mooie wearables, slimme thermostaten en innovaties.

Bovenal worden we blij van een uitstekende score voor onze klant in de media. Wij geloven dat dit alleen te bereiken is door een goede samenwerking. Samen met onze klant vormen we een team. Samen achterhalen en bepalen we de doelgroepen. Om vervolgens de boodschappen te definiëren, deze boodschappen consistent te verwerken in de storytelling en de juiste media te selecteren. Van eigen platformen (owned media) en betaalde kanalen (paid media) tot en met free publicity (earned media) – of een combinatie daarvan.

Dit zijn klussen die wij al sinds 2002 dagelijks klaren. Hierdoor weten we elke communicatieboodschap op het juiste moment via het juiste kanaal bij de juiste mensen te krijgen. Dat doen we met enthousiaste PR-consultants vanuit onze kantoren in Amsterdam en Brussel.

berichten
×

Select country