MessageBird introduceert samenwerking met WhatsApp Business Solution

Integratie als officiële channel partner verbindt bedrijven van elk formaat met de Business Solution van WhatsApp, waardoor Business2Customer-communicatie net zo vanzelfsprekend wordt als contact met familie en vrienden

San Francisco en Amsterdam - 1 augustus 2018 - MessageBird, het in Amsterdam gevestigde, wereldwijde cloudcommunicatieplatform, integreert de WhatsApp for Business-API in het MessageBird-communicatieplatform. De WhatsApp Business Solution stelt bedrijven in staat met meer dan 1,5 miljard WhatsApp-gebruikers in 180 landen te communiceren. MessageBird is een geverifieerde provider van de WhatsApp for Business Solution en biedt bedrijven volledige ondersteuning bij het integreren van de WhatsApp Business Solution in hun klantcommunicatiestrategieën.

"De consument van tegenwoordig wil graag snelle toegang tot bedrijven, waar ter wereld ze zich ook bevinden," zegt Robert Vis, CEO van MessageBird. “Dankzij deze integratie kunnen bedrijven van elk formaat eenvoudig en snel verbinden met het wereldwijde publiek van WhatsApp. MessageBird kijkt er naar uit bedrijven te ondersteunen bij de integratie van de WhatsApp Business Solution en zo bij te dragen aan het naar een hoger niveau tillen van klantrelaties van deze bedrijven."

Zodra eindklanten zich hebben aangemeld voor communicatie via WhatsApp, kunnen bedrijven op eenvoudige wijze rich media delen zoals geolocaties, afbeeldingen en audio. Het is ook mogelijk video's te ontvangen om bijvoorbeeld beter te begrijpen wat klanten bedoelen en om ze beter te kunnen ondersteunen. De integratie met MessageBird stelt bedrijven bovendien in staat gebruik te maken van sms-fallback voor urgente berichten, zodat klanten altijd de beoogde communicatie ontvangen, ongeacht of ze toegang hebben tot het internet.

Met de aankondiging van vandaag kunnen bedrijven eenvoudig de onderstaande mogelijkheden toevoegen. Via www.messagebird.com/en/whatsapp kunnen zij zich aanmelden. 

Waarschuwingen

Ondersteuning voor klantenservice door dringende updates te verzenden, zoals wijzigingen in reisroutes, systeemuitval en locatiegerichte meldingen.

Meldingen

Integreer eenvoudig informatie over bestellingen, leveringen, afspraakherinneringen en betalingsverwerking op een platform dat meerdere keren per dag door klanten bekeken wordt.

Klantenondersteuning

Maak het voor klanten mogelijk om diepgaande gesprekken aan te gaan met behulp van rich media, zodat supportmedewerkers de probleemoplossingen en klantenservice kunnen verbeteren.

De integratie van de WhatsApp Business Solution in het communicatieplatform van MessageBird biedt ook directe toegang tot Zendesk-ondersteuning voor het bijhouden van prestaties en analyses.

###

Over MessageBird

De in Amsterdam gevestigde cloudcommunicatieprovider MessageBird werd in 2011 opgericht en biedt sms-, voice- en chatoplossingen aan, waarmee ontwikkelaars en bedrijven met klanten kunnen communiceren, waar ter wereld zij zich ook bevinden.

MessageBird is bootstrapped en winstgevend: eind 2017 investeerden het Amerikaanse Accel Ventures en het Britse Atomico 60 miljoen dollar in het bedrijf tijdens een Series A-ronde, wat de grootste investering in een Europees softwarebedrijf ooit is.

Het bedrijf heeft momenteel meer dan 15.000 klanten, van snelgroeiende start-ups als Uber en Hello Fresh tot innovatieve ondernemingen zoals Lufthansa Airlines, SAP en Heineken.

Het bedrijf heeft kantoren in Amsterdam, San Francisco, Londen, Hamburg, Sydney, Shanghai en Singapore.

Voor meer informatie:

Progress Communications

Stella Jansen

E-mail: Messagebird@progresscommunications.nl

Tel.: 020 - 3631152

Over Progress Communications Nederland

Wij zijn een Benelux PR-bureau voor B2B- en B2C-bedrijven in de ICT en consumentenelektronica.

Onze PR-consultants blijven allemaal langer op kantoor voor de webcast van Windows 10 of een koerier die nog een mooie robotstofzuiger komt afleveren. We houden ervan om onze klanten te positioneren als thought leaders in hun segment en we zijn te vinden op beurzen als Infosecurity, Mobile World Congress (MWC), International Broadcasting Convention (IBC), Integrated Systems Europe (ISE), IFA enCeBIt. Als techliefhebbers genieten we van mooie wearables, slimme thermostaten en innovaties.

Bovenal worden we blij van een uitstekende score voor onze klant in de media. Wij geloven dat dit alleen te bereiken is door een goede samenwerking. Samen met onze klant vormen we een team. Samen achterhalen en bepalen we de doelgroepen. Om vervolgens de boodschappen te definiëren, deze boodschappen consistent te verwerken in de storytelling en de juiste media te selecteren. Van eigen platformen (owned media) en betaalde kanalen (paid media) tot en met free publicity (earned media) – of een combinatie daarvan.

Dit zijn klussen die wij al sinds 2002 dagelijks klaren. Hierdoor weten we elke communicatieboodschap op het juiste moment via het juiste kanaal bij de juiste mensen te krijgen. Dat doen we met enthousiaste PR-consultants vanuit onze kantoren in Amsterdam en Brussel.

berichten
×

Select country