Boeing en TU Delft openen Mobile Newton Flight Academy

Delft, 23 mei 2018 – Vandaag is de Mobile Newton Flight Academy officieel geopend door Tineke Bakker-van der Veen, Managing Director van Boeing Benelux & Nordics op de Faculteit Luchtvaart- en Ruimtevaarttechniek van TU Delft. Na de succesvolle opening van de eerste Newton Flight Academy in Noorwegen in 2016 en de uitrol van inmiddels meer dan 35 Newton Rooms, is dit de eerste mobiele versie van de Newton Flight Academy.

Met behulp van de Mobile Newton Flight Academy willen Boeing, TU Delft en FIRST Scandinavia Nederlandse jongeren en hun docenten enthousiasmeren voor STEM-vakken (science, technology, engineering, maths) en laten ervaren hoe STEM-vakken in de praktijk niet alleen kennis vereisen, maar ook creativiteit, vaardigheid en teamwerk.

Tijdens de eendaagse workshop in de Mobile Newton Flight Academy werken teams aan een gesimuleerde reddings- en observatiemissie. Jongeren tussen 10 en 14 jaar leren de basisprincipes over hoe vliegtuigen vliegen, de basisprincipes van aerodynamica, navigatie en meteorologie, en maken een plan voor een gesimuleerde reddings- en observatiemissie. Aan het eind van de dag vliegen de teams een reddingsmissie in een echte Boeing-vluchtsimulator en sluiten ze gezamenlijk af met een evaluatie van hun vlucht.

In 2016 introduceerden Boeing en Newton International de Newton Flight Academy succesvol in Noorwegen, waar de workshops op een vaste locatie worden gegeven. Meer dan tienduizend leerlingen, docenten en andere bezoekers hebben daar inmiddels kennisgemaakt met de Flight Academy. Het Mobile Flight Academy project bestaat uit vier eendaagse workshops voor scholieren van de basis- en middelbare school en vindt plaats van 22 tot en met 25 mei 2018. Als onderdeel van de strategie om de mobiele workshops ook op verschillende locaties in Europa aan te bieden, selecteerde Boeing vervolgens Nederland als eerste land waar de Mobile Newton Flight Academy georganiseerd wordt.

284954 thumbnail 980dee large 1531407393
284953 thumbnail%20%281%29 c9615a large 1531407389

Over TU Delft

De TU Delft behoort tot de 20 beste universiteiten in Europa én tot de top 20 van technische universiteiten wereldwijd. De TU Delft neemt internationaal een leidende positie in met onderzoek op uiteenlopende gebieden als quantum-nano, bio-nano, civiele techniek, maritieme techniek, bouwkunde, transport, watermanagement, lucht- en ruimtevaarttechnologie en robotica.

Het Science Centre Delft geeft het publiek een kijkje in de keuken van de TU Delft en maakt inzichtelijk waar onderzoekers en studenten van de TU Delft zich dagelijks mee bezighouden. In samenwerking met de TU Delft organiseert het Science Centre Delft speciaal voor het primair en voortgezet onderwijs educatieve activiteiten en projecten met als doel wetenschap en technologie dichter bij de leerlingen te brengen.

Over Newton

Het Newton-concept werd ontwikkeld door de non-profitorganisatie FIRST Scandinavia in Noorwegen, in samenwerking met docenten, academische instellingen en branchegenoten. Een Newton-kamer is een hypermoderne wetenschapskamer waarin studenten worden voorzien van geavanceerd educatief materiaal om hands-on experimenten en activiteiten in de praktijk uit te voeren. Vandaag de dag zijn er meer dan 35 Newton-kamers en ongeveer vijftig Newton-modules (onderwijsprogramma’s) ontwikkeld en geïmplementeerd in Noorwegen. Newton streeft ernaar het concept zo aan te passen, dat het past binnen schoolsystemen in ieder land wereldwijd.

Voor meer informatie:

Stella Jansen – Progress Communications (pr-bureau Boeing) – +31 (0)20 363 11 52 – boeing@progresscommunications.nl

Ineke Boneschansker - Faculteit Luchtvaart- en Ruimtevaarttechniek TU Delft -

+31 (0)15 2785361 - i.boneschansker@tudelft.nl

 

 

 

 

Over Progress Communications Nederland

Wij zijn een Benelux PR-bureau voor B2B- en B2C-bedrijven in de ICT en consumentenelektronica.

Onze PR-consultants blijven allemaal langer op kantoor voor de webcast van Windows 10 of een koerier die nog een mooie robotstofzuiger komt afleveren. We houden ervan om onze klanten te positioneren als thought leaders in hun segment en we zijn te vinden op beurzen als Infosecurity, Mobile World Congress (MWC), International Broadcasting Convention (IBC), Integrated Systems Europe (ISE), IFA enCeBIt. Als techliefhebbers genieten we van mooie wearables, slimme thermostaten en innovaties.

Bovenal worden we blij van een uitstekende score voor onze klant in de media. Wij geloven dat dit alleen te bereiken is door een goede samenwerking. Samen met onze klant vormen we een team. Samen achterhalen en bepalen we de doelgroepen. Om vervolgens de boodschappen te definiëren, deze boodschappen consistent te verwerken in de storytelling en de juiste media te selecteren. Van eigen platformen (owned media) en betaalde kanalen (paid media) tot en met free publicity (earned media) – of een combinatie daarvan.

Dit zijn klussen die wij al sinds 2002 dagelijks klaren. Hierdoor weten we elke communicatieboodschap op het juiste moment via het juiste kanaal bij de juiste mensen te krijgen. Dat doen we met enthousiaste PR-consultants vanuit onze kantoren in Amsterdam en Brussel.

berichten
×

Select country