DattoCon18 toont wereldwijde kracht en groei van MSP-channel met opkomst van meer dan 1.500 partners uit 25 landen

Datto maakt groei bekend van 1.900 nieuwe MSP-partners en periodieke omzet van meer dan dertig procent.

Amsterdam, 20 juni 2018Datto, de wereldwijd toonaangevende leverancier van IT-oplossingen via managed service providers (MSP’s), kondigt tijdens DattoCon, de jaarlijkse partnerconferentie van het bedrijf, een recordgroei aan. Sir Richard Branson, oprichter van de Virgin Group en wereldbekende filantroop, en Robert Herjavec, gerespecteerd ondernemer en deelnemer aan het Amerikaanse reality-tv-programma Shark Tank, treden op als sprekers tijdens het evenement. Het uitverkochte event is momenteel het grootste open-ecosysteemevenement ter wereld voor MSP’s. DattoCon18 trekt meer dan 1.500 MSP’s uit 25 landen: een toename van vijftig procent in vergelijking met vorig jaar.

Sinds het begin van het jaar heeft Datto een aantal belangrijke mijlpalen bereikt.

·         Datto trok meer dan 1.900 nieuwe MSP-partners aan, wat het totale partnerbestand over de 14.000 heen tilt.

·         Het bedrijf ondersteunde meer dan 500.000 mkb-bedrijven in 132 landen via hun groep van MSP-partners en beschermde meer dan 440 petabytes aan gegevens.

·         In periodieke jaar-op-jaaromzet bereikte Datto een groei van meer dan dertig procent.

“Na een enerverend einde van 2017, waarin we werden overgenomen door Vista Equity Partners en een fusie met Autotask ondergingen, begonnen we 2018 met hoge verwachtingen. We kunnen nu wel stellen dat we die al meer dan overtroffen hebben”, zegt Austin McChord, CEO en oprichter van Datto. “Onze nieuwe producten en diensten, die we ook bekendmaken tijdens DattoCon18, zijn speciaal ontwikkeld om MSP’s te helpen groeien en te profiteren van kansen in de markt.”

DattoCon18 bundelt zijn krachten met de jaarlijkse Autotask Community Live-conferentie en is daardoor de eerste open-ecosysteemconferentie voor MSP’s die gebruikmaken van producten en diensten van verschillende leveranciers. Bezoekers krijgen inzichten van een indrukwekkende lijst van Datto-sprekers en andere vooraanstaande organisaties die actief zijn in het IT-partnerkanaal. Ook krijgen ze de kans om met hen te netwerken en kunnen ze sponsors van het evenement bezoeken, die verschillende oplossingen van een groot aantal providers laten zien.

“Dit is een geweldige tijd om een MSP te zijn”, zegt Brian Weiss van ITECH Solutions. “Groeiende datasets zijn steeds moeilijker te handhaven. Zeker door bijkomende zaken als nieuwe regels en beveiligingsrisico’s vallen meer en meer mkb-bedrijven terug op MSP’s. Datto is de concurrentie altijd voor en door de samenwerking met Autotask geeft het bedrijf ons de tools en ondersteuning die we nodig hebben om onze organisatie uit te breiden. Zoals altijd kijk ik dan ook uit naar DattoCon18 om te zien welke innovaties Datto voor ons in petto heeft.”

Ga voor meer informatie over Datto naar https://www.datto.com/.

# # #

Over Datto   

Datto beschermt bedrijfsgegevens en biedt tienduizenden snelgroeiende bedrijven over de gehele wereld een veilige verbinding. Datto’s Total Data Protection-oplossingen zorgen voor probleemloze toegang tot bedrijfsgegevens op locatie, onderweg en in de cloud. Door de bundeling met Autotask zijn ook de businesssoftware en endpoint management geïntegreerd. Wereldwijd vertrouwen duizenden IT-dienstverleners op Datto’s combinatie van toonaangevende technologie en toegewijde dienstverlening, die er samen voor zorgen dat bedrijven ‘always on’ zijn. Het hoofdkantoor van Datto wereldwijd staat in Norwalk, Connecticut (VS). Het Europese hoofdkantoor staat in Reading, Engeland. Andere vestigingen bevinden zich in Rochester, Boston, Portland, Toronto, Londen, Singapore, Sydney, Frankfurt en Amsterdam. Bezoek https://www.datto.com/  voor meer informatie.   

Perscontact   

Progress Communications   

Inger Hund & Tessa Bron 

T. 020 363 11 52   

 

 

 

 

Over Progress Communications Nederland

Wij zijn een Benelux PR-bureau voor B2B- en B2C-bedrijven in de ICT en consumentenelektronica.

Onze PR-consultants blijven allemaal langer op kantoor voor de webcast van Windows 10 of een koerier die nog een mooie robotstofzuiger komt afleveren. We houden ervan om onze klanten te positioneren als thought leaders in hun segment en we zijn te vinden op beurzen als Infosecurity, Mobile World Congress (MWC), International Broadcasting Convention (IBC), Integrated Systems Europe (ISE), IFA enCeBIt. Als techliefhebbers genieten we van mooie wearables, slimme thermostaten en innovaties.

Bovenal worden we blij van een uitstekende score voor onze klant in de media. Wij geloven dat dit alleen te bereiken is door een goede samenwerking. Samen met onze klant vormen we een team. Samen achterhalen en bepalen we de doelgroepen. Om vervolgens de boodschappen te definiëren, deze boodschappen consistent te verwerken in de storytelling en de juiste media te selecteren. Van eigen platformen (owned media) en betaalde kanalen (paid media) tot en met free publicity (earned media) – of een combinatie daarvan.

Dit zijn klussen die wij al sinds 2002 dagelijks klaren. Hierdoor weten we elke communicatieboodschap op het juiste moment via het juiste kanaal bij de juiste mensen te krijgen. Dat doen we met enthousiaste PR-consultants vanuit onze kantoren in Amsterdam en Brussel.

berichten
×

Select country