AVM presenteert FRITZ!OS 7, Mesh-updates en FRITZ!Box-modellen voor snelle glasvezelnetwerken

AVM presenteert tijdens CeBIT 2018 FRITZ!OS 7: een update van het FRITZ!OS-besturingssysteem die is voorzien van nieuwe WiFi-, Mesh- en smart-homefunctionaliteiten. Een van die nieuwe functies bestaat uit de integratie van extra FRITZ!Box-modellen met Mesh WiFi van FRITZ!, waardoor telefoons en smart-hometoepassingen nu ook Mesh-netwerken ondersteunen.

FRITZ!Box biedt gebruikers snel internet en innovatieve Mesh-functies in één device. Dat bespaart energie en ruimte én is toekomstbestendig dankzij regelmatige updates zoals FRITZ!OS 7. Alle FRITZ!-producten bieden geavanceerde Mesh WiFi met meerdere toegangspunten (Multi-AP) die naar wens zijn uit te breiden. FRITZ!OS 7 bouwt hierop voort en biedt uitgebreide updates en verbeteringen.

1. Betere WiFi-prestaties

FRITZ!OS 7 ondersteunt WiFi-standaarden 11v en 11k voor Band Steering (Idle Steering), waardoor moderne WiFi-devices zoals smartphones sneller van frequentieband wisselen – ook bij bestaande verbindingen. De nieuwe functie Zero Wait DFS verkort daarnaast de wachttijd in de 5 GHz-band.

2. Mesh Reloaded: FRITZ!Box geüpdatet voor WiFi, telefoons en smart-hometoepassingen

Met FRITZ!OS 7 zijn meerdere FRITZ!Boxen in te zetten als Mesh-repeaters en ook de andere FRITZ!-modellen kunnen geïntegreerd worden in een Mesh-netwerk. Daardoor zijn bovendien telefoons en smart home-devices voor het eerst compatibel met Mesh. Door de FRITZ!Boxen als Mesh-repeater te gebruiken, zijn daarnaast meer DECT-smart home-devices binnen bereik en dus te gebruiken.

3. Open FRITZ! Hotspots De nieuwe FRITZ!OS maakt het creëren en gebruiken van de FRITZ! Hotspot nóg eenvoudiger. Je beslist zelf of de hotspot met een wachtwoord beveiligd wordt of niet. Alle FRITZ!Box-gebruikers – ook kleine ondernemingen – kunnen hun klanten en bezoekers eenvoudige internettoegang bieden zonder toegang tot het thuis- of bedrijfsnetwerk zelf.

4. Nog eenvoudiger smart-home-instellingen

FRITZ!OS 7 biedt ook de mogelijkheid om smart-hometemplates te creëren om meerdere devices te configureren en te bedienen voor verschillende scenario’s. Zo kunnen gebruikers met flexibele of wisselende werktijden verschillende smart-hometemplates aanmaken en er eenvoudig tussen wisselen.

5. Integratie van Home Area Network Functional voor nog meer smart home-devices

Ook breidt AVM de ondersteuning uit voor het Home Area Network Functional-protocol en de DECT ULE wireless-standaard. Naast de gebruikelijke FRITZ!DECT-producten zijn ook apparaten van andere fabrikanten die de integratie van Home Area Network Functional ondersteunen te gebruiken in combinatie met een FRITZ!Box, zoals muurschakelaars en bewegingssensoren. Hierdoor bedienen gebruikers nog meer functies en applicaties met hun FRITZ!Box, en wordt het nog eenvoudiger om het huis te veranderen in een smart home.

6. MyFRITZ!: nieuwe rapporten en meer transparantie

Veel FRITZ!Box-gebruikers maken gebruik van MyFRITZ! (myfritz.net) voor eenvoudige toegang tot FRITZ!Box-diensten zoals antwoordapparaten, oproeplijsten, FRITZ!NAS- en smart-homefuncties. Gebruikers hebben nu toegang tot hun inloggeschiedenis, inclusief IP-adressen en details over het eindapparaat en beschikbare updates.

7. Betere prestaties voor FRITZ!NAS

Bij aansluiting van een USB-stick of harde schijf op een FRITZ!Box die is geformatteerd met het NTS-bestandssysteem, zorgt FRITZ!OS 7 voor hogere snelheden bij de gegevensoverdracht.

Sneller internet: FRITZ!Box voor glasvezel

Naast de FRITZ!OS-update, toont AVM dit jaar tijdens CEBIT twee krachtige modems voor glasvezel: de FRITZ!Box 5491 en de 5490. Omdat de nieuwe FRITZ!Box 5491 GPON (Gigabit Passive Optical Network) ondersteunt, en de FRITZ!Box 5490 de active point-to-point-technologie AON (Active Optical Network), zijn ze direct aan te sluiten op de meeste glasvezelverbindingen.

CeBIT 2018 vindt plaats van 12 tot en met 15 juni 2018 in Hannover, Duitsland. AVM is te vinden in hal 13, stand C94, en buiten op het festivalterrein (FG, stand R54).

Over AVM 

AVM biedt veelzijdige producten voor de snelle breedbandaansluiting en het intelligente thuisnetwerk. Met de FRITZ!-familie is AVM in Duitsland en Europa een toonaangevende fabrikant van breedbandeindapparaten voor DSL, kabel, LTE en glasvezel. De smart-homeproducten, die met de standaarden WiFi, DECT en Powerline werken, zorgen voor een intelligent en veilig thuisnetwerk. Met het besturingssysteem FRITZ!OS kunnen alle FRITZ!-producten eenvoudig worden bediend. Dankzij kostenloze updates krijgen alle FRITZ!-producten regelmatig nieuwe functies voor meer comfort en veiligheid. FRITZ! is in Duitsland het toonaangevende merk voor het thuisnetwerk. Het bedrijf in Berlijn, dat in 1986 werd opgericht, investeert al vanaf het begin in eigen ontwikkeling voor veilige en innovatieve producten voor de breedbandaansluiting. De communicatiespecialist behaalde in 2017 met zevenhonderd medewerkers een omzet van 490 miljoen euro. Vind meer informatie over AVM en de producten op de website nl.avm.de, Facebook of bekijk het Twitter-kanaal en YouTube-kanaal.

Neem voor meer informatie contact op met: 

Progress Communications

Allard Rustenhoven en Lianne van Dijk

T: +31 (0)20 363 1152

Over Progress Communications Nederland

Wij zijn een Benelux PR-bureau voor B2B- en B2C-bedrijven in de ICT en consumentenelektronica.

Onze PR-consultants blijven allemaal langer op kantoor voor de webcast van Windows 10 of een koerier die nog een mooie robotstofzuiger komt afleveren. We houden ervan om onze klanten te positioneren als thought leaders in hun segment en we zijn te vinden op beurzen als Infosecurity, Mobile World Congress (MWC), International Broadcasting Convention (IBC), Integrated Systems Europe (ISE), IFA enCeBIt. Als techliefhebbers genieten we van mooie wearables, slimme thermostaten en innovaties.

Bovenal worden we blij van een uitstekende score voor onze klant in de media. Wij geloven dat dit alleen te bereiken is door een goede samenwerking. Samen met onze klant vormen we een team. Samen achterhalen en bepalen we de doelgroepen. Om vervolgens de boodschappen te definiëren, deze boodschappen consistent te verwerken in de storytelling en de juiste media te selecteren. Van eigen platformen (owned media) en betaalde kanalen (paid media) tot en met free publicity (earned media) – of een combinatie daarvan.

Dit zijn klussen die wij al sinds 2002 dagelijks klaren. Hierdoor weten we elke communicatieboodschap op het juiste moment via het juiste kanaal bij de juiste mensen te krijgen. Dat doen we met enthousiaste PR-consultants vanuit onze kantoren in Amsterdam en Brussel.

berichten
×

Select country