DMP en Commvault bieden compleet dienstenpakket rond Commvault HyperScale™-software en HyperScale™ Appliance in de Benelux

HyperScale-oplossingen bieden innovatieve scale-out-benadering voor back-upomgevingen

Zeist/Utrecht, 11 juni 2018 – Datamanagementspecialist DMP en Commvault, leverancier van enterprise-oplossingen voor back-ups, gegevensherstel, archivering en cloud computing, slaan de handen ineen voor het leveren van een compleet dienstenpakket rond de innovatieve HyperScale-producten van Commvault. Commvault introduceerde eerder dit jaar een nieuw concept waarbij organisaties na servers, netwerk en storage nu ook hun back-upomgeving op basis van een scale-out-benadering kunnen virtualiseren. Dat kan met de HyperScale-software of met de HyperScale Appliance.

Met de HyperScale-software is een gevirtualiseerde back-upomgeving te creëren op standaard-x86-hardware van leveranciers als Fujitsu, Cisco, Lenovo, HPE, Super Micro Computer, Huawei en Dell EMC. Commvault biedt hiertoe een referentiearchitectuur, zodat klanten vooraf de zekerheid hebben dat een oplossing volledig getest en gevalideerd is. Met de HyperScale Appliance biedt Commvault alle functionaliteiten in één hardware-appliance die compute, storage, datamanagement en analytics omvat.

Volgens Rens Koopman, Country Manager Benelux bij Commvault, biedt de scale-out-benadering organisaties van elke omvang en in elke sector verschillende voordelen. “Om te beginnen is het met de HyperScale-software mogelijk om te profiteren van standaard-x86-hardware, waardoor op kosten te besparen is. Verder is het uitbreiden van de capaciteit bij een scale-out-aanpak eenvoudiger. Je kunt zonder enige downtime of noodzakelijke aanpassingen hardware toevoegen, die direct beschikbaar is. Wie kiest voor de HyperScale appliance, profiteert direct van een alles-in-eenoplossing die het beheer vereenvoudigt en het datamanagement van een organisatie naar een hoger plan brengt. In beide gevallen verlagen organisaties de TCO en optimaliseren ze hun back-upprocessen.”

Maurice Pastoor, COO van DMP, wijst erop dat veel organisaties op zoek zijn naar een plug&play-oplossing voor hun back-up. “Wij zijn al elf jaar heel actief met de Commvault-producten en onder meer nauw betrokken bij het testen van de HyperScale Appliance. Met deze nieuwe producten speelt Commvault in op de vraag naar flexibiliteit, eenvoud en schaalbaarheid. Wij gaan in de Benelux en in de rest van Europa gezamenlijk optrekken om dit concept in de markt te zetten. Daarbij is er maximale keuzevrijheid: de technologie is af te nemen als on-premise-oplossing of als managed dienst, maar ook een mix van beide is mogelijk. In alle gevallen profiteren klanten van de kwaliteit en het enorme trackrecord van Commvault en DMP op het gebied van datamanagement.”

Koopman is enthousiast over de samenwerking met DMP, dat enkele jaren geleden de eerste Europese Commvault-partner werd met een Tier 2 Support-certificering, de hoogste die Commvault biedt. “Dit betekent dat DMP zeer brede en diepe kennis heeft van onze technologie en daarom bij uitstek geschikt is om klanten te ondersteunen in het beschermen van hun belangrijkste assets: data.”

DMP en Commvault organiseren in het kader van hun samenwerking op het gebied van de HyperScale-technologie de komende tijd verschillende kennissessies. Ook is het voor organisaties mogelijk om de nieuwe technologie uit te proberen. Meer informatie over de sessies en try&buy-mogelijkheden is te vinden op https://www.dm-p.com/cloud-moment.

# # #

Over Commvault

Commvault is leverancier van oplossingen voor databescherming en informatiemanagement. Het helpt bedrijven over de gehele wereld bij het activeren van hun data om meerwaarde te genereren en nieuwe inzichten op te doen, en bij het transformeren van moderne dataomgevingen. Met oplossingen en diensten die zowel direct als door een netwerk van partners en serviceproviders worden geleverd, beschikt Commvault over een van de grootste portfolio’s ter wereld op het gebied van databescherming en -herstel, cloud, virtualisatie, archivering, en filesync en share. Commvault wordt onderscheiden door zowel klanten als derde partijen op het gebied van technologische visie, innovatie en het vervullen van zijn rol als onafhankelijk en betrouwbaar expert. Doordat het geen belangen in hardware heeft of andere zakelijke verborgen agenda’s, kan Commvault zich volledig richten op datamanagement. Verschillende bedrijven – van klein tot groot en in verschillende sectoren – vertrouwen daarom op de oplossingen van Commvault, zowel on-premise, op verschillende mobiele platforms, naar en van de cloud en als as-a-service. Commvault heeft wereldwijd meer dan tweeduizend medewerkers in dienst, is Nasdaq-genoteerd (CVLT) en heeft zijn hoofdkantoor in Tinton Falls, New Jersey, in de Verenigde Staten.

Over DMP

De datamanagementprofessionals van DMP zijn gespecialiseerd in het leveren van complete oplossingen voor veilig en betrouwbaar datamanagement. Met onze kennis, ervaring en certificeringen behoort de dienstverlening van DMP tot de top op het gebied van datacenter, storage, back-up en restore, business continuity en beheer in Nederland, maar inmiddels ook daarbuiten. Op een flexibele, laagdrempelige manier neemt DMP u de zorgen rondom datamanagement uit handen, zodat u zich volledig kunt richten op uw kernactiviteiten. DMP: We Store, Protect and Manage Your Data. www.dm-p.com

Voor meer informatie:

Progress Communications

Inger Hund / Corinna Peekel

020 363 11 52

Over Progress Communications Nederland

Wij zijn een Benelux PR-bureau voor B2B- en B2C-bedrijven in de ICT en consumentenelektronica.

Onze PR-consultants blijven allemaal langer op kantoor voor de webcast van Windows 10 of een koerier die nog een mooie robotstofzuiger komt afleveren. We houden ervan om onze klanten te positioneren als thought leaders in hun segment en we zijn te vinden op beurzen als Infosecurity, Mobile World Congress (MWC), International Broadcasting Convention (IBC), Integrated Systems Europe (ISE), IFA enCeBIt. Als techliefhebbers genieten we van mooie wearables, slimme thermostaten en innovaties.

Bovenal worden we blij van een uitstekende score voor onze klant in de media. Wij geloven dat dit alleen te bereiken is door een goede samenwerking. Samen met onze klant vormen we een team. Samen achterhalen en bepalen we de doelgroepen. Om vervolgens de boodschappen te definiëren, deze boodschappen consistent te verwerken in de storytelling en de juiste media te selecteren. Van eigen platformen (owned media) en betaalde kanalen (paid media) tot en met free publicity (earned media) – of een combinatie daarvan.

Dit zijn klussen die wij al sinds 2002 dagelijks klaren. Hierdoor weten we elke communicatieboodschap op het juiste moment via het juiste kanaal bij de juiste mensen te krijgen. Dat doen we met enthousiaste PR-consultants vanuit onze kantoren in Amsterdam en Brussel.

berichten
×

Select country