Getronics behoudt toppositie in klanttevredenheid, blijkt uit Whitelanes IT-outsourcingonderzoek 2018

Londen, 6 juni 2018Getronics, de wereldwijde ICT-servicesgroep, heeft de afgelopen twaalf maanden zijn marktleiderschap op het gebied van klanttevredenheid behouden. Dat blijkt uit onderzoek van Whitelane over IT-outsourcing 2018, waarin een selectie van Getronics’ outsourcingklanten in het Verenigd Koninkrijk werd ondervraagd. Getronics behaalde een algemeen tevredenheidspercentage van 79 procent (tien procentpunten hoger dan het gemiddelde in de sector van 69 procent). Dit resultaat plaatst het bedrijf in de top 3 van 31 dienstverleners. Een consistent resultaat:  Getronics behaalt in dit onderzoek nu al vier jaar op rij een plaats in de top 4 en telt geen ontevreden klanten.

In het onderzoek van Whitelane werd Getronics beoordeeld op twee van de vier soorten outsourcingcontracten: - diensten voor eindgebruikers en collaboratieve oplossingen – eerste plaats in totaal; - datacenters, beheerde infrastructuur en hosting – vierde plaats in totaal.

Nana Baffour, voorzitter en CEO van de Getronics-groep: “Onze prestaties in de afgelopen vier jaar tonen aan dat we onze reputatie als klantgericht bedrijf hebben verdiend. Voor het bieden van een uitzonderlijke gebruikerservaring richten we ons op flexibiliteit, veerkracht en proactiviteit. Dit doorlopende succes geldt niet alleen voor het Verenigd Koninkrijk, maar in geheel Europa – je ziet het ook terug in andere goede onderzoeksresultaten van Whitelane, bijvoorbeeld in België. We doen er alles aan om deze reputatie te behouden en werken hard om onze klanten jaar in jaar uit tevreden te houden.”

Het onderzoek geeft een kleine daling aan in de groei van IT-outsourcing in het Verenigd Koninkrijk: 27 procent van de Britse organisaties verwacht de komende twee jaar meer uit te besteden (tegenover 35 procent in 2017).

Het onderzoek geeft tot slot inzicht in de vijf belangrijkste doelstellingen voor organisaties die hun IT-services outsourcen: - kostenbesparing (68 procent); - toegang tot de juiste middelen en mensen (57 procent); - verbeteringen van servicekwaliteit (48 procent); - innovatie (44 procent); - focus op kernactiviteiten mogelijk maken (42 procent).

Het onafhankelijke onderzoek is uitgevoerd door Whitelane in samenwerking met PA Consulting. Whitelane ondervroeg meer dan 240 CIO’s, CFO’s of hun direct reports van de organisaties in het Verenigd Koninkrijk met de grootste IT-uitgaven, waarbij meer dan 760 unieke IT-outsourcingrelaties werden geëvalueerd. Dit resulteerde in de evaluatie en ranking van 31 dienstverleners.

Over Getronics

Getronics is een wereldwijd actieve ICT-integrator met een rijke geschiedenis van meer dan 130 jaar en is grotendeels in handen van Bottega InvestCo S.à r.l.

Met bijna 4.500 werknemers op 45 locaties in Europa, Azië en Oceanië, en in Zuid-Amerika via het merk Connectis, biedt Getronics kunde en expertise in Workspace, Applications, Unified Communications en Managed Cloud-diensten om met een proactief, end-to-end portfolio de digitale gebruiker te ondersteunen, zowel in de openbare als in de privésector.

Getronics is het leidende lid en de drijvende kracht achter de Global Workspace Alliance (GWA), een uniek model dat klanten een consistente IT-service wil bieden in honderd landen met één enkel aanspreekpunt en facturatiedienst. De GWA beheert wereldwijd 10 miljoen werkomgevingen. Voor meer informatie, raadpleeg onze website http://www.getronics.com/.

###

Voor meer info:

Progress Communications

Iris Vreekamp

Tel.: +31 (0)20 363 11 52

 

 

Over Progress Communications Nederland

Wij zijn een Benelux PR-bureau voor B2B- en B2C-bedrijven in de ICT en consumentenelektronica.

Onze PR-consultants blijven allemaal langer op kantoor voor de webcast van Windows 10 of een koerier die nog een mooie robotstofzuiger komt afleveren. We houden ervan om onze klanten te positioneren als thought leaders in hun segment en we zijn te vinden op beurzen als Infosecurity, Mobile World Congress (MWC), International Broadcasting Convention (IBC), Integrated Systems Europe (ISE), IFA enCeBIt. Als techliefhebbers genieten we van mooie wearables, slimme thermostaten en innovaties.

Bovenal worden we blij van een uitstekende score voor onze klant in de media. Wij geloven dat dit alleen te bereiken is door een goede samenwerking. Samen met onze klant vormen we een team. Samen achterhalen en bepalen we de doelgroepen. Om vervolgens de boodschappen te definiëren, deze boodschappen consistent te verwerken in de storytelling en de juiste media te selecteren. Van eigen platformen (owned media) en betaalde kanalen (paid media) tot en met free publicity (earned media) – of een combinatie daarvan.

Dit zijn klussen die wij al sinds 2002 dagelijks klaren. Hierdoor weten we elke communicatieboodschap op het juiste moment via het juiste kanaal bij de juiste mensen te krijgen. Dat doen we met enthousiaste PR-consultants vanuit onze kantoren in Amsterdam en Brussel.

berichten
×

Select country