RTB House richt pijlen op innovatie met AI Marketing Lab

Amsterdam, 8 mei 2018 – RTB House, leverancier van retargeting-technologie voor topadverteerders, opent een nieuwe onderzoeksafdeling: het AI Marketing Lab. De afdeling staat los van de algemene R&D-afdeling van RTB House en zal zich richten op onderzoek naar, en ontwikkeling van innovatieve marketingtechnologieoplossingen (mar-tech) voor zowel uitgevers als adverteerders. Na de succesvolle implementatie van deep learning-algoritmes in al zijn campagnes is dit de volgende uitdaging voor RTB House en de advertisingbranche.

Robert Dyczkowski, CEO van RTB House, heeft de leiding over het eerste stadium van het project: “Onze focus lag de afgelopen tijd op het verbeteren van ons gepersonaliseerde retargeting-systeem. In 2017 behaalden we een van onze belangrijkste doelen: het introduceren van deep learning-technologie in alle cruciale elementen van onze voorspellende technologie. Dit was een doorbraak, zowel voor ons als voor de gehele digitale-marketingsector. Met het oog op de toekomst willen we onze kennis, technologie en middelen verder uitbreiden om nóg een fundamentele doorbraak te bereiken. Een veelbelovend onderzoeksgebied is het effectiever genereren van nieuwe traffic door adverteerders.”

Voor het eerste jaar van het AI Marketing Lab trekt RTB House een bedrag van 5 miljoen Amerikaanse dollar uit.

###

Over RTB House

RTB House is een wereldwijde leverancier van state-of-the-art retargeting-technologie voor topadverteerders. Met zijn gepatenteerde, door deep learning-algoritmes aangedreven advertentie-inkoop-engine helpt RTB House adverteerders om meer te verkopen en hun doelen te behalen voor zowel de korte en middellange, als de lange termijn.

RTB House is opgericht in 2012 en bedient meer van 1.200 klanten in EMEA-, APAC- en de Amerikaanse regio’s met hoofdkantoren in New York, Londen, Tokyo, Singapore, São Paulo, Moskou, Istanboel, Dubai en Warschau. Het voortdurend groeiende team bestaat uit meer dan driehonderd professionals. Lees meer op www.rtbhouse.com.

Neem voor meer informatie contact op met: 

Progress Communications

Kinyi Tsui & Tessa Bron

T: +31 (0)20 363 1152

Over Progress Communications Nederland

Wij zijn een Benelux PR-bureau voor B2B- en B2C-bedrijven in de ICT en consumentenelektronica.

Onze PR-consultants blijven allemaal langer op kantoor voor de webcast van Windows 10 of een koerier die nog een mooie robotstofzuiger komt afleveren. We houden ervan om onze klanten te positioneren als thought leaders in hun segment en we zijn te vinden op beurzen als Infosecurity, Mobile World Congress (MWC), International Broadcasting Convention (IBC), Integrated Systems Europe (ISE), IFA enCeBIt. Als techliefhebbers genieten we van mooie wearables, slimme thermostaten en innovaties.

Bovenal worden we blij van een uitstekende score voor onze klant in de media. Wij geloven dat dit alleen te bereiken is door een goede samenwerking. Samen met onze klant vormen we een team. Samen achterhalen en bepalen we de doelgroepen. Om vervolgens de boodschappen te definiëren, deze boodschappen consistent te verwerken in de storytelling en de juiste media te selecteren. Van eigen platformen (owned media) en betaalde kanalen (paid media) tot en met free publicity (earned media) – of een combinatie daarvan.

Dit zijn klussen die wij al sinds 2002 dagelijks klaren. Hierdoor weten we elke communicatieboodschap op het juiste moment via het juiste kanaal bij de juiste mensen te krijgen. Dat doen we met enthousiaste PR-consultants vanuit onze kantoren in Amsterdam en Brussel.

berichten
×

Select country