Datto onthult belangrijkste zakelijke uitdagingen voor Managed Service Providers

Jaarlijks internationaal onderzoek biedt inzicht in de staat van het MSP-channel

Amsterdam, 17 april 2018 – Datto, de wereldwijd toonaangevende leverancier van IT-oplossingen via managed service providers (MSP’s), presenteert de resultaten van zijn tweede jaarlijkse State of the MSP Report. Dit onderzoek biedt inzicht in de demografische en psychografische kenmerken – en zakelijke uitdagingen – van moderne MSP’s. Voor het onderzoek ondervroeg Datto zo’n 2.300 MSP’s wereldwijd over hun dagelijks leven en hoe zij hun bedrijfsvoering aanpakken.

“We werken elke dag samen met onze MSP-partners om hun zakelijke doelstellingen te helpen behalen”, zegt Rob Rae, Vice-President Business Development van Datto. “Dit onderzoek geeft ons meer begrip van hun continu veranderende uitdagingen, voorkeuren en gewoonten, zodat wij hen in de toekomst nog beter van dienst kunnen zijn. We vinden het belangrijk om deze resultaten te delen, zodat het gehele ecosysteem kan profiteren van inzicht in de behoeften van deze groeiende branche binnen de IT-sector. Ook weten we nu dat MSP-partners, net als wij, een voorkeur hebben voor Star Wars tegenover Star Trek.”

Het onderzoek behandelt een aantal onderwerpen, waaronder vragen over werk en lifestyle, voor beter inzicht in wat MSP-managers interesseert en motiveert in hun dagelijks werk. Een overzicht van de belangrijkste resultaten.

Zestig procent van de MSP’s heeft minder dan honderd klanten, gevolgd door twintig procent die 101 tot tweehonderd klanten ondersteunt.Marketing en sales zijn met 53 procent de belangrijkste uitdagingen voor MSP’s in 2018, gevolgd door werving en training (41 procent), groeipijn (28 procent) en ransomware en cybersecurity (26 procent).75 procent van de MSP’s geeft aan nog altijd break-fix services aan te bieden. MSP’s focussen zich vaak op klanten in een specifieke verticale markt, zoals gezondheidszorg (53 procent), finance (49 procent) en productie (48 procent). Ja, het is waar: 68 procent van de MSP’s verkiest Star Wars boven Star Trek.92 procent van de MSP’s is actief op social media, met name op Facebook en LinkedIn; Reddit is het favoriete forum om contact te leggen met collega’s in de branches om het over problemen en oplossingen te hebben.

Marketing en sales zijn de grootste uitdagingen waar MSP’s mee te maken hebben. Hieronder vallen ook lead generation, het aannemen van salestalent, cold calling en marktdifferentiatie. Na marketing en sales zijn werving en training de grootste uitdagingen, vooral het werven van talenten op het gebied van technologie, sales en marketing, training, en behoud van medewerkers. In het onderzoek biedt Datto MSP’s verschillende tools om deze uitdagingen het hoofd te bieden.

Download het onderzoek van de website van Datto voor meer gedetailleerde resultaten in Datto’s State of the MSP Report 2018.

###

Over Datto   

Datto beschermt bedrijfsgegevens en biedt tienduizenden snelgroeiende bedrijven over de gehele wereld een veilige verbinding. Datto’s Total Data Protection-oplossingen zorgen voor probleemloze toegang tot bedrijfsgegevens op locatie, onderweg en in de cloud. Wereldwijd vertrouwen duizenden IT-dienstverleners op Datto’s combinatie van toonaangevende technologie en toegewijde dienstverlening, die er samen voor zorgen dat bedrijven ‘always on’ zijn. Het hoofdkantoor van Datto wereldwijd staat in Norwalk, Connecticut (VS). Het Europese hoofdkantoor staat in Reading, Engeland. Andere vestigingen bevinden zich in Rochester, Boston, Portland, Toronto, Londen, Singapore, Sydney, Frankfurt en Amsterdam. Bezoek www.datto.com voor meer informatie.   

Voor meer informatie   

Progress Communications   

Inger Hund / Tessa Bron 

T. 020 363 11 52   

Over Progress Communications Nederland

Wij zijn een Benelux PR-bureau voor B2B- en B2C-bedrijven in de ICT en consumentenelektronica.

Onze PR-consultants blijven allemaal langer op kantoor voor de webcast van Windows 10 of een koerier die nog een mooie robotstofzuiger komt afleveren. We houden ervan om onze klanten te positioneren als thought leaders in hun segment en we zijn te vinden op beurzen als Infosecurity, Mobile World Congress (MWC), International Broadcasting Convention (IBC), Integrated Systems Europe (ISE), IFA enCeBIt. Als techliefhebbers genieten we van mooie wearables, slimme thermostaten en innovaties.

Bovenal worden we blij van een uitstekende score voor onze klant in de media. Wij geloven dat dit alleen te bereiken is door een goede samenwerking. Samen met onze klant vormen we een team. Samen achterhalen en bepalen we de doelgroepen. Om vervolgens de boodschappen te definiëren, deze boodschappen consistent te verwerken in de storytelling en de juiste media te selecteren. Van eigen platformen (owned media) en betaalde kanalen (paid media) tot en met free publicity (earned media) – of een combinatie daarvan.

Dit zijn klussen die wij al sinds 2002 dagelijks klaren. Hierdoor weten we elke communicatieboodschap op het juiste moment via het juiste kanaal bij de juiste mensen te krijgen. Dat doen we met enthousiaste PR-consultants vanuit onze kantoren in Amsterdam en Brussel.

berichten
×

Select country