Destiny zet eerste internationale stap met overname van het Nederlandse Motto Communications

Door de overname ontstaat het meest geavanceerde clouddistributieplatform in de Benelux

Amsterdam, 16 maart 2018 – Destiny, de Belgische aanbieder van cloudcommunicatieoplossingen voor innovatieve ondernemingen, heeft het Nederlandse Motto Communications met het clouddistributieplatform FLUX overgenomen. De overname past bij de ambities van Destiny om op korte termijn te groeien naar een omzet van vijftig miljoen euro en om aanwezig te zijn in meerdere Europese landen.

Destiny is in België al jaren de toonaangevende aanbieder van cloudcommunicatieoplossingen. Met het Destiny cloudinteractieplatform communiceren bedrijven vanaf elke plaats en met elk toestel efficiënter, aangezien telecom en IT in de achterliggende architectuur naadloos in elkaar overvloeien. Daardoor biedt Destiny zeer flexibele en schaalbare oplossingen aan, die perfect aangepast zijn aan de huidige behoeften van de klant én aanpasbaar zijn aan toekomstige behoeften.

Motto Communications ontwikkelde met FLUX een zeer efficiënt portaal voor clouddiensten, waarbij partners en resellers supersnel en eenvoudig de juiste oplossingen kunnen aanbieden aan eindklanten. Dit geïntegreerde clouddistributieplatform verfijnt nog meer de schaalbaarheid van het Destiny-aanbod en is een uitzonderlijke tool voor Destiny en zijn partners om voor klanten de gepaste cloudomgeving te creëren en te beheren.

Destiny stak zijn internationale ambities nooit onder stoelen of banken. De recente overname van het Nederlandse Motto Communications draagt niet alleen bij aan deze Europese expansie, maar geeft Destiny ook toegang tot een zeer competent team van ingenieurs en ontwikkelaars, en versterkt bovendien het dienstenaanbod van beide partijen.

“We groeien niet óm te groeien”, licht Daan De Wever, oprichter en CEO van Destiny, de overname toe. “Deze overname versterkt ons clouddienstenaanbod en daar worden vooral onze klanten en partners beter van. Zowel Destiny als Motto Communications richt zich op innovatieve bedrijven, profileert zich als belangrijke uitdager in de markt en deelt een cultuur van sterk ondernemerschap. De wil om te internationaliseren met een jong en dynamisch team, is nadrukkelijk aanwezig.”

Het uitgebreide cloudcommunicatieplatform van Destiny vormt ook een mooie aanvulling op het bestaande dienstenportfolio van Motto Communications. Robbert Heemskerk, CCO van Motto Communications: “Destiny biedt ons veel extra’s, zeker op het vlak van cloudbeveiliging. Dat is voor ons een bijkomende troef op de Nederlandse markt.”

Oprichter Kay Reijnen van Motto Communications bevestigt: “Beide bedrijven hebben onafhankelijk van elkaar hun cloudstrategie op zo’n manier vormgegeven, dat ze naadloos op elkaar aansluiten en samen verder kunnen gaan als de meest geavanceerde digitale marktplaats voor clouddiensten in de Benelux.”

Door het sterke geloof in deze combinatie treden zowel Robbert Heemskerk als Kay Reijnen toe tot de groep als aandeelhouders en directieleden. Heemskerk wordt bovendien verantwoordelijk voor Sales & Operations voor de Nederlandse markt en Reijnen voor softwareontwikkeling.

Met de overname van Motto Communications werkt Destiny verder aan zijn Europese ambitie, nu met 140 medewerkers en een bijgestelde vooropgestelde omzet van 42 miljoen euro voor 2018.­­

###

Over Motto Communications

Motto Communications gelooft dat businesspartners, als specialisten en tussenpersonen met toegevoegde waarde, de aangewezen partijen zijn voor het leveren van de werkplek uit de cloud inclusief connectiviteit. Met het clouddistributieplatform FLUX biedt Motto haar businesspartners de mogelijkheid om een eigen portfolio van zakelijke IT- en telecomdiensten samen te stellen en onder hun eigen merknaam realtime te leveren aan eindklanten. FLUX is een clouddistributieplatform in de cloud, waar gekwalificeerde partners geïntegreerde communicatiediensten kunnen bundelen tot eigen diensten en die kunnen verpakken, verkopen, uitleveren, factureren en beheren. Motto biedt partners verder deskundige ondersteuning op het gebied van technische support, administratie, facturatie en regelgeving. Ruim tweehonderd partners en duizenden bedrijven vertrouwen dagelijks op Motto en FLUX voor hun bedrijfskritische communicatie. Motto levert haar diensten vanuit vier datacenters in drie landen en is meermalen genomineerd voor prijzen, zoals Deloitte Fast 50 en FD Gazelle. Motto is opgericht in 2007, bestaat uit een team van veertig professionals en heeft haar hoofdkantoor in Heerlen en een verkoopkantoor in Amsterdam.

Over Destiny

Destiny, opgericht in 2008, is een aanbieder van cloudcommunicatieoplossingen en richt zich vooral op innovatieve ondernemingen. Met bijna honderd medewerkers en een jaaromzet in 2017 van 28 miljoen euro groeide het telecombedrijf uit tot de snelst groeiende cloud- en telecomspeler in de Belgische B2B-markt. Met het Destiny cloudinteractieplatform kunnen bedrijven vanaf elke plaats en met elk toestel efficiënter communiceren, aangezien telecom en IT in de achterliggende architectuur naadloos in elkaar overvloeien. Daardoor biedt Destiny zeer flexibele en schaalbare oplossingen aan, die perfect zijn aangepast aan de huidige behoeften van de klant én aanpasbaar zijn aan toekomstige behoeften. Het eigen Destiny-netwerk garandeert snelheid en complete  service voor de meer dan 4.500 professionele klanten, waaronder gereputeerde bedrijven als Cevora, Ecover, Gabriëls, Katoen Natie, McDonald’s, Standaard Boekhandel, Würth en ZEB.

Voor meer informatie:

Progress Communications

Veerle Wijsgeer / Julie Kowalski

Tel.: +32 (0)2 474 17 46

Over Progress Communications Nederland

Wij zijn een Benelux PR-bureau voor B2B- en B2C-bedrijven in de ICT en consumentenelektronica.

Onze PR-consultants blijven allemaal langer op kantoor voor de webcast van Windows 10 of een koerier die nog een mooie robotstofzuiger komt afleveren. We houden ervan om onze klanten te positioneren als thought leaders in hun segment en we zijn te vinden op beurzen als Infosecurity, Mobile World Congress (MWC), International Broadcasting Convention (IBC), Integrated Systems Europe (ISE), IFA enCeBIt. Als techliefhebbers genieten we van mooie wearables, slimme thermostaten en innovaties.

Bovenal worden we blij van een uitstekende score voor onze klant in de media. Wij geloven dat dit alleen te bereiken is door een goede samenwerking. Samen met onze klant vormen we een team. Samen achterhalen en bepalen we de doelgroepen. Om vervolgens de boodschappen te definiëren, deze boodschappen consistent te verwerken in de storytelling en de juiste media te selecteren. Van eigen platformen (owned media) en betaalde kanalen (paid media) tot en met free publicity (earned media) – of een combinatie daarvan.

Dit zijn klussen die wij al sinds 2002 dagelijks klaren. Hierdoor weten we elke communicatieboodschap op het juiste moment via het juiste kanaal bij de juiste mensen te krijgen. Dat doen we met enthousiaste PR-consultants vanuit onze kantoren in Amsterdam en Brussel.

berichten
×

Select country