Experian zet zich in voor jonge ondernemers in samenwerking met Jong Ondernemen

Student Company-programma bereidt jonge ondernemers voor op persoonlijke en professionele toekomst

Den Haag, 15 maart 2018 Experian start een samenwerking met Jong Ondernemen, een stichting die zich richt op het ontwikkelen van talent en ondernemerschap onder jongeren en studenten. Informatiedienstverlener Experian en Jong Ondernemen werken samen met het onderwijs om deze jonge, potentiële ondernemers met behulp van relevante programma’s en projecten voor te bereiden op een ondernemende toekomst. Dankzij deze samenwerking krijgen studenten vanuit het bedrijfsleven professionele begeleiding om hun eigen onderneming te kunnen opzetten.

Voor Experian is het belangrijk dat jonge ondernemers zich bewuster worden van de mogelijkheden van data – niet alleen op bedrijfsniveau, maar ook op persoonlijk gebied. Door professionele ervaring en kennis te delen, maar ook met behulp van coaching en jurering, helpt Experian studenten om meer te leren over het beheren van data en het nemen van slimmere en beter onderbouwde beslissingen gericht op de groei van hun toekomstige bedrijven. Bovendien krijgt Experian dankzij deze samenwerking een unieke kijk in het leven van Nederlandse studenten, wat het bedrijf helpt om de lokale Nederlandse markt nog beter te begrijpen.

Hubert Deitmers, Voorzitter Jong Ondernemen: “We zijn zeer verheugd te kunnen aankondigen dat Experian ons helpt om studenten voor te bereiden op een ondernemende toekomst. In deze snel veranderende arbeidsmarkt spelen data en informatie een erg belangrijke rol. De huidige economie vraagt steeds meer om ondernemende en innovatieve werknemers. En natuurlijk is ondernemerschap voor ons allemaal op een bepaalde manier interessant. Iedereen is immers ondernemer van zijn eigen toekomst!”

Beatrice Larregle, Market President bij Experian: “Maatschappelijke verantwoordelijkheid is erg belangrijk voor Experian. Onderwijs en ondernemerschap zijn voor ons de twee hoofdingrediënten voor een gezonde toekomst. Innovatie speelt een zeer grote rol in de business van Experian en is ook voor Jong Ondernemen van belang. We helpen deze studenten door hen de waarde van financiële expertise te leren, zodat zij hun kennis en ervaring kunnen gebruiken om financiële resources effectief te beheren. Op deze manier steunen wij potentiële ondernemers met het ontwikkelen van hun eigen toekomst.”

Experian en Jong Ondernemen vieren deze week de start van hun samenwerking en kijken uit naar wat er komen gaat. Het eerste onderdeel van het programma is een reeks van live-events. Het eerste event vindt plaats op 17 maart 2018 in Arnhem. Tijdens dit evenement krijgen studenten uit de oostelijke provincies van Nederland de kans om hun bedrijfsconcept te presenteren aan het publiek en de media. Andere regio’s volgen later in maart en april, gevolgd door de regionale finales en uiteindelijk de nationale finale op 11 juni 2018. Een spannend moment voor zowel de studenten als de juryleden van Experian, aangezien de winnaar zal deelnemen aan de European Enterprise Challenge in Riga, Letland. Experian zal het Nederlandse team tijdens de gehele Europese wedstrijd steunen, zodat studenten hun voordeel kunnen halen uit de internationale ervaring van Experian.

###

Over Jong Ondernemen

Onderwijs bereidt jongeren voor op een succesvolle toekomst op de arbeidsmarkt. Maar wat als de maatschappij steeds sneller verandert? Vroeger werkten mensen hun gehele leven voor één baas, vijf dagen per week, van 9 tot 5. Tegenwoordig wisselen we vaak van baan, worden steeds meer mensen ondernemer en werken bedrijven veel met flexwerkers. Om goed te functioneren in deze snel veranderende arbeidsmarkt, is het noodzakelijk dat jongeren een ondernemende houding ontwikkelen. Zo kunnen ze inspelen op de veranderingen op de arbeidsmarkt en weten ze waar hun talenten liggen. Onze missie is dan ook dat alle jongeren de kans moeten krijgen om hun ondernemende kant te leren kennen via onze ondernemerschapsprogramma's.

Over Experian 

Experian is een toonaangevende, wereldwijde informatiedienstverlener. Wij helpen consumenten en onze klanten op beslissende momenten in hun leven – bijvoorbeeld bij het aanschaffen van een huis of auto, het kiezen van een studie voor de kinderen of het uitbreiden van de klantenkring – bij het op de juiste manieren beheren van hun data. Wij helpen consumenten bij de controle over, en toegang tot financiële diensten, bedrijven bij het nemen van slimmere beslissingen en groei, en kredietverstrekkers bij het voorkomen van identiteitsfraude en -misbruik.

We bieden werk aan meer dan 16.000 mensen in 37 landen en investeren dagelijks in nieuwe technologieën. Wij hebben een notering aan London Stock Exchange (EXPN) en zijn opgenomen in de FTSE 100 Index. Ga voor meer informatie naar www.experian.nl. 

Neem voor meer informatie contact op met: 

Progress Communications 

Allard Rustenhoven / Robbert Vreeburg

T: 020 363 11 52 

Over Progress Communications Nederland

Wij zijn een Benelux PR-bureau voor B2B- en B2C-bedrijven in de ICT en consumentenelektronica.

Onze PR-consultants blijven allemaal langer op kantoor voor de webcast van Windows 10 of een koerier die nog een mooie robotstofzuiger komt afleveren. We houden ervan om onze klanten te positioneren als thought leaders in hun segment en we zijn te vinden op beurzen als Infosecurity, Mobile World Congress (MWC), International Broadcasting Convention (IBC), Integrated Systems Europe (ISE), IFA enCeBIt. Als techliefhebbers genieten we van mooie wearables, slimme thermostaten en innovaties.

Bovenal worden we blij van een uitstekende score voor onze klant in de media. Wij geloven dat dit alleen te bereiken is door een goede samenwerking. Samen met onze klant vormen we een team. Samen achterhalen en bepalen we de doelgroepen. Om vervolgens de boodschappen te definiëren, deze boodschappen consistent te verwerken in de storytelling en de juiste media te selecteren. Van eigen platformen (owned media) en betaalde kanalen (paid media) tot en met free publicity (earned media) – of een combinatie daarvan.

Dit zijn klussen die wij al sinds 2002 dagelijks klaren. Hierdoor weten we elke communicatieboodschap op het juiste moment via het juiste kanaal bij de juiste mensen te krijgen. Dat doen we met enthousiaste PR-consultants vanuit onze kantoren in Amsterdam en Brussel.

berichten
×

Select country