Online elektronica- en IT-technologiedistributeur reichelt elektronik betreedt Nederlandse markt

Nederlandse klanten hebben nu online toegang tot meer dan 90.000 producten en Nederlandstalige klantenservice

Reichelt elektronik, een van Europa’s grootste distributeurs van elektronica en IT-technologie, betreedt de Nederlandse markt. Nederlandse klanten – zowel B2B- als B2C-prosumers – hebben vanaf nu toegang tot de Nederlandse webshop en Nederlandstalige klantenservice. Hier hebben ze meer dan 90.000 producten tot hun beschikking, met onder meer elektrische componenten, pc- en netwerktechnologie voor de B2B-sector, en consumentenelektronica. Daarnaast kunnen ze telefonisch of per e-mail contact opnemen met de Nederlandse reichelt-klantenservice.

274092 reichelt%20elektronik 50b14f large 1520254318

De geschiedenis van reichelt

Reichelt elektronik werd opgericht in 1969 in Wilhelmshaven, Duitsland. Sinds de oprichting is het bedrijf flink gegroeid, met onder meer de livegang van de website voor de Duitse en Oostenrijkse markten in 2011. In 2016 werd de webshop uitgebreid naar Zwitserland en het Verenigd Koninkrijk: de eerste markt van het bedrijf buiten het Europese vasteland. De reden voor deze uitbreiding was de ambitie van het bedrijf om een internationale speler te worden in de elektronica-industrie met een uitgebreid assortiment producten met de beste prijs-kwaliteitsverhouding, de grootste voorraad en kortste levertijd. Een kleine greep uit het aanbod van de reichelt-webshop:

  • elektrische componenten: (onderlinge) verbindingen, microcontrollers, ledlampen, transistoren, en weerstanden, condensatoren, connectoren en relais;
  • gereedschap: soldeerstations, multimeters en oscilloscopen;
  • pc- en netwerktechnologie: interne en externe harddisks, AMD- of Intel-processors, computergeheugens, WLAN-routers, powerlines en patchkabels;
  • consumentenelektronica: beamers, tv’s, schotelantennes, LNB’s en ontvangers;
  • accessoires: verbruiksartikelen, hdmi-kabels, accu’s en batterijen.

Ulf Timmermann, Managing Director van reichelt elektronik: “We zijn ervan overtuigd dat ons aanbod – inclusief producten, klantenservice en kennis van hoge kwaliteit – consumenten met een interesse in elektrische componenten in alle markten samenbrengt. Sterker nog: dat dit lukt, is al te zien aan onze successen in Duitsland, het Verenigd Koninkrijk, Frankrijk en Polen. Voor Nederland richten we ons op een B2B-doelgroep en professionele B2C-consumenten, die op zoek zijn naar het meest uitgebreide elektronicaportfolio in de markt. In de reichelt-webshop kunnen ze al hun favoriete producten verzamelen in hun winkelmandje en deze eenvoudig in één keer afrekenen.”

274093 ulf%20timmermann%2c%20ceo fb0732 large 1520254320

Online magazine

Reichelt elektronik heeft niet alleen een Nederlandse webshop, maar begon onlangs ook een Nederlandstalig online magazine dat inspiratie biedt voor projecten die thuis zijn uit te voeren. Zo wordt stap voor stap uitgelegd hoe je met de Arduino Uno een temperatuur- en luchtvochtigheidsmeter maakt: van de producten die nodig zijn tot en met het programmeren en inschakelen van de meter. Of ontdek je aan de hand van deze handleiding hoe je een retrogamingervaring creëert met de RPi met RetroPie en een NASPi Case. 

###

Over reichelt elektronik

reichelt elekronik is een van Europa’s grootste distributeurs voor elektronica en IT-technologie en biedt meer dan 90.000 producten met een uitstekende prijs-kwaliteitsverhouding, optimale voorraad en een korte levertijd. Met zijn uitgebreide assortiment elektrische componenten is reichelt elektronik al meer dan 45 jaar de ideale partner voor zowel B2B- als B2C-doelgroepen. 

Voor meer informatie:

Progress Communications

Allard Rustenhoven / Tessa Bron

Tel.: 020-363 11 52

Over Progress Communications Nederland

Wij zijn een Benelux PR-bureau voor B2B- en B2C-bedrijven in de ICT en consumentenelektronica.

Onze PR-consultants blijven allemaal langer op kantoor voor de webcast van Windows 10 of een koerier die nog een mooie robotstofzuiger komt afleveren. We houden ervan om onze klanten te positioneren als thought leaders in hun segment en we zijn te vinden op beurzen als Infosecurity, Mobile World Congress (MWC), International Broadcasting Convention (IBC), Integrated Systems Europe (ISE), IFA enCeBIt. Als techliefhebbers genieten we van mooie wearables, slimme thermostaten en innovaties.

Bovenal worden we blij van een uitstekende score voor onze klant in de media. Wij geloven dat dit alleen te bereiken is door een goede samenwerking. Samen met onze klant vormen we een team. Samen achterhalen en bepalen we de doelgroepen. Om vervolgens de boodschappen te definiëren, deze boodschappen consistent te verwerken in de storytelling en de juiste media te selecteren. Van eigen platformen (owned media) en betaalde kanalen (paid media) tot en met free publicity (earned media) – of een combinatie daarvan.

Dit zijn klussen die wij al sinds 2002 dagelijks klaren. Hierdoor weten we elke communicatieboodschap op het juiste moment via het juiste kanaal bij de juiste mensen te krijgen. Dat doen we met enthousiaste PR-consultants vanuit onze kantoren in Amsterdam en Brussel.

berichten
×

Select country