Smartify CIC en MOBGEN, onderdeel van Accenture Interactive, winnen GLOMO Award voor augmented reality-app voor kunstherkenning ‘SMARTIFY’

MOBILE WORLD CONGRESS, BARCELONA; 28 februari 2018 – Smartify, een community interest company (CIC), en MOBGEN, onderdeel van Accenture Interactive, zijn erkend met een GSMA GLOMO 2018 award in de categorie ‘meest innovatieve mobile app’ voor hun augmented reality-app ‘Smartify’. De award is gisteren uitgereikt op Mobile World Congress 2018, dat momenteel plaatsvindt in Barcelona.

Smartify is een gratis app die mensen voorziet van kunstbelevingen. Door gebruik te maken van beeldherkenningstechnologie identificeert Smartify kunstwerken door ze te scannen met een smartphone.

Gebruikers kunnen met Smartify de verhalen achter kunstwerken naar boven halen, de kunstwerken in Smartify bewaren en een digitale persoonlijke kunstcollectie creëren. Ook kunnen zij de kunstwerken en de gemaakte collecties delen met de Smartify-community. Smartify is te gebruiken in een wereldwijd netwerk van meer dan vijftig organisaties, waaronder enkele van ’s werelds populairste musea, zoals het Rijksmuseum in Amsterdam, de National Gallery in Londen en de Smithsonian National Gallery in Washington D.C.

273618 smartify ec038a original 1519814066

Smartify is gratis te downloaden in de Apple App Store en Google Play

Ron Vrijmoet, managing director van MOBGEN, onderdeel van Accenture Interactive: “Smartify laat mensen de kunstwerken nog intensiever ervaren. Het is een goed voorbeeld van de manier waarop digitale technologie zoals augmented reality onderdeel wordt van het dagelijks leven van mensen. We zijn ontzettend trots op de eer van een GLOMO award voor ons werk.”

Anna Lowe, mede-oprichter van de sociale onderneming Smartify: “We zijn erg enthousiast over het winnen van deze mooie award. We zijn dankbaar voor de support van alle museapartners wereldwijd en wat we met het team van MOBGEN bereikt hebben. Samen proberen we van mobiele telefoons een verbindingsmiddel te maken in musea, in plaats van een afleiding.”

Accenture demonstreert tijdens het Mobile World Congress hoe digitale technologie zoals analytics en AI bedrijven en organisaties nieuwe benaderingen biedt voor ontwikkeling, productie, marketing, verkoop, dienstverlening en beveiliging.

# # #

Over Smartify CIC

Smartify CIC is een community interest company of sociale onderneming, ondersteund door de Britse overheidsorganisatie InnovateUK. www.smartify.org @_smartify #smartify

Over Accenture

Accenture is wereldwijd een toonaangevende dienstverlener met een uitgebreide reeks diensten en oplossingen op het gebied van strategie, advies, technologie, digitale en operationele dienstverlening. Door de combinatie van een ongeëvenaarde ervaring en specialisaties in meer dan 40 bedrijfstakken en voor alle bedrijfsdisciplines – ondersteund door ’s werelds grootste leveringsnetwerk – werkt Accenture op het snijvlak van bedrijfsleven en technologie en helpt het klanten hun prestaties te verbeteren, die van duurzame waarde zijn voor hun aandeelhouders. Met meer dan 435.000 medewerkers die in meer dan 120 landen klanten bedienen, beïnvloeden de innovaties van Accenture de wijze waarop de wereld werkt en leeft. Kijk voor meer informatie op: www.accenture.nl

Accenture Interactive helpt merken en bedrijven met de transformatie van klantervaringen. Middels ons aanbod in design, marketing, content en commerce creëren we nieuwe manieren om winst te behalen in een economie die wordt gedreven door ervaringen. Accenture Interactive is door AdAge benoemd tot ’s werelds grootste digitale bureau in het meest recente Ad Age bureaurapport. MOBGEN, nu onderdeel van Accenture Interactive, is in 2016 door Accenture overgenomen. Volg ons via @accentureACTIVE en bezoek voor meer informatie www.accentureinteractive.com.

# # #

Download de gratis Smartify-app met iPhone of Android.

Ter demonstratie:

Open deze links op je computer en scan de kunst met je telefoon:

National Gallery, London

###

Voor meer informatie:

Robbert Vreeburg / Tessa Bron

Tel.: +31 (0)20 363 11

Over Progress Communications Nederland

Wij zijn een Benelux PR-bureau voor B2B- en B2C-bedrijven in de ICT en consumentenelektronica.

Onze PR-consultants blijven allemaal langer op kantoor voor de webcast van Windows 10 of een koerier die nog een mooie robotstofzuiger komt afleveren. We houden ervan om onze klanten te positioneren als thought leaders in hun segment en we zijn te vinden op beurzen als Infosecurity, Mobile World Congress (MWC), International Broadcasting Convention (IBC), Integrated Systems Europe (ISE), IFA enCeBIt. Als techliefhebbers genieten we van mooie wearables, slimme thermostaten en innovaties.

Bovenal worden we blij van een uitstekende score voor onze klant in de media. Wij geloven dat dit alleen te bereiken is door een goede samenwerking. Samen met onze klant vormen we een team. Samen achterhalen en bepalen we de doelgroepen. Om vervolgens de boodschappen te definiëren, deze boodschappen consistent te verwerken in de storytelling en de juiste media te selecteren. Van eigen platformen (owned media) en betaalde kanalen (paid media) tot en met free publicity (earned media) – of een combinatie daarvan.

Dit zijn klussen die wij al sinds 2002 dagelijks klaren. Hierdoor weten we elke communicatieboodschap op het juiste moment via het juiste kanaal bij de juiste mensen te krijgen. Dat doen we met enthousiaste PR-consultants vanuit onze kantoren in Amsterdam en Brussel.

berichten
×

Select country