Dynniq zet Fleetmatics REVEAL in voor 250 voertuigen

Aanbieder van geïntegreerde mobiliteits- en energieoplossingen kan efficiëntieslag maken dankzij fleetmanagementsysteem

Utrecht, 5 februari 2018 – Dynniq kiest voor het fleetmanagementsysteem Fleetmatics REVEAL. Na een succesvolle pilot onder een select deel van zijn wagenpark zet de aanbieder van geïntegreerde mobiliteits- en energieoplossingen het fleetmanagementsysteem in voor 250 bedrijfswagens en hoogwerkers. Met de inzet van Fleetmatics REVEAL wil Dynniq de dagelijkse planning efficiënter maken en zo de klanttevredenheid verhogen.

Dynniq is een internationaal opererend technologiebedrijf in de mobiliteits- en energiesector, dat gespecialiseerd is in intelligente oplossingen voor verkeersmanagementsystemen, smart lighting en besturingssystemen voor bruggen, tunnels en sluizen. Wereldwijd werken er ongeveer 1.800 mensen bij Dynniq, die met name actief zijn in Europa en Noord- en Zuid-Amerika. In Nederland onderhoudt het bedrijf onder andere besturingssystemen voor tunnels en verkeersregelinstallaties voor Rijkswaterstaat.

Inzicht in actuele locaties

Om hun werkzaamheden te verrichten, is een groot deel van de Nederlandse Dynniq-medewerkers dagelijks op de weg te vinden. De organisatie zet Fleetmatics REVEAL in om de logistieke planning hierbij efficiënter te laten verlopen. Zo heeft Dynniq met het fleetmanagementsysteem inzicht in de near realtime locaties van zijn medewerkers. Daardoor kan het onder andere in een oogopslag zien welke medewerker het dichtst in de buurt is om een spoedopdracht aan te nemen of wie er voor- of juist achterloopt op schema. Daarnaast zet Dynniq Fleetmatics REVEAL in om vooraf de meest efficiënte routes te bepalen voor chauffeurs die op één dag meerdere locaties bezoeken. Het bedrijf geeft aan dat zijn werknemers dankzij deze aanpak meer opdrachten kunnen uitvoeren.

Ook op administratief gebied verwacht Dynniq effectiever te kunnen werken. Door Fleetmatics REVEAL te koppelen aan zijn ERP-systeem, kan Dynniq bijvoorbeeld automatisch en in één omgeving een urenregistratie bijhouden. Fleetmatics REVEAL beschikt bovendien over het Keurmerk RitRegistratieSystemen, wat betekent dat Dynniq met de door de software automatisch gegenereerde kilometerregistraties kan voldoen aan de eisen die de Belastingdienst daaraan stelt.

Bijkomend voordeel van het gebruik van Fleetmatics REVEAL is, dat chauffeurs op basis van hun rijgedrag individuele veiligheids- en brandstofscores krijgen toegewezen. Met deze inzichten kunnen zij bewust hun brandstofverbruik en CO2-uistoot verminderen en veilig rijgedrag adopteren.

Sneller en effectiever reageren

“We hebben gekozen voor Fleetmatics REVEAL, omdat deze partij op zowel financieel als functioneel gebied de beste partij bleek”, zegt John van Wijngaarden, Manager Inkoop bij Dynniq. “Dankzij het fleetmanagementsysteem kunnen we sneller en effectiever reageren op klantvragen en zo de tevredenheid verhogen. De positieve gevolgen van de efficiëntieslag die we hebben gemaakt op het gebied van planning, worden nu trouwens al zichtbaar. Door beter inzicht kunnen we bijvoorbeeld efficiënter werken, waardoor we meer werk kunnen verzetten en een kostenreductie kunnen realiseren.”

“Dynniq is een goed voorbeeld van de diverse manieren waarop Fleetmatics REVEAL kan helpen om het maximale uit een organisatie te halen”, zegt Jan Willem Doornbos, Marketing Manager Benelux van Fleetmatics. “We zijn er bijzonder trots op om te kunnen bijdragen aan het feit dat het bedrijf nu meer werk kan verzetten, de administratieve lasten heeft verlicht en tegelijkertijd op kosten bespaart.”

Over Dynniq (www.dynniq.com)

Dynniq is een internationaal opererend technologiebedrijf in de mobiliteits- en energiesector, dat gespecialiseerd is in intelligente oplossingen voor verkeersmanagementsystemen, smart lighting en besturingssystemen voor bruggen, tunnels en sluizen. Daarnaast is Dynniq aanbieder van strategisch assetmanagement en hightech parkeer- en luchtkwaliteitsoplossingen, alsook partner op het gebied van smart grids en hoogspanningstechniek. De Dynniq Group heeft meer dan 1.800 medewerkers in Europa, Zuid-Amerika, de Verenigde Staten en Canada, die complexe oplossingen ontwerpen, ontwikkelen, engineeren, integreren en onderhouden om verkeers- en energiestromen te verbeteren.

Over Fleetmatics

Fleetmatics, a Verizon company, is wereldwijd een toonaangevend leverancier van fleetmanagementoplossingen voor kleine en middelgrote ondernemingen. Het bedrijf levert zijn oplossingen als Software-as-a-Service (SaaS). Ondernemingen gaan met de Fleetmatics-oplossing de uitdagingen aan rondom het beheren van lokale wagenparken en vergroten hiermee de productiviteit van hun mobiele-personeelsbestand door actiegerichte, zakelijke data te halen uit realtime en historische voertuig- en bestuurdersgegevens. De intuïtieve, kosteneffectieve en webgebaseerde oplossingen van Fleetmatics bieden wagenparkbeheerders inzicht in locatie, brandstofgebruik, snelheid, afgelegd aantal kilometers en andere meetbare data over werknemers die regelmatig onderweg zijn. Dit stelt hen in staat tot het verlagen van operationele en kapitale kosten en het verhogen van inkomsten.

Meer informatie

Lianne van Dijk / Tessa Bron – Progress Communications

Tel: +31 (0)20 363 11 52

Femke Mureau – Manager Marketing en Communicatie Dynniq

Tel: +31 (0)6 553 55 039

Over Progress Communications Nederland

Wij zijn een Benelux PR-bureau voor B2B- en B2C-bedrijven in de ICT en consumentenelektronica.

Onze PR-consultants blijven allemaal langer op kantoor voor de webcast van Windows 10 of een koerier die nog een mooie robotstofzuiger komt afleveren. We houden ervan om onze klanten te positioneren als thought leaders in hun segment en we zijn te vinden op beurzen als Infosecurity, Mobile World Congress (MWC), International Broadcasting Convention (IBC), Integrated Systems Europe (ISE), IFA enCeBIt. Als techliefhebbers genieten we van mooie wearables, slimme thermostaten en innovaties.

Bovenal worden we blij van een uitstekende score voor onze klant in de media. Wij geloven dat dit alleen te bereiken is door een goede samenwerking. Samen met onze klant vormen we een team. Samen achterhalen en bepalen we de doelgroepen. Om vervolgens de boodschappen te definiëren, deze boodschappen consistent te verwerken in de storytelling en de juiste media te selecteren. Van eigen platformen (owned media) en betaalde kanalen (paid media) tot en met free publicity (earned media) – of een combinatie daarvan.

Dit zijn klussen die wij al sinds 2002 dagelijks klaren. Hierdoor weten we elke communicatieboodschap op het juiste moment via het juiste kanaal bij de juiste mensen te krijgen. Dat doen we met enthousiaste PR-consultants vanuit onze kantoren in Amsterdam en Brussel.

berichten
×

Select country