Anaplan sluit nieuwe financieringsronde van 60 miljoen dollar om wereldwijde groei voort te zetten

Nieuwe financiering versnelt sales en productontwikkeling om in te spelen op eisen van connected planning platform

Utrecht, 7 december 2017Anaplan, de toonaangevende platformleverancier die een nieuwe manier van connected planning heeft ontwikkeld, heeft een Series F-financieringsronde van 60 miljoen dollar afgerond. Deze ronde werd geleid door Premji Invest, in samenwerking met Salesforce Ventures, Top Tier Capital Partners en andere bestaande investeerders.[1] Deze laatste ronde brengt het totaal van de financieringen van Anaplan op 300 miljoen dollar; de huidige ronde waardeert het bedrijf op 1,4 miljard dollar.

Anaplan, dat onlangs werd opgenomen in Deloitte’s 2017 Technology Fast 500™-lijst van de snelst groeiende bedrijven in Noord-Amerika, gebruikt de nieuwe financiering om de sales en de customer success organisaties op te schalen. Dat geldt ook voor de partneractiviteiten. Anaplan wil zo inspelen op de groeiende vraag naar zijn connected planning platform. Het bedrijf gaat internationaal verder uitbreiden met een focus op de belangrijkste bedrijfstakken. Ook breidt Anaplan zijn ontwikkelteam uit om de productontwikkeling en innovatie te versnellen.

“Bedrijven over de hele wereld gebruiken Anaplan om data, mensen en plannen te verbinden”, zegt Sandesh Patnam, partner van Premji Invest. “We zijn positief over het coördineren van een nieuwe financieringsronde, omdat we gezien hebben hoe het Anaplan-platform betere besluitvorming binnen organisaties mogelijk maakt.”

“Nu we blijven groeien, zijn we erg blij met deze extra steun van onze investeerders”, zegt Frank Calderoni, President en CEO van Anaplan. “Deze financiering helpt bij het in kaart brengen van nieuwe kansen, het uitbreiden van de partner- en klantcommunity en het ontwikkelen van nieuwe technologieën die voortbouwen op ons hoogwaardige connected planningplatform.

[2] Gartner Magic Quadrant for Sales Performance Management, Melissa A. Hilbert, Tad Travis, 28 maart 2017[3]Gartner Magic Quadrant for Cloud Strategic Corporate Performance Management, Christopher Iervolino, John Van Decker, 29 juni 2017

Anaplan rapporteerde eerder ook een sterk momentum in verschillende sectoren en opende wereldwijd kantoren om de groei te versnellen.

___________

[1]  Andere bestaande investeerders in de Series F-ronde zijn Baillie Gifford, Granite Ventures, Industry Ventures en Meritech Capital

2 Gartner Magic Quadrant for Sales Performance Management, Melissa A. Hilbert, Tad Travis, 28 maart 2017

3 Gartner Magic Quadrant for Cloud Strategic Corporate Performance Management, Christopher Iervolino, John Van Decker, 29 juni 2017

###

Disclaimer van Gartner

Gartner onderschrijft geen enkele leverancier, product of dienst die in haar onderzoekspublicaties worden beschreven en adviseert technologiegebruikers niet om alleen leveranciers met de hoogste beoordeling of een andere aanduiding te selecteren. De onderzoekspublicaties van Gartner bestaan uit de meningen van Gartners onderzoeksorganisatie en mogen niet worden opgevat als feitelijke uitspraken. Gartner wijst alle garanties, expliciet of impliciet, met betrekking tot dit onderzoek van de hand, inclusief garanties van verkoopbaarheid of geschiktheid voor een bepaald doel.

Over Anaplan

Anaplan presenteert een nieuw tijdperk van connected planning. Grote en snelgroeiende organisaties gebruiken Anaplan’s cloudplatform door de gehele organisatie om weloverwogen beslissingen te nemen aan de hand van snellere en effectievere planningsprocessen. Anaplan biedt tevens support, training en advies op het gebied van planning en transformatie. Anaplan is een niet-beursgenoteerde onderneming in San Francisco (VS) met zestien kantoren en meer dan 150 expertpartners wereldwijd. Voor meer informatie, bezoek www.anaplan.com.  

Perscontact

Progress Communications

Lianne van Dijk

Tel.: +31(0) 20 363 11 52

Over Progress Communications Nederland

Wij zijn een Benelux PR-bureau voor B2B- en B2C-bedrijven in de ICT en consumentenelektronica.

Onze PR-consultants blijven allemaal langer op kantoor voor de webcast van Windows 10 of een koerier die nog een mooie robotstofzuiger komt afleveren. We houden ervan om onze klanten te positioneren als thought leaders in hun segment en we zijn te vinden op beurzen als Infosecurity, Mobile World Congress (MWC), International Broadcasting Convention (IBC), Integrated Systems Europe (ISE), IFA enCeBIt. Als techliefhebbers genieten we van mooie wearables, slimme thermostaten en innovaties.

Bovenal worden we blij van een uitstekende score voor onze klant in de media. Wij geloven dat dit alleen te bereiken is door een goede samenwerking. Samen met onze klant vormen we een team. Samen achterhalen en bepalen we de doelgroepen. Om vervolgens de boodschappen te definiëren, deze boodschappen consistent te verwerken in de storytelling en de juiste media te selecteren. Van eigen platformen (owned media) en betaalde kanalen (paid media) tot en met free publicity (earned media) – of een combinatie daarvan.

Dit zijn klussen die wij al sinds 2002 dagelijks klaren. Hierdoor weten we elke communicatieboodschap op het juiste moment via het juiste kanaal bij de juiste mensen te krijgen. Dat doen we met enthousiaste PR-consultants vanuit onze kantoren in Amsterdam en Brussel.

berichten
×

Select country