iPhone X breekt in scherven na SquareTrade Breakability-test

iPhone X verruilt duurzaamheid voor design, resulterend in hogere reparatiekosten voor consumenten

Amsterdam, 6 november 2017 – Onlangs kwam de iPhone X op de markt, de nieuwe iPhone met een volledig glazen ontwerp, een prijs vanaf 1.159 euro en hoge reparatiekosten. Velen vragen zich af of het langverwachte toestel de investering waard is. SquareTrade®, het hoog beoordeelde verzekeringsplan met miljoenen tevreden klanten, heeft de iPhone X getest en toonde wederom de gebreken van de moderne smartphone aan. Het bedrijf ontdekte dat de iPhone X met zijn volledig glazen voor- en achterkant en ontbrekende home button de meest breekbare iPhone ooit is.

SquareTrade Labs maakt gebruik van verschillende robots die de toestellen laten vallen, ermee gooien, ze in water dopen en buigen om te zien hoezeer ze bestand zijn tegen alledaagse handelingen. Hoe de iPhone X de Breakability-test van SquareTrade heeft doorstaan, is te zien in deze video.

285105 still iphonexgroup hires jpg 7w651y7 partial 5fbaee large 1531476605

Val op de voorkant: de iPhone X breekt bij de eerste val plat op de grond. Na deze val reageert het scherm niet meer en doet ook de geroemde feature voor gezichtsherkenning het niet meer.

Val op de zij- en achterkant: opvallend genoeg lijdt de smartphone de meeste schade na een val op de zijkant. Hoewel de buitenkant van de iPhone X enkel kleine sporen van schade vertoont, is het scherm na de val compleet onbruikbaar. Bij de val op de achterkant breekt deze in veel stukjes, waarna de iPhone X vanwege de losse glasscherven bijna niet meer is vast te houden.

Waterbestendigheidstest: de iPhone X doorstaat deze test op min of meer dezelfde wijze als de iPhone 8- en iPhone 8 Plus-modellen: het toestel overleeft dertig minuten onder water op één meter diepte, maar het geluid is daarna wel wat gedempt.

Val met hoge snelheid: deze test simuleert een val vanuit een auto en laat zien dat de iPhone X geneigd is schade op te lopen bij verschillende manieren van vallen. Zowel de voor- als de achterkant vertonen al snel scheuren, maar de grootste schade lijdt zowel Face ID als de nieuwe ‘home’ swipefunctie, die beide niet meer functioneren na de val.

Tuimeltest: de iPhone X is ook geen groot fan van zestig seconden in SquareTrade’s TumbleBot. Hoewel het scherm, ondanks de verschillende scheuren, nog reageert, functioneert de nieuwe ‘home’ swipefunctie niet meer, waardoor de gebruiker zijn openstaande apps niet meer kan sluiten.

285104 sidedrop 7e5310 original 1531476513

Repareermogelijkheden: SquareTrade’s Master Technician wijst op het dunnere, kostbaardere oledscherm dat duurder is om te vervangen, het smallere logic board, de verschillende kabels en de gecombineerde batterij die lastig te verwijderen is. Dit kan de reden zijn dat Apple ruim 320 euro in rekening brengt voor het vervangen van het scherm en ruim 600 euro rekent voor andere reparaties.

“Het was natuurlijk te verwachten dat de iPhone X zo veel zou gaan kosten. Helaas lijken deze kosten voor consumenten op basis van onze test nog veel verder op te lopen”, zegt Jason Siciliano, Vice-President Global Creative Director van SquareTrade. “Ondanks Apple’s bewering dat het glas van de iPhone X het meest duurzame glas ooit is, is de iPhone X de meest breekbare iPhone die we tot nu toe hebben getest. De kwetsbaarheid van de iPhone X in combinatie met de reparatiekosten van ruim 600 euro, maken dat er veel risico’s zijn verbonden aan deze smartphone.”

SquareTrade’s Breakability Score vult het gat op dat traditionele reviews achterlaten. SquareTrade voert een strenge reeks testen uit op nieuwe smartphones en kent ze een beoordeling toe. Deze Breakability Score is gebaseerd op een aantal factoren: van fysieke kenmerken tot de resultaten van SquareTrade’s val-, water-, schuif- en buigtesten. Hoe hoger de score van het toestel op een schaal van één tot tien, des te groter het risico dat het breekt bij een alledaags ongeluk.

Om de ergste schade te voorkomen, adviseert SquareTrade mensen altijd om screenprotectors en telefoonhoesjes te gebruiken en daarnaast een smartphoneverzekering af te sluiten. SquareTrade heeft onlangs nieuwe prijzen en diensten geïntroduceerd om beter in te spelen op de kwetsbaarheid van smartphones als de iPhone X. Het nieuwe aanbod bestaat uit verzekeringen voor twee jaar en de optie om een derde jaar toe te voegen. Vanwege de hoge reparatiekosten van de iPhone X is het voor consumenten voordeliger om een verzekering af te sluiten bij SquareTrade.

Kijk voor meer informatie over bescherming van de meest populaire smartphones op http://www.squaretrade.com/iphone-warranty.

Over SquareTrade

SquareTrade is een toonaangevende verzekeraar die door miljoenen klanten wordt vertrouwd vanwege zijn snelle en uitzonderlijk hoogwaardige service. SquareTrade beschermt mobiele apparatuur, zoals laptops, smartphones en tablets, en andere consumentenelektronica tegen storingen en schade door ongelukken. SquareTrade is onderdeel van Allstate family en heeft hoofdkantoren in San Francisco en Londen. Voor meer informatie: www.squaretrade.com.

Neem voor meer informatie contact op met:

Progress Communications

Lianne van Dijk

T: +31 (0) 20 363 11 52

De infographic en afbeeldingen zijn hier te downloaden.

Over Progress Communications Nederland

Wij zijn een Benelux PR-bureau voor B2B- en B2C-bedrijven in de ICT en consumentenelektronica.

Onze PR-consultants blijven allemaal langer op kantoor voor de webcast van Windows 10 of een koerier die nog een mooie robotstofzuiger komt afleveren. We houden ervan om onze klanten te positioneren als thought leaders in hun segment en we zijn te vinden op beurzen als Infosecurity, Mobile World Congress (MWC), International Broadcasting Convention (IBC), Integrated Systems Europe (ISE), IFA enCeBIt. Als techliefhebbers genieten we van mooie wearables, slimme thermostaten en innovaties.

Bovenal worden we blij van een uitstekende score voor onze klant in de media. Wij geloven dat dit alleen te bereiken is door een goede samenwerking. Samen met onze klant vormen we een team. Samen achterhalen en bepalen we de doelgroepen. Om vervolgens de boodschappen te definiëren, deze boodschappen consistent te verwerken in de storytelling en de juiste media te selecteren. Van eigen platformen (owned media) en betaalde kanalen (paid media) tot en met free publicity (earned media) – of een combinatie daarvan.

Dit zijn klussen die wij al sinds 2002 dagelijks klaren. Hierdoor weten we elke communicatieboodschap op het juiste moment via het juiste kanaal bij de juiste mensen te krijgen. Dat doen we met enthousiaste PR-consultants vanuit onze kantoren in Amsterdam en Brussel.

berichten
×

Select country