Spaarnetwerk Savedo breidt verder uit met Belgische CKV Spaarbank

Meer spaarmogelijkheden met hogere spaarrente

Amsterdam, 19 oktober 2017 – De Belgische CKV Spaarbank is toegetreden tot het Savedo-netwerk. Daarmee bestaat het spaarnetwerk van Savedo, de eerste internationale online financiële marktplaats voor spaarders, nu uit zeven Europese banken. Deze uitbreiding komt ten goede aan de spaarmogelijkheden voor consumenten die op zoek zijn naar veilige spaarproducten met een hoge rente.

Hogere rentes dan Nederlandse banken

Savedo is een fintechbedrijf dat bemiddelt in deposito's van banken in de Europese Unie, volgens EU-richtlijnen gedekt tot 100.000 euro per klant per bank. Met de toevoeging van de Belgische CKV Spaarbank biedt Savedo de Nederlandse spaarder nog meer mogelijkheden om spaargeld eenvoudig te spreiden en een hoog rendement te behalen. CKV, opgericht in 1956, is een winstgevende bank die aantrekkelijke rentes biedt op de langere looptijden. Een deposito openen verloopt papierloos, de minimale inleg is 5.000 euro en zowel bestaande als nieuwe Savedo-klanten krijgen een welkomstbonus van 50 euro wanneer ze hun eerste CKV-deposito openen.

CKV Spaarbank is de eerste West-Europese partnerbank binnen het Savedo-netwerk. De Belgische spaarbank is tevens de eerste van Savedo’s partnerbanken, die de rente jaarlijks uitbetaalt. “Ideaal voor wie een jaarlijks inkomen wil ontvangen van zijn deposito”, zegt Eelco Habets, Country Manager Nederland Savedo. “CKV is een goed beheerde en stabiele low-cost bank met een uitstekend rendement, waarvan de spaarder meeprofiteert. De kredietproductie steeg in 2016 voor het vijfde jaar op rij naar iets meer dan 106 miljoen euro. Voor CKV is de samenwerking met ons een manier om te moderniseren en groei te stimuleren, zodat de bank nu ook grensoverschrijdende financiering kan aantrekken.” 

Sterke groei

Sinds het spaarplatform in april 2016 werd gelanceerd, maakt Savedo een sterke groei door. Het platform biedt een alternatief door via Europese partnerbanken de beste rentes te bieden. Het bemiddelde Nederlandse kapitaal was in 2017 ruim twaalf keer zo hoog als in 2016, op basis van prestaties in de eerste drie kwartalen van 2017. De gemiddelde inleg van terugkerende Savedo-klanten is bijna drieënhalf keer zo groot als bij hun eerste Savedo-deposito.

Voor een actueel overzicht van spaarrentes en voorwaarden, zie www.savedo.nl.

###

Over Savedo

Savedo is het nieuwe, slimme alternatief voor sparen: een online financiële marktplaats die Europese spaarders in staat stelt te investeren in veilige en zeer rendabele termijndeposito’s binnen de EU. Savedo is sinds december 2014 actief in Duitsland en is in april 2016 in Nederland gelanceerd. Het fintechbedrijf heeft voor miljarden euro’s aan deposito’s bemiddeld met partnerbanken in Europese buurlanden. Het bedrijf opereert als platform voor de betrokken banken, waarbij het klantenservice uitvoert en gestandaardiseerde rekeningdocumenten levert. Volgens EU-richtlijnen garanderen depositogarantiestelsels maximaal 100.000 euro per persoon per bank. Ook volgt Savedo de hoogste veiligheids- en kwaliteitsstandaarden. Ga voor meer informatie naar www.savedo.nl.

Over Progress Communications Nederland

Wij zijn een Benelux PR-bureau voor B2B- en B2C-bedrijven in de ICT en consumentenelektronica.

Onze PR-consultants blijven allemaal langer op kantoor voor de webcast van Windows 10 of een koerier die nog een mooie robotstofzuiger komt afleveren. We houden ervan om onze klanten te positioneren als thought leaders in hun segment en we zijn te vinden op beurzen als Infosecurity, Mobile World Congress (MWC), International Broadcasting Convention (IBC), Integrated Systems Europe (ISE), IFA enCeBIt. Als techliefhebbers genieten we van mooie wearables, slimme thermostaten en innovaties.

Bovenal worden we blij van een uitstekende score voor onze klant in de media. Wij geloven dat dit alleen te bereiken is door een goede samenwerking. Samen met onze klant vormen we een team. Samen achterhalen en bepalen we de doelgroepen. Om vervolgens de boodschappen te definiëren, deze boodschappen consistent te verwerken in de storytelling en de juiste media te selecteren. Van eigen platformen (owned media) en betaalde kanalen (paid media) tot en met free publicity (earned media) – of een combinatie daarvan.

Dit zijn klussen die wij al sinds 2002 dagelijks klaren. Hierdoor weten we elke communicatieboodschap op het juiste moment via het juiste kanaal bij de juiste mensen te krijgen. Dat doen we met enthousiaste PR-consultants vanuit onze kantoren in Amsterdam en Brussel.

berichten
×

Select country