MessageBird krijgt Serie A-financiering van 60 miljoen dollar, geleid door Accel en Atomico

Met 15.000 klanten wereldwijd, 300.000 developer-accounts en directe integraties met meer dan 220 operators zorgt nieuwe financiering voor versnelde groei en ondersteuning van lancering van voice-API

Amsterdam & San Francisco, 3 oktober 2017 – Het Nederlandse MessageBird, dat wereldwijd het grootste cloudcommunicatieplatform biedt in termen van direct klantbereik, maakt een Serie A-financiering bekend van 60 miljoen dollar. De ronde wordt geleid door de bekende Sillicon Valley investeerder Accel met participatie van Atomico en de bestaande investeerder Y Combinator.

MessageBird is het enige cloudcommunicatieplatform met zijn eigen carrierinfrastructuur voor telecommunicatie. Met behulp van in-house ontwikkelde technologie kunnen multinationals wereldwijd direct contact te maken met hun klanten via sms, voice, chat en video. Dat kan veiliger, sneller, betrouwbaarder en goedkoper dan bij elk ander platform. Via het communicatieplatform van MessageBird kunnen zeven miljard mobiele telefoons in 146 landen bereikt worden, het grootst mogelijke aantal eindgebruikers op dit moment.

285055 thumbnail 15d50d original 1531470916

Foto: Oprichter en CEO van MessageBird Robert Vis

MessageBird – is bootstrapped winstgevend, heeft vestigingen in Amsterdam, San Francisco, Sydney en Singapore – en op weg om dit jaar een omzet van 100 miljoen dollar te realiseren. De financiering van vandaag zal gebruikt worden om sneller nieuw personeel te werven, te investeren in het eersteklas Customer Support-team en mogelijke overnames in de Verenigde Staten, Europa en Azië te evalueren. Verder zullen Miles Clements, partner bij Accel, en Hiro Tamura, partner bij Atomico, toetreden tot de raad van bestuur.

De investering is de grootste Serie A-investering ooit in een softwarebedrijf in Europa en voor een Y Combinator-portfoliobedrijf.

Oprichter en CEO van MessageBird Robert Vis zegt: “Bij MessageBird is het onze missie om cloudcommunicatie voor grote bedrijven te moderniseren en te vereenvoudigen. Vandaag de dag is de investering die nodig is om wereldwijde communicatie mogelijk te maken aanmerkelijk lager dan vijf jaar geleden. Met API’s en software is kostbare hardware niet meer nodig en de cloud stelt ons in staat een snel netwerk te bieden, dat voldoet aan alle lokale wet- en regelgeving omtrent beveiliging en dataretentie. Wij bouwden al ’s werelds grootste en meest betrouwbare sms-API-service voor bedrijven. Met de financiering van twee toonaangevende investeerders in Silicon Valley en Europa zullen wij onze voice-infrastructuur en de verkoop van onze diensten in de grootzakelijke markt uitbreiden. Wij zijn ervan overtuigd dat elke organisatie kosten kan besparen met ons platform, terwijl we hun ervaring verbeteren met de kwaliteit van onze wereldwijde features en dienstverlening. En programmeurs zijn erg enthousiast over onze API’s.”

Miles Clements, partner bij Accel, zegt: “Robert en zijn getalenteerde team zijn het prototype van starters die we zoeken. In de afgelopen zes jaar hebben ze snelle en winstgevende groei gerealiseerd, hun cloudinfrastructuur van de grond af opgebouwd en directe relaties gecreëerd met meer dan 220 carriers wereldwijd. Het resultaat van deze directe carrierconnectiviteit is een messaging- en voice-oplossing die zorgt voor betrouwbare levering tegen lagere kosten dan bestaande alternatieven. MessageBird is een disrupter in de telecomindustrie waarin miljarden dollars omgaan en die nog maar aan het begin staat van de transitie naar de cloud. Wij zijn erg enthousiast over het steunen van een originele oprichter als Robert en het MessageBird-team op hun reis.”

Hiro Tamura, partner bij Atomico: “De snelste en meest directe route van A naar B is een rechte en ongebroken lijn. Om gebruikers in elk land te bereiken, routen traditionele cloudcommunicatieproviders berichten via complexe netwerken, met indirecte connecties en via derde-partij-resellers. Dit zorgt voor vertraging van berichten en beveiligingsrisico’s, tot berichten die niet aankomen of gesprekken die niet slagen, wat een serieus probleem is voor multinationals. Vóór MessageBird was geen enkel bedrijf in deze branche succesvol relaties aangegaan, had niemand goede technologie ontwikkeld om direct te verbinden met telecommunicatiecarriers over de hele wereld én te zorgen voor de meest veilige, betrouwbare en kosteneffeciënte levering. De explosieve groei van MessageBird bewijst dit. Wij zijn enthousiast om Robert en zijn team te steunen in het benutten van deze wereldwijde marktkansen samen met onze vrienden van Accel. We kijken ernaar uit om de eersteklas service van MessageBird aan te bieden aan CEO’s waar ook ter wereld.”

Ali Rowghani, partner bij Y Combinator: “Wij steunen MessageBird met plezier sinds het bedrijf is begonnen in ons zomerprogramma van 2016. Terwijl veel bedrijven al goed presteren wanneer ze toetreden tot YC, was MessageBird een van de grootste bedrijven in termen van omzet, die ooit het programma afrondden. Robert en zijn team zijn goed op weg om een geweldig bedrijf te bouwen. De investering van vandaag is een bevestiging van hun progressie.” 

Bedrijven die meer willen weten over het overzetten van hun klantcommunicatie naar de cloud, kunnen terecht op https://www.messagebird.com/en/contact-sales

Over MessageBird:  

MessageBird heeft als missie om de zeer complexe wereld van klantcommunicatie te moderniseren en vereenvoudigen. Als toonaangevend cloudcommunicatieplatform met meer dan 15.000 klanten, biedt MessageBird sms-, chat-, voice- en video-API’s die bedrijven en hun klanten sneller en betrouwbaarder met elkaar verbinden dan ooit tevoren. MessageBird is in 2011 opgericht en is sindsdien actief zonder grote externe investeringen. De ongeëvenaarde, wereldwijde connectiviteit van het bedrijf wordt ondersteunt een topteam van medewerkers met meer dan twintig nationaliteiten in zeven vestigingen op vier continenten. Onze oplossingen voor multinationals zorgt voor disruptie in de telecombranche waar miljarden in omgaan – en we zijn nog maar net begonnen.

Over Accel:

Accel is een toonaangevende venture capital investeerder die in mensen en hun bedrijven investeert, vanaf de de oprichting en door alle groeifases. Bedrijven zoals Atlassian, Braintree, Cloudera, DJI, Dropbox, Dropcam, Etsy, Facebook, Flipkart, Jet, Lookout Security, Qualtrics, Slack, Spotify, Supercell en Vox Media hebben in de afgelopen dertig jaar steun gekregen. Het bedrijf probeert de ondernemer als individu te doorgronden, waardeert hun originaliteit en speelt in op hun sterke punten. Want grootheid kent geen stereotype. Voor meer informatie: www.accel.com, www.facebook.com/accel of www.twitter.com/accel.

Over Atomico

Atomico investeert vanaf Serie A en verder in disruptieve technologiebedrijven met ambitieuze oprichters. Ons ervaren team bestaat uit ondernemers en leiders van ’s werelds meest succesvolle technologiebedrijven die met onze bedrijven samenwerken terwijl zij schalen tot wereldwijde winnaars. Atomico is opgericht in 2006 en heeft al in meer dan tachtig bedrijven geïnvesteerd, waaronder Supercell, Klarna, Stripe, ofo, Lilium, 6Wunderkinder en The Climate Corporation. Het team van Atomico bestaat uit oprichters van miljardenbedrijven en operationele leiders die verantwoordelijk zijn geweest voor de wereldwijde expansie, werving, klantgroei en marketing van bedrijven als Skype en Google tot Uber, Facebook en Spotify. Voor meer informatie: http://www.atomico.com/.

  

Over Progress Communications Nederland

Wij zijn een Benelux PR-bureau voor B2B- en B2C-bedrijven in de ICT en consumentenelektronica.

Onze PR-consultants blijven allemaal langer op kantoor voor de webcast van Windows 10 of een koerier die nog een mooie robotstofzuiger komt afleveren. We houden ervan om onze klanten te positioneren als thought leaders in hun segment en we zijn te vinden op beurzen als Infosecurity, Mobile World Congress (MWC), International Broadcasting Convention (IBC), Integrated Systems Europe (ISE), IFA enCeBIt. Als techliefhebbers genieten we van mooie wearables, slimme thermostaten en innovaties.

Bovenal worden we blij van een uitstekende score voor onze klant in de media. Wij geloven dat dit alleen te bereiken is door een goede samenwerking. Samen met onze klant vormen we een team. Samen achterhalen en bepalen we de doelgroepen. Om vervolgens de boodschappen te definiëren, deze boodschappen consistent te verwerken in de storytelling en de juiste media te selecteren. Van eigen platformen (owned media) en betaalde kanalen (paid media) tot en met free publicity (earned media) – of een combinatie daarvan.

Dit zijn klussen die wij al sinds 2002 dagelijks klaren. Hierdoor weten we elke communicatieboodschap op het juiste moment via het juiste kanaal bij de juiste mensen te krijgen. Dat doen we met enthousiaste PR-consultants vanuit onze kantoren in Amsterdam en Brussel.

berichten
×

Select country