Datto opent kantoor in Amsterdam en breidt lokaal team sterk uit

Sterke groei in Europa door toename MSP-klanten

Amsterdam, 28 september 2017 – Datto, de toonaangevende leverancier van dataprotectieoplossingen, opent een kantoor in Amsterdam en breidt het lokale team uit met vijf nieuwe medewerkers. Ook Duitsland krijgt een lokale vestiging. De aanleiding hiervoor is de sterke groei van het bedrijf. Datto breidde in de afgelopen twaalf maanden het aantal managed service provider-klanten (MSP) in geheel Europa uit.

285049 gj 5577f5 original 1531469940

Foto: Gerrit-Jan van Wieren, Sales Director Benelux & Nordics

Het nieuwe Nederlandse kantoor wordt geleid door Gerrit-Jan van Wieren (36), Sales Director Benelux en Scandinavië. Van Wieren werkte eerder in verschillende sales- en marketingfuncties bij IASO en LogicNow. Bij Datto wordt hij verantwoordelijk voor de ondersteuning van het kanaal via de MSP’s en voor het uitbreiden van de Datto-activiteiten in de Benelux. “Met een honderd-procentfocus op het kanaal hecht Datto sterk aan het leveren van alle tools die partners nodig hebben om hun merken te bouwen, meer leads te genereren en meer deals te sluiten. Ik kijk ernaar uit om nauw samen te werken met onze partners om zo meer zaken te doen in de Benelux”, zegt Van Wieren.

Datto breidt zijn team in de Benelux verder uit met Timon van der Laan (37) als Channel Development Manager Benelux, Bjorn Leenen (40) als Sales Engineer Benelux, en Hanne Knippels (28) als Lead Generation Specialist.

Datto ontwikkelt oplossingen voor business continuity, waarmee duizenden bedrijven wereldwijd hun essentiële data beschermen. De Datto-suite omvat databack-up en disaster recovery (BDR) en Cloud-to-Cloud-back-upservices voor SaaS-applicaties. Die worden veelal geleverd als een managed service door een managed service provider. Zij spelen in op de eisen van kleine en middelgrote bedrijven of vestigingen van grote bedrijven. “Door de recente ransomwareaanvallen, zoals WannaCry en NotPetya, staan de mogelijkheden van bedrijven om hun data snel en effectief te herstellen weer volop in de belangstelling”, zegt Andrew Stuart, Managing Director van Datto EMEA. “Dit stimuleert de belangstelling voor onze oplossingen en daardoor beschermen onze MSP-partners meer data dan ooit in Europa.”

Naast het openen van nieuwe vestigingen blijft Datto ook actief werven. “Sinds de opening van ons nieuwe Europese hoofdkantoor in Reading in Engeland in juni 2016 zijn onze Europese activiteiten snel gegroeid. Deze nieuwe, fysieke aanwezigheid betekent dat we snellere en betere ondersteuning bieden aan MSP’s in hun eigen taal”, aldus Stuart.

# # #

Over DattoCon  

Datto houdt zijn jaarlijkse DattoCon-conferentie op 23 en 24 oktober 2017 in het Hilton Metropole in Londen. Meer dan 350 MSP-partners kunnen dan kennismaken met de nieuwste producten en updates, en daarnaast kennis en ervaringen delen met collega-bedrijven. Voor meer informatie: http://www.dattoconlondon.com.

#  #  # 

Over Datto  

Datto beschermt bedrijfsgegevens en biedt tienduizenden snelgroeiende bedrijven over de gehele wereld een veilige verbinding. Datto’s Total Data Protection-oplossingen zorgen voor probleemloze toegang tot bedrijfsgegevens op locatie, onderweg en in de cloud. Wereldwijd vertrouwen duizenden IT-dienstverleners op Datto’s combinatie van toonaangevende technologie en toegewijde dienstverlening, die er samen voor zorgen dat bedrijven ‘always on’ zijn. Het hoofdkantoor van Datto wereldwijd staat in Norwalk, Connecticut (VS). Het Europese hoofdkantoor staat in Reading, Engeland. Andere vestigingen bevinden zich in Rochester, Boston, Portland, Toronto, Londen, Singapore, Sydney, Frankfurt en Amsterdam. Bezoek www.datto.com voor meer informatie.  

Perscontact  

Progress Communications  

Inger Hund & Tessa Bron

T. 020 363 11 52  

 

Over Progress Communications Nederland

Wij zijn een Benelux PR-bureau voor B2B- en B2C-bedrijven in de ICT en consumentenelektronica.

Onze PR-consultants blijven allemaal langer op kantoor voor de webcast van Windows 10 of een koerier die nog een mooie robotstofzuiger komt afleveren. We houden ervan om onze klanten te positioneren als thought leaders in hun segment en we zijn te vinden op beurzen als Infosecurity, Mobile World Congress (MWC), International Broadcasting Convention (IBC), Integrated Systems Europe (ISE), IFA enCeBIt. Als techliefhebbers genieten we van mooie wearables, slimme thermostaten en innovaties.

Bovenal worden we blij van een uitstekende score voor onze klant in de media. Wij geloven dat dit alleen te bereiken is door een goede samenwerking. Samen met onze klant vormen we een team. Samen achterhalen en bepalen we de doelgroepen. Om vervolgens de boodschappen te definiëren, deze boodschappen consistent te verwerken in de storytelling en de juiste media te selecteren. Van eigen platformen (owned media) en betaalde kanalen (paid media) tot en met free publicity (earned media) – of een combinatie daarvan.

Dit zijn klussen die wij al sinds 2002 dagelijks klaren. Hierdoor weten we elke communicatieboodschap op het juiste moment via het juiste kanaal bij de juiste mensen te krijgen. Dat doen we met enthousiaste PR-consultants vanuit onze kantoren in Amsterdam en Brussel.

berichten
×

Select country