Progress Communications wint als eerste Nederlandse PR-bureau een Global SABRE PR Award

Award toegekend voor succesvolle Microsoft-campagne voor veilig internetgebruik

Amsterdam, 20 september 2017 Progress Communications heeft als eerste Nederlandse PR-bureau een Global SABRE PR Award gewonnen. Het bureau won de award voor de Microsoft-campagne in samenwerking met de Nederlandse boyband B-Brave voor veilig internetgebruik. De award wordt op 25 oktober 2017 in Miami uitgereikt door het toonaangevende Holmes Report. De campagne werd, samen met veertig andere winnaars, geselecteerd uit zesduizend ingezonden cases van over de gehele wereld. Eerder won Progress al een EMEA In2 SABRE Award en een Dutch PR Award voor dezelfde Microsoft-campagne.

Microsoft maakt elk jaar aan de hand van verschillende campagnes consumenten bewust van veilig internetgebruik. Uit analyse van Progress bleek echter dat jongeren tussen de 12 en 18 jaar oud met deze activiteiten moeilijk te bereiken waren. Daarom ontwikkelde Progress Communications, het PR-bureau van Microsoft Nederland, een campagne waarin veilig internetgebruik met de populaire boyband B-Brave centraal stond. De boyband zelf was intrinsiek gemotiveerd en zodoende bijzonder geïnteresseerd om kosteloos mee te werken. Zij waren eerder het slachtoffer geweest van een identiteitsroof waarbij een pedofiel zich voordeed als bandlid, meisjes had benaderd en met hen had afgesproken. Het doel van de campagne? Jongeren effectief bewustmaken van het risico van het delen van persoonlijke gegevens via het internet.

Samen met B-Brave zette Progress Communications een prank op, waarin een van de bandleden een selfie online zette op zijn Instagram- en Snapchat-accounts. Hierbij had hij zogenaamd niet door dat het telefoonnummer van een ander bandlid op de achtergrond te zien was. In werkelijkheid was dit telefoonnummer van het campagneteam. De prank ging viral. Het telefoonnummer werd duizenden keren door fans gebeld en ontving tienduizenden WhatsApp-berichten. Het totale bereik was 30 miljoen, de prank was trending topic op Twitter en de YouTube-video’s werden bijna honderdduizend keer bekeken. De grote onthulling van de campagne op een nationale radiozender genereerde zowel nationale als internationale publiciteit.

Progress Communications won de Global SABRE PR Award onder meer dankzij de vernieuwende inzet van social media. Door samen te werken met boyband B-Brave, kreeg de boodschap op hun owned social media-kanalen volop aandacht: recht in de doelgroep. Door de slimme strategie, de samenwerking met B-Brave en de inzet van social media-kanalen wist Progress succesvol een moeilijk bereikbare doelgroep bewust te maken van het belang van privacy en internet.

“Het winnen van deze award is overweldigend”, zegt Julie de Widt-Bakker, Corporate Communications & Citizenship Lead bij Microsoft Nederland. “Ik ben ontzettend trots om te zien dat Nederland zo’n grote rol speelt op het wereldwijde PR-toneel en dat we zulke mooie dingen ook in Nederland realiseren. Ik hoop dat we in de toekomst samen met Progress nog veel meer bijzondere en succesvolle campagnes mogen ontwikkelen.”

Meer weten over de succesvolle Microsoft-campagne? Bekijk https://sway.com/SBfEdQpFnO9sL0za.

# # #

Contactpersoon

Progress Communications Stella Jansen

T: +31 (0)20 363 11 52

Over Progress Communications Nederland

Wij zijn een Benelux PR-bureau voor B2B- en B2C-bedrijven in de ICT en consumentenelektronica.

Onze PR-consultants blijven allemaal langer op kantoor voor de webcast van Windows 10 of een koerier die nog een mooie robotstofzuiger komt afleveren. We houden ervan om onze klanten te positioneren als thought leaders in hun segment en we zijn te vinden op beurzen als Infosecurity, Mobile World Congress (MWC), International Broadcasting Convention (IBC), Integrated Systems Europe (ISE), IFA enCeBIt. Als techliefhebbers genieten we van mooie wearables, slimme thermostaten en innovaties.

Bovenal worden we blij van een uitstekende score voor onze klant in de media. Wij geloven dat dit alleen te bereiken is door een goede samenwerking. Samen met onze klant vormen we een team. Samen achterhalen en bepalen we de doelgroepen. Om vervolgens de boodschappen te definiëren, deze boodschappen consistent te verwerken in de storytelling en de juiste media te selecteren. Van eigen platformen (owned media) en betaalde kanalen (paid media) tot en met free publicity (earned media) – of een combinatie daarvan.

Dit zijn klussen die wij al sinds 2002 dagelijks klaren. Hierdoor weten we elke communicatieboodschap op het juiste moment via het juiste kanaal bij de juiste mensen te krijgen. Dat doen we met enthousiaste PR-consultants vanuit onze kantoren in Amsterdam en Brussel.

berichten
×

Select country