Onvoldoende klantinzicht leidt tot onnodig hoge incassokosten voor CEO’s

42% heeft stijgende incassokosten; slechts 27% gebruikt data om incassorisico’s in kaart te brengen

Den Haag, 21 augustus 2017 – C-level-managers en directieleden maken onnodig hoge incassokosten. Dit blijkt uit onderzoek uitgevoerd door Forrester Consulting in opdracht van Experian, wereldleider in kredietinformatie*. Vier op de tien (42%) van de ondervraagde C-level-managers en directieleden geven aan dat deze betalingskosten voor hun bedrijf zijn gestegen. Voor driekwart hiervan is dit een stijging van 1-10%; voor een kwart zelfs 11-19%. Hoewel inzicht in klantgegevens en -gedrag helpt om deze kosten in te perken en betalingsrisico’s als fraude te minimaliseren, maken weinig directieleden er gebruik van. Slechts iets meer dan een kwart van de ondervraagden (27%) gebruikt data en analytics om incassorisico’s te beperken.

In onze snelle economie is risicobeheer essentieel voor het beperken van winstverlies. Negen op de tien C-level-managers en directeuren (90%) zijn van mening dat het gebrek aan klantdata directe impact heeft op de winstgevendheid van hun organisaties. Driekwart van hen (77%) ziet inzicht verkrijgen in klantgegevens en -gedrag dan ook als hoge prioriteit. Op de juiste manier schuld innen betekent niet alleen dat er achter geld moet worden aangegaan. Bedrijven moeten bijvoorbeeld het verschil kennen tussen een klant die vergeten is om de betaling te doen, en een klant die achterloopt op een paar betalingen. Maar ook tussen een fraudeur en iemand die structureel te maken heeft met financiële problemen. Wanneer je deze verschillen kent, kun je klanten een op maat gemaakte, gepaste en klantvriendelijke betaalervaring bieden.

“Elk klantcontact is een mogelijkheid om een relatie te versterken”, zegt Simon van Noort, Head of Commercial Strategy bij Experian. “Dat geldt zelfs als omstandigheden minder prettig zijn, zoals bij schuldinning. Afhankelijk van hun vermogen om klantomstandigheden te begrijpen, kunnen organisaties dit proces effectief benaderen. Ons nieuwe platform PowerCurve Collections biedt bedrijven inzicht in klantdata, waarmee ze kunnen zorgen voor een eerlijke en efficiënte klantervaring. Het helpt het consumentengedrag te voorspellen, te anticiperen op veranderingen, risico’s te beperken en strategische besluitvorming te stimuleren – en is altijd conform de laatste wet- en regelgeving.”

Noot voor de redactie, niet ter publicatie

*Het onderzoek is uitgevoerd door Forrester Consulting onder 590 C-level-managers, directieleden, senior business leaders en financieel verantwoordelijken in Europa, het Midden-Oosten en Afrika. Het onderzoek vond in juni 2017 plaats in opdracht van Experian.

About Experian

We are the leading global information services company, providing data and analytical tools to our clients around the world. We help businesses to manage credit risk, prevent fraud, target marketing offers and automate decision making. We also help people to check their credit report and credit score and protect against identity theft. In 2017, for the fourth year running, we were named one of the “World’s Most Innovative Companies” by Forbes magazine. We employ approximately 17,000 people in 37 countries and our corporate headquarters are in Dublin, Ireland, with operational headquarters in Nottingham, UK; California, US; and São Paulo, Brazil. Experian plc is listed on the London Stock Exchange (EXPN) and is a constituent of the FTSE 100 index. Total revenue for the year ended March 31, 2016, was US$4.6 billion.

Neem voor meer informatie contact op met

Progress Communications

Allard Rustenhoven of Robbert Vreeburg

E: experian@progresscommunications.nl

T: 020 363 11 52

Over Progress Communications Nederland

Wij zijn een Benelux PR-bureau voor B2B- en B2C-bedrijven in de ICT en consumentenelektronica.

Onze PR-consultants blijven allemaal langer op kantoor voor de webcast van Windows 10 of een koerier die nog een mooie robotstofzuiger komt afleveren. We houden ervan om onze klanten te positioneren als thought leaders in hun segment en we zijn te vinden op beurzen als Infosecurity, Mobile World Congress (MWC), International Broadcasting Convention (IBC), Integrated Systems Europe (ISE), IFA enCeBIt. Als techliefhebbers genieten we van mooie wearables, slimme thermostaten en innovaties.

Bovenal worden we blij van een uitstekende score voor onze klant in de media. Wij geloven dat dit alleen te bereiken is door een goede samenwerking. Samen met onze klant vormen we een team. Samen achterhalen en bepalen we de doelgroepen. Om vervolgens de boodschappen te definiëren, deze boodschappen consistent te verwerken in de storytelling en de juiste media te selecteren. Van eigen platformen (owned media) en betaalde kanalen (paid media) tot en met free publicity (earned media) – of een combinatie daarvan.

Dit zijn klussen die wij al sinds 2002 dagelijks klaren. Hierdoor weten we elke communicatieboodschap op het juiste moment via het juiste kanaal bij de juiste mensen te krijgen. Dat doen we met enthousiaste PR-consultants vanuit onze kantoren in Amsterdam en Brussel.

berichten
×

Select country