Happy Horizon-groep en partners introduceren eigen onlinemarketingtraineeship

Gebrek aan goed opgeleid onlinemarketingtalent in de regio aanleiding voor ‘Happy Talents’-programma.

Eindhoven, 29 maart 2016 – Studenten krijgen de kans een traineeship te volgen tot volwaardig (junior) onlinemarketeer, aangeboden door de Eindhovense Happy Horizon-groep. Vanwege een gebrek aan goed opgeleid onlinemarketingtalent in de regio besloot de groep – bestaande uit Happy Cactus,Happy IdiotsHappy OnlineHappy Leads en Happy & Healthy – om talenten zelf op te leiden tot onlinemarketeer. In totaal worden zes afstudeerders of starters  uitgekozen voor het ‘Happy Talents’-traineeship, waarbinnen zij een eigen specialisatie kiezen en na afloop aan de slag kunnen bij een van de bedrijven in de groep.

De talenten worden gekozen aan de hand van een cv-ronde en een pitch op locatie voor een selectie van afgevaardigden van de Happy Horizon-groep. Geselecteerde studenten lopen vervolgens een periode mee in alle disciplines, waarna zij een van de specialisaties – SEO, SEA, displaymarketing, affiliate marketing of e-mailmarketing – kiezen. Na toevoeging aan het bijbehorende team krijgen zij een mentor toegewezen en worden zij opgeleid tot specialist. Binnen het leerproces worden ook Google en andere partners van de Happy Horizon-groep betrokken in de vorm van trainingen en bedrijfsbezoeken. Tijdens de opleiding worden de talenten elke maand getoetst, geven zij een presentatie aan medetrainees en bloggen zij over hun traineeship.

Happy Horizon besloot studenten op te leiden om de kwaliteit van beginnende werknemers in de onlinemarketingbranche naar een hoger niveau te tillen. De ervaring binnen de groep leert dat  nieuwe werknemers – zowel net afgestudeerd als afkomstig van adverteerders of bureaus – vaak nog een uitgebreide interne training nodig hebben om aan te haken bij de werkzaamheden.

Talent is schaars

Bart Eichhorn, directeur van Happy Idiots: “We varen een koers waarmee we internetmarketing uit de blackbox halen en primair focussen op het behalen van meetbaar resultaat voor onze klanten.  Daarmee weten we steeds meer klanten te verwelkomen. De notering in de Deloitte Tech50 en de nominatie voor de FD Gazellen Awards komen niet uit de lucht vallen. Om de forse groei door te zetten, hebben we behoefte aan talenten, en die zijn schaars. Met het ‘Happy Talents’-programma halen we talenten binnen die – net als wij – gek zijn van online effect en resultaat, en binden hen zo vroeg mogelijk aan de Happy Horizon-groep. Zo kunnen we klanten ook in de toekomst optimaal resultaat garanderen.”

Thomas Donker, Agency Development Manager bij Google: “Samen met onze partner Happy Horizon investeren we in een nieuw opleidingsprogramma waarin we helpen met het trainen en ontwikkelen van een nieuwe generatie Digital Consultants." Als onderdeel van de training worden de nieuwe werknemers naar Dublin gevlogen om daar door Google bijgespijkerd te worden.

Studenten kunnen solliciteren via de website: www.happytalents.nl.

Over Progress Communications Nederland

Wij zijn een Benelux PR-bureau voor B2B- en B2C-bedrijven in de ICT en consumentenelektronica.

Onze PR-consultants blijven allemaal langer op kantoor voor de webcast van Windows 10 of een koerier die nog een mooie robotstofzuiger komt afleveren. We houden ervan om onze klanten te positioneren als thought leaders in hun segment en we zijn te vinden op beurzen als Infosecurity, Mobile World Congress (MWC), International Broadcasting Convention (IBC), Integrated Systems Europe (ISE), IFA enCeBIt. Als techliefhebbers genieten we van mooie wearables, slimme thermostaten en innovaties.

Bovenal worden we blij van een uitstekende score voor onze klant in de media. Wij geloven dat dit alleen te bereiken is door een goede samenwerking. Samen met onze klant vormen we een team. Samen achterhalen en bepalen we de doelgroepen. Om vervolgens de boodschappen te definiëren, deze boodschappen consistent te verwerken in de storytelling en de juiste media te selecteren. Van eigen platformen (owned media) en betaalde kanalen (paid media) tot en met free publicity (earned media) – of een combinatie daarvan.

Dit zijn klussen die wij al sinds 2002 dagelijks klaren. Hierdoor weten we elke communicatieboodschap op het juiste moment via het juiste kanaal bij de juiste mensen te krijgen. Dat doen we met enthousiaste PR-consultants vanuit onze kantoren in Amsterdam en Brussel.

berichten
×

Select country